Shavette, ervaringen?

Menior

Stoppelbaard
Baardmannen,

Heeft er iemand ervaring met een shavette?
Wil kijken of ik hiermee kan leren zelf mijn contouren en halslijn bij te houden.

Alvast dank voor jullie reacties.
 

drummer

Baard
Ik heb de shavette gekocht voor ik meen 12,50 op www.mijnbaard.nl. Ik gebruik 'm alleen om mijn wanglijn bij te houden omdat ik met mijn gilette mach3 te weinig controle had om precies daar te scheren waar ik dat wilde. Over de shavette ben ik dik tevreden. Even experimenten hoe je 'm vast moet houden maar dan scheert ie als en euhh... scheermes!
Tip: gebruik scheerlijnen in plaats van scheerschuim-of zeep. Zo zie je precies wat je aan het doen bent en scheer je niet per ongeluk een stuk van je baard weg.
 

Menior

Stoppelbaard
Ik heb de shavette gekocht voor ik meen 12,50 op www.mijnbaard.nl. Ik gebruik 'm alleen om mijn wanglijn bij te houden omdat ik met mijn gilette mach3 te weinig controle had om precies daar te scheren waar ik dat wilde. Over de shavette ben ik dik tevreden. Even experimenten hoe je 'm vast moet houden maar dan scheert ie als en euhh... scheermes!
Tip: gebruik scheerlijnen in plaats van scheerschuim-of zeep. Zo zie je precies wat je aan het doen bent en scheer je niet per ongeluk een stuk van je baard weg.

Thanks
 
Laatst bewerkt:

Weeble

Volle Baard
Ik vind het zelf erg handig voor mijn wanglijnen.
Let wel dat je doorzichtige scheergel of olie gebruikt, zodat je tijdens het scheren je lijnen goed blijft zien;)
 

Ger

Baard
Informatief
Bedankt
Doorzichtige scheergel !
Even gegoogeld op shavette
Schijnt dat er diverse mesjes in de handel zijn te weten scherp en scherper dan scherp
Beginners wordt de minder scherpe variant aangeraden omdat het gebruik van een shavette enige vaardigheid verlangt
Je werkt met beide handen ipv 1
Bloeden stoppen met aluin ?
Ervaringen ?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Attentie!!! Hier spreekt uw administrator!!!

Links boven op deze pagina zit een handig balkje, waarin "zoeken" staat.
Typ hierin "shavette" en u zult een ware openbaring aan informatie vinden.

Moraal van dit verhaal:
Beste Baardforumleden, zoek eerst op een bepaalde zoekterm naar een topic, voor een nieuw topic te starten.
 

Derek

Baard
Shavette is een goed merk, ik heb zelf een shavette gekocht met 20 mesjes voor 10 euro, is een stuk beter naar mijn mening dan een gilette, ik zelf gebruikte een gilette power fusion, toch ondanks de prijs scheert een shavette toch beter.

May the beard be with you!
 

Pim

Baard
Ik heb ook een Shavette en gebruik het altijd in combinatie met doorzichtige scheergeld om te voorkomen dat ik teveel van de wanglijn haal. Zet vooral geen druk op het mesje, maar laat het gewoon glijden over je huid. Het is in het begin even oefenen, maar je hebt al gauw de juiste vaardigheid te pakken.
 
Banner image
Top