Bossman

Robs baard

Discussie in 'Show je baard' gestart door Veldmaarschalk, 12 apr 2019.

1. Veldmaarschalk

Veldmaarschalk Stoppelbaard

Ik heb al een post in even voorstellen, hier nog niet.

Heb een foto van mn huidige baard toegevoegd, weet nog niet precies waar ik naartoe wil. Wil niet langer maar wil wel graag de wangen dicht gegroeid hebben. Denken jullie dat dat nog gaat gebeuren?

Tips over een bepaalde vorm zijn altijd welkom!

Bijgevoegde bestanden:

Laurent1965, Texman en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  2. Cowboy

Cowboy Moderator Staff Oerbaard

Ziet er goed uit (Y)

Echt dichtgroeien zoals op je kin zal niet eenvoudig worden, maar hoe langer je kweekt hoe minder doorzichtig het wordt (ik heb hetzelfde qua groei :)> )

Succes met het vervolg ;)

3. BigBeard

BigBeard Baard

Welkom Veldmaarschalk!

Je bent aardig op weg. Zoals @Cowboy al aangeeft zal er wss meer lengte in moeten voor je wangen "dicht" lijken.

Geduld;)

Keep on bearding! :)>

4. LeatherBeardEd

LeatherBeardEd Volle Baard

Meer lengte geeft je de gewenste dekking. Good luck !

Yainderidoo, Laurent1965, BigBeard en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Texman

Texman Baardaap

Ha Rob,
    Je baard ziet er gewoon goed uit (Y)(Y)(Y). Dat je je wangen graag wat voller wil hebben begrijp ik.
    Het is gewoon een kwestie van tijd, geduld en goede verzorging dan komt het wel goed.
    Succes Texman :)>

Yainderidoo, Laurent1965 en Veldmaarschalk vinden dit leuk.
  6. Veldmaarschalk

Mannen,

Even een korte update. De baard is er nog steeds, paar keer naar de barbier geweest om 'm bij te werken, wil hem eerder een stukje korter maken dan langer laten groeien.

Grootste ergernis is dat hij enorm krult, kammen wil haast niet zonder pijn of uitvallende haren. Hij is ook erg droog. Ik spoel mn baard elke dag met koud of lauw water, 2 keer per week met baardshampoo en probeer m na het spoelen zo goed mogelijk te kammen met mn houten kam met wijde tanden.

Hebben jullie tips om de baard soepeler/zachter te maken of misschien ervaring met een beard pick? Die gebruikte de barbier, leek er veel makkelijker doorheen te komen.

Lang verhaal maar hoop dat jullie wat tips hebben.

Texman vindt dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. Ardjan

Ardjan Zware baard

Tip: Even de baard goed oliën voor je gaat kammen! :)

Laurent1965 en Veldmaarschalk vinden dit leuk.
  8. Hartenheer

Hartenheer Zware baard

Het krullen wordt minder als de baard langer wordt.
    Dat heb ik zo ervaren

RedFlamingo9, Laurent1965 en Veldmaarschalk vinden dit leuk.
  9. Texman

Texman Baardaap

Ha Rob,
    Als je je baard gespoeld of gewassen hebt dan raad ik je aan een baardconditioner te gebruiken.
    Dan kan je je baard goed doorkammen. Gebruik daarna baardbalsum die je dan ook in de huid onder je baard masseert.
    Je huid is dan goed gehydrateerd en je baardhaar is zacht door de conditioner maar ook steviger door de baardbalsum.
    Met een föhn op de minst warme stand kan je je baard evt. verder in model brengen.
    Gebruik hiervoor een rolborstel. Je zult verstelt staan van het resultaat.
    Succes Texman

Veldmaarschalk, Laurent1965 en Ardjan vinden dit leuk.
  10. Renem

Renem Volle Baard

Olie of balm...

Niet ploegen, maar kammen met een kam met ronde tanden.

