She's Lost Control Vanilla baardolie review

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Zoals beloofd hier de review van de Vanilla baardolie van SLC.

Het testen van deze olie werd mij mede mogelijk gemaakt door @barrymossel.

20150302_161520.jpg 20150302_161510.jpg
Zoals te zien is op de foto is het een verdomd klein flesje (10ml). Of deze geurvariant ook in grotere flesjes te verkrijgen is heb ik om eerlijk te zeggen geen weet van. Het uiterlijk van het flesje is stoer. Er staat een baard op en het woord f*ck wordt niet gecensureerd. ;)

De geur, zoals de naam al doet vermoeden, is een heerlijke vanille. In het flesje ruikt het echter wel iets anders dan eenmaal in de baard. Maar vanille is inderdaad de bovenliggende geur. Het is fris.
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar zodra ik er aan ruik wil ik meer. Ik heb zin om het in mijn handen te wrijven en in mijn baard te masseren. En heel stiekem heb ik, als ik te lang ruik, zin om wat van dat spul te proeven. Dit laatste lijkt me overigens geen goed plan. Maar het is wel een gevoel wat het bij mij oproept.

Eenmaal in de baard neemt de sterkte van de geur snel af. Het is heus wel een tijdje aanwezig hoor. Tel daar gerust een paar uurtjes voor. Maar dat is naar mijn mening, en vooral omdat ik baardolie's ken die langer ruikbaar zijn, een beetje jammer.
Ook heb ik het idee dat ik halverwege mijn dag wel weer wat van deze olie in mijn baard kan doen, aangezien niet alleen de geur dan is verdwenen maar mijn baard ook niet meer zo zacht aanvoelt.
Eerst dacht ik dat het misschien aan mij of aan mijn baard lag, maar heb dit alleen op dagen dat ik deze olie gebruik. Niet dat het de haren uitdroogt oid, maar het geeft meer het gevoel geen product te dragen in de baard.
Aangezien de heerlijke geur is het geen probleem dit nogmaals te doen, maar vergeet niet dat er maar 10ml in zo'n flesje zit. Dus ergens ook wel weer zonde.

Mijn eindoordeel is dat het een heerlijke geur heeft. Je moet echter wel van vanille houden, maar hij ruikt echt goed! De olie is prima, maar lijkt halverwege je dag te zijn verdwenen.
Ik neem aan dat er grotere flesjes komen of inmiddels zijn van deze geurvariant. Dan kun je deze gewoon meenemen en halverwege je dag nog eens lekker toepassen.
En dat is heus geen straf. (Y)
 
Laatst bewerkt:

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Deze olie is niet meer verkrijgbaar bij de gebruikelijke baardshopjes helaas.. :(
Twee weken terug heb ik een contactformulier op de website van SLC ingevuld met de vraag naar dit product, maar kreeg geen reactie. Nou vind ik het een beetje raar, want de olie (vanille) staat nog wel op hun eigen site in het assortiment. Maar aangezien ik geen reactie krijg vind ik het een beetje eng zomaar geld over te maken naar hun. Ik wil eerst een teken van leven.. :confused:

Nog steeds, ondanks dat hij moeilijk of niet verkrijgbaar is, mijn favoriete baardolie. :)(Y)

Dus mocht iemand de olie per ongeluk ergens op een webshop tegen komen, dan hoor ik het graag! :D
 
Banner image
Top