Ruben's baard

xSwedishAurora

Stoppelbaard
Hoi,

Ik ben Ruben, een jongen van 19 jaar en wil graag een volledige baard hebben zoals Chris Evans; oftewel kort maar wel erg dicht en volledig. Ik ben erg onzeker over mijn baard; mijn voorkant is wel goed , maar de zijkanten ben ik niet tevreden mee. Vooral de wangen zijn een ramp; ik heb daar erg weinig haar op en maak me zorgen of dit nog wel verder kan ontwikkelen? Ik word al bijna 20 en volgensmij houd de groei/ontwikkeliing van de baard dan al op :(

Hieronder heb ik 3 foto's van mijn baard geupload: (Voorkant, Rechterkant , Linkerkant)

Hebben jullie tips om de haargroei op de wangen te bevorderen?
Want ik twijfel soms; moet ik nou vaker trimmen? of juist helemaal niet?
Of moet ik alles eraf scheren zodat het sneller gaat groeien?

Mvg, Ruben.
 

Bijlagen

  • Baardkant1.jpg
    Baardkant1.jpg
    583,5 KB · Weergaven: 215
  • Baardkant2.jpg
    Baardkant2.jpg
    566,2 KB · Weergaven: 219
  • Baardkant3.jpg
    Baardkant3.jpg
    536,7 KB · Weergaven: 206

Hans

Zware baard
Oerbaard
Welkom Ruben,

Geef jezelf de tijd om een baard te kweken, in de loop van de tijd gaat dit goed komen, je bent op de goede weg.

Veel succes en Beard On :)>
 

dijkie

Zware baard
Ruben voor een jongen van 19 jaar heb je al een beste baard hoor.
De ontwikkeling van de baard gaat zo ongeveer door tot je dertigste.
Dus dat gaat echt helemaal goed komen.
Succes hoor.

Oh en de wangen gaan terzijne tijd dicht groeien.
 

Texman

Koning Baard
Hoi,

Ik ben Ruben, een jongen van 19 jaar en wil graag een volledige baard hebben zoals Chris Evans; oftewel kort maar wel erg dicht en volledig. Ik ben erg onzeker over mijn baard; mijn voorkant is wel goed , maar de zijkanten ben ik niet tevreden mee. Vooral de wangen zijn een ramp; ik heb daar erg weinig haar op en maak me zorgen of dit nog wel verder kan ontwikkelen? Ik word al bijna 20 en volgensmij houd de groei/ontwikkeliing van de baard dan al op :(

Hieronder heb ik 3 foto's van mijn baard geupload: (Voorkant, Rechterkant , Linkerkant)

Hebben jullie tips om de haargroei op de wangen te bevorderen?
Want ik twijfel soms; moet ik nou vaker trimmen? of juist helemaal niet?
Of moet ik alles eraf scheren zodat het sneller gaat groeien?

Mvg, Ruben.
Ha @Ruben,
Welkom op ons leuke forum.
Ik begrijp dat je een mooie volle baard wil hebben. Je bent echter nog erg jong en je hoeft je geen zorgen je maken wat je hebt nu al een hele aardige baard.(Y)
Het is echter een misvatting dat de ontwikkeling van je baardgroei stop bij 20 jaar want dit gaat zeker door tot je 30ste :)dus je hebt nog wel even te gaan.
Er is helaas geen methode om de baardgroei op je wangen te bevorderen maar dat komt op termijn wel goed. Trimmen moet je zo min mogelijk doen.
Het afscheren zal je baard niet sneller doen laten groeien.
Wat je wel kan doen is het volgende:
Verzorg je baard en de huid eronder zo goed mogelijk met baardolie of baardbalsem.
Als je dit goed in je huid masseert bevordert het de doorbloeding in je huid waardoor je baard optimaal kan groeien.
Ook zal je minder last hebben van jeuk e.d.
Leef zo gezond mogelijk en doe aan sport of fitness dat is erg goed voor de vorming van testosteron wat ook weer goed is voor de baardgroei.
Laat je baard zeker de komende 3 maanden zijn gang gaan en kijk wat er gebeurd.
Hou ons op de hoogte want dat vinden we leuk.
Succes Texman:)>
 

