stoppelbaard op perfect lengte houden

trimmer

Stoppelbaard
Hallo mannen,

Ik ben nieuw hier op het forum, of het de juiste plek is om deze vraag de stellen weet ik niet, maar leek me wel een tof forum dus ga het toch proberen.
Het is zo dat ik sinds ongeveer 2-3 jaar last heb van haaruitval, hiervoor gebruik ik finasteride (dit helpt), nu ben ik op een punt aangekomen dat het simpelweg geen aanzien meer is om mijn haar boven op mijn hoofd te laten staan, hiervoor gebruik ik dus het tondeuze.
Nu is er alleen een probleem, zodra ik mijn gezicht scheer (waarschijnlijk heiligschennis hier) krijg ik een blote billen gezicht, dit vind ik niet mooi, een baard laten staan, staat mij goed alleen dat jeukt als de piete dus dit is helaas ook niet voor mij.
Nu staat een stoppelbaardje mij wel erg goed en ik krijg hier gelukkig ook veel complimenten voor, alleen nu is het probleem dat de 2 trimmers die ik tot nu toe heb gehad niet netjes en zonder schade top op bijvoorbeeld 1-2mm kunnen trimmen.
Ik begrijp dat dit dingen zijn van 20-30euro (babyliss bijvoorbeeld) die ik tot nu toe heb gehad, alleen de duurdere baardtrimmers zijn vaak 60€ of meer, zou het dan ook superzonder vinden als ik hiermee dan een miskoop zou hebben en niet een stoppelbaardje mee perfect zou kunnen onderhouden.

Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven op de vraag of dit uberhaubt wel mogelijk is en zo ja welk merk/type hier het beste voor is, ik vind de consumentenbond nou niet echt professioneel op dit gebied.

Fijne avond.
 

Henkie76

Baard
Hallo

Ik had altijd tondeuzes van remington en van wahl toen ik mijn kop kaal schoor.
Nooit geen problemen mee gehad deze zijn echt heel sterk.
Beter een wat duurdere kopen als een hoop goedkope rotzooi.
Ik had in begin ook zon babybliss dat is echt rotzooi voor mij dan.
 

trimmer

Stoppelbaard
Hallo

Ik had altijd tondeuzes van remington en van wahl toen ik mijn kop kaal schoor.
Nooit geen problemen mee gehad deze zijn echt heel sterk.
Beter een wat duurdere kopen als een hoop goedkope rotzooi.
Ik had in begin ook zon babybliss dat is echt rotzooi voor mij dan.

Bedankt voor je reactie Henk,
Ik zie dat er een is van philips en deze beweert dat er tot op 0.5mm nauwkeurig kan worden ingesteld, erg jammer dat er niet shops zijn waar je bijv. op vertoon van je id kaart 2-3 keer per jaar een apparaat kan gebruiken en indien deze bevalt dan ook gelijk kan kopen. Veel mensen zoals ikzelf zouden het zonder vinden als er een apparaat gekocht wordt van pak-hem-beet tachtig euro en dat je er achteraf toch niks aan hebt in vergelijking met een goedkoop kreng.
 

DaanBaard

Baard
Welkom !

Je zou de baard ook kunnen laten groeien en baardolie gebruiken tegen de jeuk.

Jeuk heb je meestal een weekje en daarna niet meer wanneer je baardhaar op lengte is.
 

RCM

Baardaap
Als ik het goed lees, laat je je baard niet groeien omdat die jeuk niks voor jou is. Ik kan je vertellen, dat die jeuk voor niemand cool is, maar ook niet echt een argument is om voor een stoppelbaard te gaan. Plaats eens wat foto's van jezelf, zodat we weten wie we voor ons hebben ;) en wat je potentieel is :)
 

istawa

Zware baard
Bedankt voor je reactie Henk,
Ik zie dat er een is van philips en deze beweert dat er tot op 0.5mm nauwkeurig kan worden ingesteld, erg jammer dat er niet shops zijn waar je bijv. op vertoon van je id kaart 2-3 keer per jaar een apparaat kan gebruiken en indien deze bevalt dan ook gelijk kan kopen. Veel mensen zoals ikzelf zouden het zonder vinden als er een apparaat gekocht wordt van pak-hem-beet tachtig euro en dat je er achteraf toch niks aan hebt in vergelijking met een goedkoop kreng.
Heb laatst een wahl aangeschaft en die is super. Gewoon kale kop niks meer of minder.
a861ac215e7bc92273a81a293c123748.jpg


it aint over until the fat lady sings
 

dijkie

Zware baard
@trimmer tegen de jeuk is zat te doen.
Misschien staat een mooie volle baard je wel heel goed, ik zou het gewoon proberen.
Er zijn genoeg producten tegen de jeuk staat genoeg over op dit forum.
 

Texman

Koning Baard
Ha @trimmer ,
Ik zou gaan voor een mooie volle baard.:)
De jeuk heb je over het algemeen alleen maar in het begin en gaat vanzelf weer over.
Als je een tondeuse wil kopen ga dan voor een goed merk zoals hierboven wordt aanbevolen.
Kijk ook niet op een paar eurootjes meer want goedkoop is duurkoop.
Remington en Wahl, zijn goede merken. Kijk ook naar de degelijkheid.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top