Snor van Manu

SnorHans

Baard
Ik wil hier graag mijn reis en mijn persoonlijke motivatie met de snor met jullie delen.

Het begon in november 2022 met een no-shave-actie waarbij een vriend en ik besloten om onze snor een jaar lang niet te scheren. Toen ik ongeveer 30 was, begon mijn baardgroei iets sterker en dichter te worden en kwam de hoop op een mooie gekrulde snor terug, terwijl ik in de jaren daarvoor nooit echt tevreden was geweest met de beharing op mijn bovenlip.

De eerste foto is van juli 2022, waarop je het minimum aan baard ziet dat ik ooit heb gedragen. De tweede foto is van februari 2023, met mijn eerste poging tot styling.

IMG_8437.jpeg
IMG_9614.jpeg

SnorHans

Baard
Daarvoor gebruikte ik geen verzorgingsproducten voor mijn baard en wist ik ook niet welk verschil dat maakte. Voor mij was een baard gewoon een baard en ik dacht dat mijn baard (net als mijn haar) gewoon erg krullend en wild was en niet te temmen. Ik probeerde dus verschillende verzorgingsproducten en kreeg ook veel cadeau, omdat de mensen in mijn omgeving merkten dat ik nu een opvallende snor droeg. Over deze producten heb ik ook nog een paar ervaringen die ik elders met jullie wil delen.
In ieder geval begon mijn snor zich prachtig te ontwikkelen en in die tijd droeg ik dan ook kinbaard. Ik probeerde de crèmes, pommades en baardoliën die ik cadeau had gekregen, maar was niet erg overtuigd van het resultaat. Alleen de Brothers Love baardwax werd mijn dagelijkse metgezel. Als ik had geweten dat er elders dan in de drogisterij nog veel betere producten te koop waren, wie weet hoe mijn snor er dan vandaag zou uitzien.

Nadat ik zoals gepland een jaar lang mijn snor had laten groeien, vond ik het resultaat zo mooi dat ik besloot om hem niet te knippen.

IMG_9689.jpeg
IMG_0595.jpeg
IMG_1263.jpeg

SnorHans

Baard
Op een gegeven moment, ik weet niet precies wanneer, ontdekte ik de meervoudig wedstrijdwinnaar Hunter Kelly uit de VS, die ook een Instagram-account heeft over zijn epische snor. Ik zag de gekke en extreem verzorgde snorren van hem en anderen en wilde dezelfde verzorgingsproducten als zij (marketing werkt!). Ik begon de verscheidenheid aan verzorgende oliën en conditioners op de markt te ontdekken en was deze keer veel tevredener met het resultaat.

De reacties van de mensen hier in Duitsland lopen uiteen, omdat er maar heel weinig mannen zijn die grote gekrulde snorren dragen. Sommigen lachen erom, maar de kinderen vinden het geweldig.

Afgezien van het bijwerken van de contouren en het knippen van de punten, heb ik mijn hele baard sinds 2024 niet meer geschoren en voel ik me er steeds beter bij. Dit zijn de meest recente foto's.
IMG_6145.jpeg
IMG_6230.jpeg
IMG_6219.jpeg

To be continued…

Ivan

Volle Baard
Bijzondere foto's! Leuk om zoveel verschillende looks van één persoon te zien. :D:)> En pijp- en sigarenrokers, die zie je ook bijna nooit meer. :oops:

SnorHans

Baard
Bedankt!
En pijp- en sigarenrokers, die zie je ook bijna nooit meer. :oops:
Ja, dat klopt, je ziet ze niet vaak meer, maar ik verkoop ook zulke dingen. Pijpen, sigaren, tabak en hoogwaardige whisky, gin en rum in een mooie kleine winkel hier in Duitsland. Vroeger was ik vaste klant bij pgc hajenius in Amsterdam, daarom houd ik gewoon van zulke traditionele winkeltjes.

JackL78

Zware baard
Bedankt!