Ardjan

Baardaap
Je bent jong en je wilt wat! :D Alleen; geduld op die leeftijd is wel een lastig ding altijd. :eek:
Voor 19 jaar hebt je al een prima baard! (Y) Half jaartje niks aan doen; en zie daar het resultaat!
Je kunt er dus zeker van zijn dat dit goed gaat komen! Alleen: "met geduld"! :)
Lekker doorgaan vriend!
 

xSwedishAurora

Stoppelbaard
Bedankt voor de tips allemaal :)

Ik had de voor de laatste keer 19 januari mijn baard getrimd en de foto's had ik 22 januari gemaakt.
Geleidelijk aan zie ik dat mijn zijkanten steeds beter worden, hopelijk word de dichtheid bij de wangen wat beter.
Ik zal dus binnenkort een update weer plaatsen hoe het dan is voordat ik het weer ga trimmen.

Gr,

Ruben
 

xSwedishAurora

Stoppelbaard
Oké dan zal ik het trimmen wel even uitstellen. (met 3 á 4 weken)
Gelukkig heb ik nu de vrijheid dat ik mijn baard kan groeien aangezien ik tijdelijk even geen werk heb , maar toch wil ik er wel verzorgd bij lopen. Het probleem is wel; als ik na 3/4 weken niet heb getrimd is mijn neklijn niet meer mooi en worden vooral de haren op mijn kin erg lang.. Moet ik dan alleen de neklijn trimmen? Ook merk ik dat de haartjes steeds wilder/langer worden. Bij mijn wangen ben ik er erg blij mee maar op mijn king & bovenkant van mijn bakkenbaard niet. Heeft iemand tips hoe ik dit in bedwang houd tijdens het groeiproces? Ik heb overigens nog steeds niet getrimd sinds 19 januari.

Gr,

Ruben
 

Nib85

Volle Baard
Hoi Ruben,

Ik herken je dilemma wel te aanzien van graag willen trimmen. Ik ben zelf ook (meerdere malen) in deze valkuil getrapt.
De ervaring hier van alle leden leert ons dat, wanneer je een “echte baard” wil hebben je de trimmer even moet laten voor wat het is...

Je halslijn bijwerken kan altijd. Hier op het forum is dit al uitgebreid besproken en op YouTube zijn hele uitgebreide filmpjes te vinden hoe je dit het beste kan aanpakken (wees hierbij wel voorzichtig dat je niet te hoog trimt).

Voor een goede baard moet je nou eenmaal geduld hebben. Helaas is niet iedere man gezegd met een enorm woeste baardgroei en zal de ene wat meer geduld moeten hebben voor zijn beoogde doel.

Je bakkebaarden kun je eventueel wat “infaden”, zie hiervoor ook YouTube en wees ook hiermee voorzichtig.
Groeien duurt nu eenmaal langer dan snoeien...

Je bent nog jong, wat je nu laat groeien ziet er prima uit.
 

xSwedishAurora

Stoppelbaard
Hoi,

Het is alweer een maand later, dus ik dacht; ik maak alvast een foto update.
Ik ga morgen mijn nek/hals lijn bijwerken, want die ziet er inderdaad niet uit.
Ik twijfel wel enorm of ik dit nog 2 maanden kan volhouden, ik ben eigenlijk al trots dat ik nu 1 maand mijn baard nog helemaal niet getrimd heb haha..
Hopelijk worden de zijkanten beter. Ik zie wel een kleine verbetering zelf, maar ben eigenlijk (nog) niet tevreden.
Is het verstandig om binnenkort naar de barber te gaan ivm de wangen en het trimmen? Zelf vind ik zeg maar de voorkant te lang , maar de wangen zijn nu wel beter. Of zou dat raar staan als ik alleen de voorkant laat trimmen en de zijkanten niet?
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,

