Reuzel Pomade

KoningDK

Baard
Het is een forum voor baarden maar ik vind dat mijn haar net zo netjes moet zijn als mijn baard. Ik heb al een tijdje een "slick back kapsel" maar ik vind de wax/gel die ik gebruik maar ranzig. Het is erg vet en als ik me om wil kleden (een trui aantrek ipv een overhemd) dan gaat m'n haar alle kanten op staan en ik krijg het met geen mogelijkheid weer goed. M'n zus is kapster en heeft me al tig verschillende gel/wax verkocht maar dat is ook allemaal troep. En bij een barbier ben ik nog niet geweest. Momenteel ga ik naar een Turkse kapper maar die heeft niet de juiste wax/gel voor mij. Anyway.. Ik lees veel over Reuzel Pomade maar ik lees ook weer dat het erg vet is en moeilijk is uit te wassen. Wat ik eigenlijk wil is dat ik m'n haar goed in model kan brengen zonder dat het er erg vet uit ziet en af en toe met m'n hand door het haar kan gaan om het even opnieuw te stylen (en het is min of meer een tik geworden om door m'n haar te wrijven). Heeft iemand ervaring met Reuzel? Ik ken de filmpjes van B4Men en hij is er erg enthousiast over.

Welke wax/gel gebruiken de heren hier?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Mijn kapsel schommelt tussen de 2 en 9 mm en dus moet ik je het antwoord over gel/wax helaas schuldig blijven :oops:
 

GlennBG

Volle Baard
Ik gebruik nu Suavecito pommade, lijkt op de waterbasis reuzels welke ook fijn zijn. Makkelijk tussendoor ff nat te maken weer en zit weer ok als haar door bv uittrekken trui door de war is... Beetje plakkerig maar makkelijk uit te wassen.
 

Johanzl

Stoppelbaard
Ik heb mij toevallig van de week redelijk verdiept in deze materie.
Na 2 maanden alleen maar baardolie's, baardwaxen, kammetjes, baardborstels en grooming video's en weet ik wat nog meer, was het wel even leuk voor de afwisseling.
Suavecito en Layrite schijnen inderdaad wel goed te werken, behoorlijk populair ook.
Imperial krijgt ook echt zeer lovende kritieken (mag ook wel voor €25,-). ..En clamation van Hanz de Fuko is, als ik de verhalen mag geloven, ook wel een aanrader (geen pommade), alleen lastig te krijgen, anders had ik zelf deze graag uitgeprobeerd.
Heb zelf alleen de blauwe en roze reuzel gebruikt. Bij de blauwe had ik nog behoorlijk lang haar, dus dat is toch lastig oordelen..beviel wel heel erg goed, heerlijke geur ook. De roze houdt alles lekker in model, maar duurt wel 3 dagen voordat alle sporen daarvan uit je haar zijn verdwenen ..kamt ook best lastig als je haar droog is.

Ik bied bij deze maar meteen even mijn verontschuldiging aan dat ik mij nog niet heb voorgesteld. Ga ik zeker snel doen..
 
Laatst bewerkt:

All1nJ4k

Stoppelbaard
Ik heb gehoord dat het gebruik van wax schadelijk is voor het haar en het hele verzorgingsproces nog moeilijker maakt door de structuur. Afhankelijk van uw stijl lost dit echter veel problemen op.
 

All1nJ4k

Stoppelbaard
Ik heb jaren wax gebruikt maar nu ik ouder wordt krijg ik steeds meer last van dunne plekken en kan ik mijn haar beter niet meer naar achter dragen vanwege de inhammen. Gelukkig heb ik wel een enorme baard dus dat heft het geheel een beetje op. Ik weet niet of het door de wax komt dat mijn haar minder wordt maar ik denk dat het hem vooral in de ouderdom zit. Mijn vrouw zij dat haaruitval vrouwen vaak te maken heeft met bloedarmoede en dergelijke maar daar heb ik ook al op getest en al mijn waardes zijn goed.
 

Ardjan

Baardaap
@All1nJ4k De dunne plekken komen niet door de wax, maar met het ouder worden, door de invloed van DHT.
En niet alleen bij ouderen, maar soms ook al op jongere leeftijd!

Lees het onderstaande:
Dihydrotestosteron, ook wel DHT genoemd, staat bekend als de grootste oorzaak van het erfelijk kaal worden bij mannen.
Dihydrotestosteron, of androstanolon, is een biologisch actieve stof die in de cel wordt gemaakt uit de minder actieve voorloper, testosteron, met behulp van het enzym 5-alfa-reductase.
Naarmate we ouder worden neemt de dihydrotestosteron in ons lichaam toe. Wanneer de haarzakjes gevoelig zijn voor dihydrotestosteron, zullen deze gaan krimpen. Bij het krimpen van de haarzakjes, worden de haren steeds dunner met minder pigment en hebben een kortere levensduur. Uiteindelijk zijn de haarzakjes te zwak om een haar te produceren en zullen afsterven. Wanneer dit proces doorzet, zullen mannen het bekende kaalheids patroon ontwikkelen (inhammen en kalende kruin).
 
Banner image
Top