Stijltang

Glenn13

Baard
is een vraagje zou je een stijltang mogen gebruiken voor je baard of beschadigd dit teveel, als hem eerst wast met baardshampoo daarna je balsem of olie in doet en dan plat stijlt met e stijltang?
Meestal doe ik alles met de föhn...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

zenn

Zware baard
Geen idee, 'k ben zelf huiverig voor de föhn... en een stijltang vind 'k helemaal een no-go. :eek:o_O
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Net als voor hoofdhaar is een (vaak veel te warme) stijltang niet echt gezond voor je (baard)haren.
Ik zou er alvast niet al te vaak gebruik van maken.
Maar ik gebruik ook geen föhn.
Handdoek en goed drogen en nadien balsem of wax er in volstaat voor mij ;)
 

Texman

Koning Baard
Ik heb geen ervaring met een stijltang maar er zijn wel zgn. Beard Straightener maar met alles wat warmte produceert moet je oppassen.
 

Laurent1965

Zware baard
Heb er ooit een gekocht, omdat hij heel goedkoop was bij de Prijsmepper.
Twee keer gebruikt, vond het een onding, snel in de rommel-la gegooid.
Wordt ook nog erg heet, duidelijk dat het niet goed voor de baard zal zijn. o_O

Föhnen doe ik wel dagelijks, op koude stand.
 

Glenn13

Baard
Ik ook dagelijks met haardroger, maar m’n vrouw stelde het is voor v die steiltang nu het geprobeerd en direct gezegd vo ermee te stoppen.... nu ben ik bang dat m’n baard (haren) beschadigd en kapot zijn, nadien direct gedoucht en gewassen met baardshampoo goed uitgespoeld en droog deppen met handdoek en balsem in gesmeerd
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Omgevingswarmte is niet slecht voor de haren. Ze vallen niet uit, als je in de zon zit of de sauna bezoekt.
Contactwarmte is wel schadelijk voor de haren.