Showtime!

Danny

Baard
Geen paniek, geen paniek! :D
De :)> is zeker niet vanaf, hoe komen jullie daar toch bij? :oops:

Ik heb een hartstikke druk, maar ook leuk weekend gehad.
Vandaar dat ik nog niet gereageerd heb.;)


Zoals ik eerder vertelde had ik vrijdag een afspraak bij de kapper.

Van horen en zeggen bleek dit een goede kapper te zijn die zijn werk echt verstaat.

Ik was dan ook erg benieuwd of deze kapper mijn ideeën waar kon maken.

1-Voorgevel.jpg



Na eerst dienst te hebben gedaan als woonhuis, werd het huidige gebouw een ijzerwarenzaak, daarna is de heer Krijger hier in 1933 zijn kapsalon begonnen. Deze beste man is op twaalfjarige leeftijd begonnen bij kapper Faasse aan de Oostdijk in Middelharnis als inzeper. In die tijd werd er op zaterdag nog tot elf uur ’s avonds geknipt en geschoren. Je verdiende ongeveer twee gulden vijftig in de week. Daarna is de heer bij kapper Droger in Sommelsdijk gaan werken, en verbleef daar een hele tijd, tot hij op 2 december 1933 voor zichzelf begon.

Scannen0015.jpg


Na 25 jaar werd het tijd voor de eerste verbouwing van de kapsalon, dat was in november 1958.

Scannen0012.jpg


In de kapsalon werd gewerkt volgens traditionele wijze, mannen werden geknipt en geschoren, vooral alleen in de avonduren.

Deze zaak ging over van grootvader tot vader, van vader op zoon.

Aan de buitengevel valt deze kapsalon op door zijn kapperspaal.

Een ware uitnodiging, althans, dat vind ik.

barber-pole-lisa-knechtel.jpg



Bij binnenkomst van de kapper merkte je echt dat je een heren kapsalon binnen liep.

Veel hout, veel leder, grove robuuste meubels.

Gescheiden door een trap naar beneden kon je naar de damesafdeling.

Echt een gescheiden kapsalon dus.


Ik kreeg een stevige handdruk van de beste man en ik mocht gaan zitten in de stoel.

Na een praatje te hebben gemaakt mocht ik mijn wensen doorgeven en hij ging aan de slag.


Op het moment dat de schaar en tondeuse tevoorschijn kwam vertelde hij precies wat hij ging doen.

Alle stappen werden doorgenomen, tussen de fases door liet hij zien wat hij had gedaan en wat de volgende stap zou zijn.

Ik werd overal van op de hoogte gehouden, erg fijn.


Tijdens het scheren ging de stoel achterover en hij ging aan de slag met de tondeuse, DIT WAS ENG!

Ik zag en voelde overal haartjes vliegen en het voelde als er enorm veel van afging.

Toen ik in de spiegel mocht kijken was ik enorm verrast! Precies zoals ik wilde!

De baard is aan de zijkanten netjes met mijn haarlijn getrimd en loopt nu mooi in elkaar over.
De onderkant (sik en snor) zijn ook netjes bijgewerkt maar niet ingekort.

Ik ben al met al een dik uur binnen geweest en enorm tevreden!

Ik ga dan ook zeker terug!

Nu verder laten groeien en zien wat over 4 weken het resultaat is.



 

Yannick

Baard
Hahaha, als je de baard nog hebt: NICE. en leuke grap :p
Als ie er af is dan ben je vast van plan hem weer te laten groeien!
 
P

PUNK-JAZZ

Guest
Nederlandse geschiedenis @Danny ghehehe

Op 1 april verloor Alva zijn bril. Een uitdrukking die ons bekend in de oren klinkt.
Het gaat over de dag waarop de watergeuzen het stadje Den Briel innamen, op 1 april 1572.
Een belangrijk moment in de Nederlandse Opstand.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Grappig. Ik zou de zelfde grap uithalen. Maar ik achtte iedereen daar te slim voor hier.. haha!

Dacht jij soms dat we dom waren Danny? ;)
 
Banner image
Top