Beard Up, René

Veldmaarschalk en Laurent1965 vinden dit leuk.
  11. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Goeie tip: neem de moeite om de tips op het Baardforum te lezen! ;)

Veldmaarschalk en Laurent1965 vinden dit leuk.
  12. Veldmaarschalk

Iemand tips om de baard meer naar beneden te laten groeien? De zijkanten groeien namelijk naar buiten (richting oren) wat ervoor zorgt dat mn baard vrij snel rommelig lijkt

ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
  13. zenn

zenn Zware baard

Hoe langer de haren, des te makkelijker ze gaan liggen door de zwaartekracht.
    Maar je kan ze 'sturen' door gebruik van baardbalsem en ze te begeleiden richting de juiste richting.

14. Dee4WR

Dee4WR Baard

Allereerst welkom!

Mijn baard krult ook enorm. Toen heb ik de baard laten stijlen met stijltang. Zelf kan ik dat nog niet echt maar met een stijlborstel wel! Het haar word niet zo stijl als met een stijltang maar net genoeg om de meeste krul eruit te halen. Droog föhnen, borstelen en dan stijlen met de stijlborstel, olie erin en klaar!
    IMG_20190627_123023.jpg
    IMG_20190706_105607.jpg
    Bovenste foto met stijltang
    Onderste foto met stijlborstel

Greetz

istawa, Bolt, ProfessorMelchior en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Texman

Texman Baardaap

Op beide foto's ziet je baard er mooi uit;).
    De onderste foto met stijlborstel heeft echter mijn voorkeur omdat je baard er iets natuurlijker uitziet.(Y)(Y)(Y)

istawa en Bolt vinden dit leuk.
  16. ProfessorMelchior

De stijltang-baard oogt verzorgder. :)>(Y)

istawa en Texman vinden dit leuk.
  17. Laurent1965

Laurent1965 Zware baard

Ik vind ze allebei kunnen, eerste netjes, de tweede wat meer bad-ass.(Y)

istawa en Texman vinden dit leuk.
  18. Veldmaarschalk

Hoi allen,

Kleine update: nog steeds tevreden over de groei, krijg nog steeds commentaar maar hij gaat er echt niet meer af.

Vraagje: doordat ik zoveel krullen in mn baard heb is ie nooit erg zacht. Ik was mn baard elke ochtend met lauw water (2x per week met baardshampoo), daarna olie, föhnen en beardbalm. Helpt het toevoegen van conditioner bij het krijgen van een echt zachte baard of is er een andere essentiële stap die ik mis?

Bijgevoegde bestanden:

Ardjan vindt dit leuk.
  19. Texman

Texman Baardaap

Ha @Veldmaarschalk ,
    Ik zie een erg goeie baard kan begrijpen dat je die niet meer kwijt wil (Y)(Y)(Y)(Y).
    Voor een wat zachtere baard kan je het volgende proberen:
    Voor het slapen gaan de baardolie in masseren. Deze kan dan gedurende de nacht zijn werk doen.
    S'morgens eerst wassen of spoelen daarna de conditioner inbrengen en een paar minuten zijn werk laten doen.
    Uitspoelen en baard handdoek droog maken. Daarna de baardbalsem inbrengen en goed in masseren ook in de huid onder je baard.
    Nu kan je je baard in model föhnen maar je kan ook je baard in model brengen met een kam en aan de lucht laten drogen.
    Het kan namelijk ook aan het föhnen liggen dat je baard erg snel weer droog gaat aanvoelen.
    Je kan ook wat experimenteren met de hoeveelheid baardbalsem die je gebruikt misschien heb je net wat meer nodig.
    Laat maar weten of het werkt dat is ook leuk voor andere de baardmannen.
    Succes Texman:)>

ProfessorMelchior, Veldmaarschalk en zenn vinden dit leuk.
  20. ProfessorMelchior

Goeie adviezen van @Texman en wees blij, dat je een beetje stugge baard bezit inplaats van een exemplaar met zielige, zachte sliertjes.
    Mooie baard, die je prima staat! :)>(Y)

Texman en Veldmaarschalk vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina