Silicone cream

Kier

Stoppelbaard
Ik heb op zich een vrij rechte en strakke baard naar op een gegeven moment als de baard wat langer wordt ontstaan er toch wat krullen/slagen in. Omdat ik mijn baard graag langer laat groeien maar wel zonder krullen wil houden ben ik op zoek naar iets dat mij gaat helpen.

Op internet spreekt men van silicone cream die je in je baard kan aanbrengen om de krullen eruit te halen. Heeft iemand enig idee welke producten hiervoor in aanmerking komen? Ik gebruik al een gewone balsem en dat is duidelijk niet genoeg om de krullen te temmen..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
 

Laurent1965

Zware baard
Wat een werk, ik word nu al vaak voor rotte vis uitgemaakt als ik de badkamer een kwartier nodig heb in de ochtend.....:D:D
Vind eigenlijk trouwens die baard er niet echt beter op geworden..., komt misschien ook door de kleur, vind het wat onnatuurlijk zo.
 
Laatst bewerkt:

Laurent1965

Zware baard
Ik heb familie in Zuid-Spanje, allemaal zwart haar of heel donkerbruin.
Mijn Andalusische neef heeft een echte zwarte wizard-baard in een punt met een geschoren kop,
Krijgt daar overigens nooit opmerkingen over.
Je ziet daar overigens heel veel mensen die de kleur zat zijn en blonderen, begrijp ik totaal niet.
Maken zich vaak lelijk hierdoor -vind ik-
 

Texman

Koning Baard
Lijkt me erg slecht voor je baard! :mad::cool:

En bovendien; je gaat toch niet elke morgen kwark in je baard smeren!? :D:D:eek:
Nou ja heerlijk vruchtenkwark moet toch kunnen :D
[DOUBLEPOST=1577384128][/DOUBLEPOST]
Ik heb familie in Zuid-Spanje, allemaal zwart haar of heel donkerbruin.
Mijn Andalusische neef heeft een echte zwarte wizard-baard in een punt met een geschoren kop,
Krijgt daar overigens nooit opmerkingen over.
Je ziet daar overigens heel veel mensen die de kleur zat zijn en blonderen, begrijp ik totaal niet.
Maken zich vaak lelijk hierdoor -vind ik-
Andersom vind ik dat ook. Er zijn vrouwen die hun haar pik zwart verven en daardoor een heel hard en onaangenaam uiterlijk krijgen. En dat is niet het enige want soms is alles aan die vrouwen zwart (ghotic of zo). Kleding, make-up en nog veel meer. Ik vind de wereld al somber genoeg geef mij maar wat vrolijke kleuren.
Deze kerst waren er ook zwarte kerstballen en zwarte kerstverlichting zal er ook wel geweest zijn (design). Je doet de lampjes aan en gelijk is je hele kamer in het duister gehuld :D.
 

Nib85

Volle Baard
Hoi @Kier ,

Ik ben zelf ook een bezitter van een baard met allemaal slagen er in.
Soms erg mooi, maar regelmatig ook erg vervelend.
Föhnen (eerst gewoon warm en laatste stuk koud) en ondertussen “rechtkammen” werkt wel aardig goed.
Het rechtkammen doe meerdere malen. Eerst recht naar onderen, dan van links naar rechts en weer terug. En vervolgens weer strak naar beneden (en dat soms meerdere malen). Op het einde beetje balsem/wax er in en ik ben helemaal het mannetje. ;)

Ik heb zelf laatst ook een “elektrische baardborstel” gekocht (https://www.mijnbaard.nl/overige/baardborstel/mijnbaard-beard-styler.html).
Deze gebruik ik ook wel en werkt ook prima. Vooral de hardnekkige krul onder mijn kin kan ik hier aardig recht mee krijgen, niet helemaal stijl maar ik denk dat dat met mijn baard ook niet haalbaar is (misschien wel maar dan zou het heel veel tijd kosten en zo veel hitte lijkt me ook niet goed voor de baard).
Na de eerste keer gebruik zeiden mijn dochters “papa je baard is helemaal vierkant”. Missie en werking van het borsteltje geslaagd dus. (Y)

Misschien leuk als je (tzt) een update doet met wat goed voor jou werkt. Misschien leren anderen (ikzelf?) er nog wat van. :)>
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top