(Soms) Door de bomen de baard niet meer zien...

LuckyBasterd

Volle Baard
... hebben jullie dat ook?

Omdat er zoveel op de markt is, is de keus vaak te groot...
Je wilt / moet veel kopen om jou product te vinden

Daarbij komt dan.... Wat vind ik lekker... En wat niet....
Ook hiervoor moet je ook je veel testen en proberen

Daarnaast de vraag wat vind mijn baard lekker en wat niet...
Je moet het juiste product vinden voor jou baard wat hem mooier, beter en sterker maakt.

Dan heb je ook nog de hoeveelheid en volgorde dat je het in je baard doet..... Laat staan het wassen van de baard.

Of wanneer kun je het beste wat in je baard smeren.....

Op dit moment heb ik de sample set van Superfurry, ook drie olie samples van deze serie, daarnaast nog eigen olie (amandel, jojoba en Castor) die ik zelf mix.... (GBS Bay rum en mr Bear Woodland is net op)
Voor het wassen gebruik ik nu Aleppo zeep en vaak daarna Andrélon crèmespoeling... Alleen weet ik niet of ik Aleppo blijf gebruiken... Tijdens het wassen voelt het rauw en wat bros....


Goed, al met al moet je jezelf er prettig bij vinden maar toch blijf ik het lastig vinden.... Ik heb mijn echte favoriete routine met de juiste producten nog niet gevonden... En dat na 2 jaar...

Hoe is dit bij jullie?
 
Ja hoor!
Misschien is het om dat ik nog een "beginneling" ben met de baard en is het uit enthousiasme. :p
Maar bij mij is het net alsof er een soort van hobby is bijgekomen nu.
Er zijn vele producten die ik wil uitproberen en ook mijn eigen producten wil ik proberen te maken...
Ik probeer ook zoveel mogelijk naar de prijs/kwaliteit te kijken en moet nog wat ontdekken.
Merken en keuzes zijn er zeker genoeg...

Ik heb hetzelfde voor het wassen van de baard. Ik dacht eigenlijk net Aleppo zeep te proberen. :D.

Momenteel gebruik ik shampoo and conditioner van mad viking.
Wat volgens mij een overrated product is.
Ik denk dat veel mensen bij dit merk een beetje een placebo effect hebben.
Vikings zijn namelijk terug hip en trendy tegenwoordig. En zoiezo zijn er naieve mensen die het daarom kopen. Daarop volgt gewoon wat mond aan mond reclame.
Men heeft bij dit product marketing technisch gewoon een goede naam gekozen.
Pas op het zal wel de nodige ingrediënten bevatten en qua prijs is het denk ik inderdaad wat goedkoper dan sommige andere merken. Maar om nu te zeggen dat het DE baardolie (of ander product) bij uitstek is ... nee, niet akkoord. :)
Maar dat is mijn mening, ieder zijn mening natuurlijk. ;)

Bij baardolie en balsem was ik eigenlijk tevreden van mijn keuze. Cigar blend van grave before shave en ook de viking blend.
(want ik dacht vikings!!! Die zijn hip en trendy tegenwoordig!!! :D... nee nee , omdat hij geurloos was koos ik deze. Ik speelde op safe)

Maar na enkele maanden wil ik zo eens iets anders proberen nu. Eens een ander geurtje, ofwel Azbane. (omwille van de arganolie, eens benieuwd of dat nu zo'n wondermiddel is. :) )

Voor velen zal het wel een beetje een zoektocht zijn om hun producten te vinden. Na elke ervaring word men weer wat wijzer.

Uiteindelijk moet iedereen zelf ontdekken wat het best voor hun is, maar ik hou zeker ook rekening met de mening van enkele wijze heren hier op de forum.