Ja, dat klopt, je ziet ze niet vaak meer, maar ik verkoop ook zulke dingen. Pijpen, sigaren, tabak en hoogwaardige whisky, gin en rum in een mooie kleine winkel hier in Duitsland. Vroeger was ik vaste klant bij pgc hajenius in Amsterdam, daarom houd ik gewoon van zulke traditionele winkeltjes.
Whisky?? Zei iemand Whisky :p:p(Y)(Y)
Heerlijk. Kan ik ook echt van genieten. Zonder rokerswaar

Magevo80

Baard
Dat is echt leuk om te horen. Ik ben heel benieuwd welke soorten whisky jij het liefst drinkt!
Heb van alles wel wat staan maar mijn voorkeur gaat wel uit naar peated whisky’s, o.a. Ardbeg, Laphroaig etc. Een lekkere Japanse kan ik ook zeer waarderen, laatstelijk nog een heerlijke Yamazaki meester gemaakt met een paar goede vrienden.

Bijlagen

• IMG_2907.jpeg
    IMG_2907.jpeg
    136 KB · Weergaven: 14
  • IMG_2908.jpeg
    IMG_2908.jpeg
    584,3 KB · Weergaven: 14

SnorHans

Baard
Heb van alles wel wat staan maar mijn voorkeur gaat wel uit naar peated whisky’s, o.a. Ardbeg, Laphroaig etc. Een lekkere Japanse kan ik ook zeer waarderen, laatstelijk nog een heerlijke Yamazaki meester gemaakt met een paar goede vrienden.
Die whiskyverzameling van jou ziet er echt top uit. De Finnlaggan ziet je niet zo vaak maar is een echt solide whisky. En jouw sigaren zijn er ook top notch. Met Oud en Nieuw rook ik elk jaar een Winston Churchill Late Hour

Whisky?? Zei iemand Whisky :p:p(Y)(Y)
Heerlijk. Kan ik ook echt van genieten. Zonder rokerswaar
Een echte levensgenieter! :D:cool:(Y)
Het lijkt wel alsof er meerdere genieters aanwezig zijn

Magevo80

Baard
Die whiskyverzameling van jou ziet er echt top uit. De Finnlaggan ziet je niet zo vaak maar is een echt solide whisky. En jouw sigaren zijn er ook top notch. Met Oud en Nieuw rook ik elk jaar een Winston Churchill Late Hour

Het lijkt wel alsof er meerdere genieters aanwezig zijn
Dank, zitten naast de normale flessen ook wel een paar leuke bewaarflessen voor de speciale gelegenheden. Qua sigaar hou ik wel van stevig en vol, maar daar is net als met whisky zoveel in te ontdekken en proeven. Churchill zeker een mooie nieuwjaarssigaar. Heb voor oud en nieuw nog een Romeo y Julietta Reserva liggen om het nieuwe jaar in te luiden…. Nu die baard nog maar die komt gestaag

SnorHans

Baard
Heb voor oud en nieuw nog een Romeo y Julietta Reserva liggen om het nieuwe jaar in te luiden…. Nu die baard nog maar die komt gestaag
Ik houd van Cubaanse sigaren, maar ik ben niet zo blij met de huidige situatie. Kwaliteit is al slecht geworden je kunt bijna alleen nog maar van de duurste sticks genieten en die standaards zijn er nergens te krijgen. Heb al twee of drie jaar lang geen Hoyo de Monterey Epicure meer gezien.:confused:

Wat je baard betreft, wens ik je veel doorzettingsvermogen. En denk aan de 24-uursregel als je hem wilt afscheren omdat je er genoeg van hebt.

paar foto’s van m’n verzameling: :p

Bijlagen

• IMG_8171.jpeg
    IMG_8171.jpeg
    3,2 MB · Weergaven: 13
  • IMG_8176.jpeg
    IMG_8176.jpeg
    3,3 MB · Weergaven: 13
  • IMG_8177.jpeg
    IMG_8177.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 13

Magevo80

Baard
Ik houd van Cubaanse sigaren, maar ik ben niet zo blij met de huidige situatie. Kwaliteit is al slecht geworden je kunt bijna alleen nog maar van de duurste sticks genieten en die standaards zijn er nergens te krijgen. Heb al twee of drie jaar lang geen Hoyo de Monterey Epicure meer gezien.:confused:

Wat je baard betreft, wens ik je veel doorzettingsvermogen. En denk aan de 24-uursregel als je hem wilt afscheren omdat je er genoeg van hebt.

paar foto’s van m’n verzameling: :p
Nice, waar zit je in Duitsland

Banner image