Ruben
 

Bijlagen

  • Baard_update3.jpg
    Baard_update3.jpg
    979,5 KB · Weergaven: 75
  • Baard_update4.jpg
    Baard_update4.jpg
    1.017,3 KB · Weergaven: 79
  • Baard_update5.jpg
    Baard_update5.jpg
    836,6 KB · Weergaven: 70

Bolt

Zware baard
Hoi,

Het is alweer een maand later, dus ik dacht; ik maak alvast een foto update.
Ik ga morgen mijn nek/hals lijn bijwerken, want die ziet er inderdaad niet uit.
Ik twijfel wel enorm of ik dit nog 2 maanden kan volhouden, ik ben eigenlijk al trots dat ik nu 1 maand mijn baard nog helemaal niet getrimd heb haha..
Hopelijk worden de zijkanten beter. Ik zie wel een kleine verbetering zelf, maar ben eigenlijk (nog) niet tevreden.
Is het verstandig om binnenkort naar de barber te gaan ivm de wangen en het trimmen? Zelf vind ik zeg maar de voorkant te lang , maar de wangen zijn nu wel beter. Of zou dat raar staan als ik alleen de voorkant laat trimmen en de zijkanten niet?
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes,

Ruben

Hallo Ruben, ik zou zoals jezelf al aangeeft alleen de halslijn bijwerken. Net even boven de adamsappel. Voor de rest lekker laten groeien de komende maanden en hou de barbier nog maar even op afstand.
Komt helemaal goed met die baard van jou.
 

Ardjan

Baardaap
Gaat goed hoor, Ruben! Lekker doorgaan! (Y)
Het advies van @Bolt lijkt me een goeie!
En als je de halslijn "zelfdoen" een waagstuk vindt; zou je naar een barbier kunnen gaan; maar dan héél duidelijk zijn: ALLEEN DE CONTOUR VAN DE HALSLIJN !!
Verder zou ik er echt nog niks aan doen! Met het proper maken van de halslijn ziet het er gelijk al stukken beter uit!
Succes! :)>
 

Texman

Koning Baard
Ha @xSwedishAurora Ruben,
Je bent aardig vooruitgegaan, nu komt het erop aan dat je je hals en je wangen schoon gaat houden.
Je geeft zelf al aan dat je dat van plan bent. Maar je wilt ook een mooie volle baard daarom moet voorzichtig te werk gaan zodat je niet te veel weg haalt.
Op jouw foto heb ik met een rode lijn aangegeven wat een mooie en haalbare vorm is voor jou baard. Dus in je hals onder de rode lijn schoonhouden en op je wangen boven de rode lijn. De voorkant van je baard is niet te lang maar eigenlijk nog te kort. Als je echt een mooie baard wil hebben dan moet de voorkant juist lang en vol zijn. De zijkanten van je baard kan je dan daar aan aanpassen. Je baard zelf moet je niet trimmen want die moet juist doorgroeien.
Als je het zelf te moeilijk vind ga dan naar een barbier en neem de foto mee.
Succes Texman:)>
Baard_update3.jpg
 

xSwedishAurora

Stoppelbaard
Bedankt voor de tips, ik heb vandaag de halslijn bij mezelf getrimd! Ik vind alleen de contouren bij de wangen nog wel beetje te lastig om zelf te doen , en wacht ik nog even tot een barber dat bij mij kan gaan doen. Hieronder een paar foto's hoe het er vandaag nu uit ziet. Over een aantal weken zal ik weer een update plaatsen en hopelijk is er dan meer vooruitgang bij de wangen.

Groetjes,

Ruben
 

Bijlagen

  • Baard_trim1.jpg
    Baard_trim1.jpg
    868,2 KB · Weergaven: 59
  • Baard_trim2.jpg
    Baard_trim2.jpg
    831,7 KB · Weergaven: 60
  • Baard_trim4.jpg
    Baard_trim4.jpg
    834,5 KB · Weergaven: 57
Banner image
Top