Jammer dat ik niet kan helpen. Ik ben zelf op zoek naar een goed product om de baard te wassen.
Hopelijk vind je snel wat. En laat het dan gerust weten wat je bevindingen zijn.
:)>
 

Kale666man

Baardaap
Hee lucky
Ja dat is nog al wat.
En net als Rob ben ik eigenlijk ook een beginner die als ik tevreden ben over een product niet snel overstap daar ik ook het geld niet voor heb en je dus niets anders kan zeggen en zoals je weet de furry gebruik en de aleppo zeep en conditioner van Fashion.
Ik begin altijd onder de douche mijn baard even lekker te spoelen en daarna de Aleppo zeep smeer ik mijn baard in met het blok in mijn hand zodat het lekker schuimt.
Dit laat ik even intrekken en doe de rest van mijn lichaam met een douche gel.
Daarna begin ik masserend de baard van de Aleppozeep uit te spoelen en is hij al lekker zacht.
Dan de conditioner erin en even laten inwerken en dan vind ik belangrijk, heel goed uitspoelen.
Afdrogen en de baard laat ik altijd wat vochtig
Dan komt de furry 925 die ik tussen de handpalmen lekker even heb warmgewreven erin en masseer die van boven naar beneden goed in.
De hoeveelheid is bij mij een flinke vingertop maar dat is zoals je weet bij een ieder verschillend,dus niet te veel
Handjes even droogmaken en dan
Komt de föhn.
Eerst kam ik de baard van beneden naar boven helemaal los al føhnend op de lauwe stand.
Dan pak ik de krulborstel en begin ik het haar in te krullen naar binnen toe,al föhnend tot hij droog is.
Nou Lucky,dan borstel ik hem gewoon daarna recht naar beneden en zit hij perfect en hoef ik de hele dag niks meer te doen.
Als ik de hond in de wind heb uitgelaten dan hup even een borstel of kammetje erdoor en valt dan netjes weer het gewenste model voordat ik de hond uitliet.
Nou dat is mijn ritueel en bevalt me uitstekend al zal een ieder daar een eigen mening over hebben,vandaar dit topic.
Succes
 

Gunter

Baard
hier precies hetzelfde, en daarom ook wel producten gekocht welke ik achteraf eigenlijk niet had moeten kopen. Maar dat zie ik als een leerproces, ik weet nu al veel beter wat zoek en wil. Daarnaast ben ik wel iemand die op een gegeven moment gewoon ook tevreden ben met wat ik heb. Vaak ga ik dan weer verder kijken als het product uit de handel wordt genomen, of aangepast.
 

Texman

Koning Baard
Leuke vraag Lucky,
Ik lees dat veel mensen van alles en nog wat aan producten kopen en uitproberen.
Daarom zeg ik ook altijd tegen de beginnende baardmannen koop niet te veel en begin eenvoudig (1 soort baardolie, baardbalsem en shampoo).
Kies een neutrale geur of een product zonder geur. Baardverzorgingsproducten zijn op het ogenblik een hype en producenten willen er zoveel mogelijk van verkopen.
Producten worden de hemel in geprezen met de meest fantastische eigenschappen. Ik heb er niets op tegen hoor als mensen veel producten aanschaffen. Maar de spullen zijn over het algemeen aardig aan de prijs. En om veel dingen ongebruikt weg te doen vind ik zonde.

