Snor een voorsprong geven ?

Omdat bij velen ? de snor minder hard groeit zit ik te denken om na 1 week of wellicht 10 dagen te scheren behalve de snor en een stukje onder de onderlip. Daarna niet meer en alles laten groeien. Snor blijft vaak wat achter en liefst zou ik een evenwichtiger beeld hebben. Ervaringen / tips welkom
 

maximum

Zware baard
Heeft in mijn ogen geen zin..Haar onder de lip en snor is 2 en 5 cm lang en baardhaar 10-13 cm..Dus het baardhaar haalt het toch in mits genetisch anders bepaald:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Nog nooit van deze "techniek" gehoord en dus geen idee of het ook werkt.

Wel weet ik dat theorie en praktijk bij snor en baard vaak nogal ver van elkaar zitten ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
In theorie een goed idee, maar met 10 dagen redt je het niet, omdat zoals @maximum en @Cowboy reeds meldden de haarlengtes en het groeiproces teveel van elkaar verschillen.
Zelf had ik het ook al eens overwogen, omdat Amerikaanse baardmannen dit doen, als ze een epische snor bij hun baard willen, maar de voorsprong, die de snor dan moet krijgen is minimaal 6 maanden. :confused:
 

Andreas

Baard
Ik hield mijn snor altijd kort, lees: op de bovenlip afknippen. Maar ben nu al een tijd bezig om juist snor te kweken. Omdat ik m'n baard een beetje op de zelfde lengte houd haalt de snor t langzaam in.

Wat betreft de verschillende groeisnelheden; ik merk dat er in mijn snor zelfs verschil in zit. Links gaat wat sneller dan rechts :) :)>
 
Ik had gisterenavond al het scheermes gepakt en dus geschoren en het snorretje, want mag nog geen naam hebben, laten zitten.
Dus na 10 dagen. Mijn snor gaat echt traag en vandaar dat ik het eens aan wil zien, hoe het er nu uit gaat zien na 10 dagen, dan is de stoppelbaard dus 10 dagen en het snorretje 20 dagen. Lees nu dat het veel langer duurt, tja ik neem het van jullie aan. Kortom naast een toch wat vreemd smoeltje nu :( ook nog eens wat snijwondjes opgelopen mn onderkin wat plekjes. Geneest snel maar staat ff stom. Epische snorren zijn wel mooi overigens en helaas niet voor een ieder weggelegd.
 
Banner image
Top