Snor bijtrimmen vraagje ??

Rob81

Stoppelbaard
hallo ik laat nu wel mijn baard groeien maar die snor zou ik graag bijtrimmen . Hoe doe ik dat ?
Gewoon op 5a6 'mm trimmen of moet het anders ?
 

Almer

Baard
Ik houd hem kort en dun hem uit, doe het het liefste met een schaar want ik vind de snor te kritisch om er met een trimmer in om te roeren. Foutje is heel snel gemaakt die juist meer opvalt dan dat je de baard een keer verkeerd doet. Vooral als je de snor kort houd.

Beetje barberstyle eigenlijk, schaar horizontaal knip ik hem gelijk met de bovenkant van de lip. Zodra ik het idee heb dat het goed zit dan kantel ik de schaar op zo'n 60 graden omdat in mijn geval met mijn stugge snor er een soort lagen in zitten en ga ik er nog een keer helemaal langs om hem uit te dunnen.
Niet te hoog gaan zitten maar de lijn volgen die ik heb gezet boven de lip en dan gewoon net op je lijn een klein beetje snoeien.

Eerste paar keren heb ik voor mijn gevoel veel te hoog gezeten, de snor is korter dus het groeit in mijn geval altijd nog prima terug. Het is puur een kwestie van wennen en proberen.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Wat Almer zegt inderdaad. Alleen knip ik m meer verticaal hoe gek dat ook klinkt. Maar dat meer om te voorkomen dat het er geknipt uit ziet.. :confused: De zijkanten van de snor laat ik iets langer, maar wordt ook op een bepaald punt bijgeknipt.

Ik knip de snor de laatste tijd voor bij de liplijn. Voorheen hield ik m OP de lip.

Kwestie van persoonlijke smaak. ;)
 

Stouwe

Baard
Ik knipte ook altijd op de lip. Laat nu de lengte groeien, kijken hoe dat is. Vind dat wat mooier in verhouding als de baard groter wordt. Nu is het en kwestie van de puntjes bijknippen zodat het geen enorme handlebar wordt.
 

Almer

Baard
Wat Almer zegt inderdaad. Alleen knip ik m meer verticaal hoe gek dat ook klinkt. Maar dat meer om te voorkomen dat het er geknipt uit ziet.. :confused: De zijkanten van de snor laat ik iets langer, maar wordt ook op een bepaald punt bijgeknipt.

Ik knip de snor de laatste tijd voor bij de liplijn. Voorheen hield ik m OP de lip.

Kwestie van persoonlijke smaak. ;)

Jup bij mij ook de zijkanten lekker laten gaan voor die sexy volle look plus om er heel interessant uit te zien als je aan het nadenken bent en ondertussen je snor aan het fixen bent. Ik houd de bovenkant van de lip ook aan als dat niet helemaal duidelijk was :)
 
Ik doe helemaal niets meer zelf, buiten dan neklijn en wanglijn scheren. Jullie hebben wel lef hoor! Veel te bang dat ik t verkloot!
Mee eens Glenn, heb nog nooit 'de baard'bij gehouden, nek- wanglijn wel, aan de andere kant verkloot ik het liever zelf dan de barbier....ga het in dit weekend toch maar eens proberen:eek:
Rob succes met schaartje;)
 

Almer

Baard
Verschilt natuurlijk per groei etc. maar ik ga niet elke week bij een barbier zitten ofzo. De eerste keer is altijd raar maar zodra je went...ach dan weet je niet beter na een poosje. Trim de baard ook vooral zelf alleen de tricky stukken die ik niet goed zie mag ie doen als hij dat leuk vind :p
 
Banner image
Top