Mijn huidige baardroutine is vrij simpel.
Twee maal per week was ik mijn baard grondig met Dr. Bronner Magic Peppermint Soap Dit is een puur natuurlijke vloeibare zeep zonder chemische toevoegingen. :)Je baard voelt lekker fris en verkwikt. De echte pepermunt olie in de zeep werk ook heerlijk verkoelend helpt ook tegen ongemakken zoals jeuk. :) Ik gebruik deze zeep al een aantal jaren naar tevredenheid. Er is ook een tabletvorm van deze zeep te koop.
De overige dagen spoel ik baard zeer grondig uit met lauw/warm water. Iedere dag met shampoo is niet nodig en kan je huid lelijk uitdrogen omdat je te veel huidvetten weg wast.
Na het wassen/of spoelen breng ik een kleine hoeveelheid baardbalsem aan in mijn baard en verdeel het met een grove kam goed door het baardhaar.
Baardbalsem gebruik ik van Beardbrand (Tree Ranger) (Y) dit is een baardolie en baardconditioner in een en geeft ook een zeker hold. Er zitten geen chemische of andere schadelijk stoffen in. Ik vind dit een erg goed product, het is alleen aardig aan de prijs. o_OStaat weer tegenover dat je er lang mee doet.;)
Na het inbrengen van de balsem ga ik mijn baard droog föhnen en stylen (met de rolborstel). Het zit dan de hele dag prima.
Vorige week heb ik baardpolischer gekocht van Superfurry in de geur Ray of Light.
Vanochtend voor het eerst gebruikt en ben ook hier erg tevreden over. De geur is heel apart en blijft niet te lang aanwezig.
Dit product zal ik vooral gebruiken als ik uit ga. Voor de dagelijkse routine zal ik echter de TreeRanger van Beardbrand blijven gebruiken omdat ik het net wat beter vind voor mijn baard.
Texman :)>
 
Laatst bewerkt:
P

Pellie

Guest
Ik heb ook veel teveel olie e.d. Omdat ik niet eens een hele lange baard heb, gebruik ik ook niet veel. Dagelijks balsem (honest amish) en olie erin (dutchbeards, grave before shave en proraso, dit niet tegelijk ;-) ). 1 x in de week baard wassen met shampoo (mr. Beard) en rest van de week alleen uitspoelen. Vandaag verwacht ik een balsem van Superfurry binnen (40 crooks). Heb ik het nodig? Nee! Maar was weer nieuwschierig haha.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zelf door de jaren wel wat geëxperimenteerd.
Daardoor vrij veel verschillende zaken de revue zien passeren maar uiteindelijk wel bepaalde zaken gevonden die voor MIJ het best werken en betaalbaar zijn.

Heel af en toe probeer ik zo nog eens wat nieuws en ontdek dat er inderdaad nog beter zaken op de markt zijn en pas ik mijn routine aan.
Andere keren doe ik gewoon verder zoals ik al een hele tijd bezig ben omdat het voor mij werkt :)>
 

Weeble

Volle Baard
Je hebt gewoon last van GAS: Gear Acquisition Syndrome.
Ofwel: de behoefte om je collectie (in dit geval verzorgingsproducten voor de baard )steeds verder uit te breiden.
GAS is een veelvoorkomend iets wanneer je een nieuwe hobby of levensstijl hebt. Zolang je relaties en je bankrekening er niet (te veel) onder lijden is er weinig aan de hand;)
 
P

Pellie

Guest
Je hebt gewoon last van GAS: Gear Acquisition Syndrome.
Ofwel: de behoefte om je collectie (in dit geval verzorgingsproducten voor de baard )steeds verder uit te breiden.
GAS is een veelvoorkomend iets wanneer je een nieuwe hobby of levensstijl hebt. Zolang je relaties en je bankrekening er niet (te veel) onder lijden is er weinig aan de hand;)

Nou dan heb ik meerdere GASSEN haha.... Maar volgens mij lijdt niemand eronder!! ;-)
 

Carlstein11

Volle Baard
Gelukkig ben ik er wel uit met de was en olie etc. Wax vind ik helemaal niks en balsem ook liever niet.
Diverse baardmannen hebben me superfurry geadviseerd en dat blijf ik nu gebruiken. Honest Amish baard olie bevalt mij ook erg goed dus die houden we er ook in.
Om de baard te wassen gebruik ik Aleppo zeep,Honest Amish beard and body wash en superfurry beer beard wash.
Maar doe ik het nu goed moet ik niet ook nog een conditioner gaan gebruiken?
 
Banner image
Top