Snor knippen

Jelle1992

Baard
Míjn snor routine:
- Wassen
- Puntjes indraaien met snorrenwax
- Op gelijke lengte knippen als dit nodig is, heb er een hekel aan als de snor te groot word aangezien ik al niet zo'n heel geweldige snor op, gewoon n kleine handlebar snor, prima zo.
 

JeroenP

Volle Baard
ik zal er ook aan moeten geloven...mijn handlebar word nu echt te groot....even moed op doen.....komt goed.....een dezer dagen....
 

Linders

Baard
ik knip mijn snor meestal eens per twee weken.

Ik begin met het naar beneden kammen van alle haren. Dan knip ik alles gelijk met de bovenste lijn van mijn bovenlip. Ik sla de haren over, welke voorbij mijn mondhoeken gaan.
Ik vind het erg mooi als de snor net iets over je bovenlip hangt, maar ik eet ook erg graag lekker "niet-met-flinke-snor-samengaand" eten, zoals hamburgers, spareribs enz enz. Een flinke volle handlebar snor welke niet is bijgewerkt is dus voor mij niks. Ik vind het ook niet prettig om op die haren te bijten, dus ik kies voor een ander soort snor.
De zijkanten hou ik wel lang, zodat deze mogelijk op termijn toch mooi in mijn baard over gaan lopen.

Ik heb heel veel hulp aan het volgende filmpje.

Enige verschil hoe ik te werk ga, is dat ik het doe met een klein schaartje omdat dit minder snel fout gaat. En zoals eerder vermeld gebruik ik de bovenste lijn van mijn bovenlip. Wel laat ik dus de einden groeien, zodat hij mooi samengaat met de baard.
 

Marc92

Baard
Ik heb een philips one blade. Prima te gebruiken voor precisie werk.
Deze gebruik ik op dezelfde manier als de kapper met een tondeuse de lijnen van je hoofdhaar bijwerkt.
Met de knippende kant trim ik dan de haren weg die over mijn lip groeien. Ook in mijn mondhoeken soms irriterende haartjes/stoppels (nee niet wat eromheen naar beneden groeit maar echt letterlijk in mijn mondhoek). Ook deze trim ik makkelijk weg
 

zenn

Zware baard

'K doe het zoals in de filmpjes, heb hem zelf alleen vanaf het midden lang laten groeien. Zit er wel aan te denken om een korte snor te nemen ipv handlebar, 'k weet het nog niet. :rolleyes: Maar affijn, dus 'k knip de punten verticaal af en houdt de mondhoek haren dezelfde lengte zodat ze 'opgaan' in de snor. Ook meet 'k altijd met een geodriehoek ff na of ze beiden dezelfde lengte hebben... :oops:
 

Peter1971

Baard
Wat doen jullie met je snor?

Ik heb elke keer dat ie langer groeit dat de haren net over de lip krullen. Deze knip ik dan horizontaal met de lijn van mijn lip mee. Ik las in een ander topic dat ik dit beter verticaal kan doen? Aan de zijkanten, ten hoogte van de mondhoeken, zijn de snorharen ook langer (op de foto rechts goed te zien) omdat ik deze eigenlijk niet knip. Zou ik deze ook korter moeten knippen of het daar gewoon zijn gang laten gaan?

2015-02-20-08-39-38-jpg.336
ik zou de snor zo lang mogelijk houden...het kan een mooie invulling zijn...juist daar, waar de baar tekort schiet
 

Erik1986

Baard
ik knip mijn snor meestal eens per twee weken.

Ik begin met het naar beneden kammen van alle haren. Dan knip ik alles gelijk met de bovenste lijn van mijn bovenlip. Ik sla de haren over, welke voorbij mijn mondhoeken gaan.
Ik vind het erg mooi als de snor net iets over je bovenlip hangt, maar ik eet ook erg graag lekker "niet-met-flinke-snor-samengaand" eten, zoals hamburgers, spareribs enz enz. Een flinke volle handlebar snor welke niet is bijgewerkt is dus voor mij niks. Ik vind het ook niet prettig om op die haren te bijten, dus ik kies voor een ander soort snor.
De zijkanten hou ik wel lang, zodat deze mogelijk op termijn toch mooi in mijn baard over gaan lopen.

Ik heb heel veel hulp aan het volgende filmpje.

Enige verschil hoe ik te werk ga, is dat ik het doe met een klein schaartje omdat dit minder snel fout gaat. En zoals eerder vermeld gebruik ik de bovenste lijn van mijn bovenlip. Wel laat ik dus de einden groeien, zodat hij mooi samengaat met de baard.

Top filmpje!!
 
Banner image
Top