Reuzel in de baard?

FerryHuizenga

Stoppelbaard
Hi,

Voor mij de eerste post hier, leuk om zoveel baard- en snorzaken te lezen :)

Ik kon het met zoeken niet vinden (wellicht kijk ik verkeerd) maar ik vraag me iets af:

Is het gebruik van de groene Reuzel Pomade (oliebasis) aan te raden voor een medium lange baard? Het spul geeft een prima hold en is vrij van parabenen etc maar wil er niet aan beginnen als het meer schade dan goed doet voor de baard :)

Ben benieuwd wat jullie vinden
 

Brumratt

Baard
https://baardforum.nl/threads/pomade-in-je-baard.1206/

Ikzelf zou geen pomade in mn baard smeren.
Misschien omdat ik alleen de roze,rode en blauwe reuzel ken. Maar ik kan me niet voorstellen de groene wel in mijn baard te willen smeren. Ook vraag ik mij af waarom.jij dit wel wilt? Heb je al baard wax,balsem of olie geprobeerd?

Welkom op ons forum.
Misschien is het ook leuk om je even voor te stellen op het forum? Er is hier een aparte rubriek voor.
 

FerryHuizenga

Stoppelbaard
Dank je wel voor je antwoord. De vraag rijst eigenlijk doordat een collega mij vertelde dit spul in zn baard te smeren en aangezien ik niks in mn baard doe zonder eerst eens te onderzoeken ben ik hier beland :)
Ik gebruik zelf baardshampoo, olie, balsem, en snorwax maar omdat t allemaal wat lang begint te worden ben ik ook op zoek naar iets meer hold.

Ik zal me inderdaad nog even officieel voorstellen, goed idee :)
 

Brumratt

Baard
Ik gebruik zelf baardshampoo, olie, balsem, en snorwax maar omdat t allemaal wat lang begint te worden ben ik ook op zoek naar iets meer hold

Mijn advies is baardwax proberen.....

Ik weet niet of je bekend bent met olie base pomades? Maar deze zijn zeer moeilijk uit te wassen, ik heb een speciale shampoo hiervoor en deze is nogal agressief....ik heb daarna een conditioner nodig om het droge stro weer gangbaar te maken. Niet echt iets voor je baard imo.
 

Texman

Koning Baard
Ha @FerryHuizenga ,
Ik gebruik voor mijn baard een balsem en uitsluitend aan de buitenkant van mijn baard Grooming Tonic van Reuzel (niet in je huid masseren).
Geeft aardig wat hold maar spoel je er ook heel gemakkelijk weer uit.
Ik föhn mijn baard daarna in model. Zit de hele dag prima en voel goed.
Texman :)>
 

Brumratt

Baard
Vreemd ook van te lezen datpommade een goede hold geeft.
Mogelijk in vergeijking met baardolie maar t.o.v. wax of zelfs balm denk ik niet dat deze vergelijking op gaat :rolleyes:

Hold geeft een pomade wel. Zeker de waterbasis reuzel kan van mijn haar een helm maken als ik er maar genoeg(lees teveel) in smeer.
 

FerryHuizenga

Stoppelbaard
Hahaha, pommade is voor het haar bovenop je hoofd. Vertel je collega maar, dat jij het bij het juiste eind hebt en adviseer hem zich bij het forum aan te sluiten. :p
Haha, dank je. Blij dat ik het juiste vermoeden had in elk geval :)
[DOUBLEPOST=1546112915][/DOUBLEPOST]
Maar je kunt misschien beter de baardbalsem van Reuzel gebruiken @FerryHuizenga . Die is er namelijk voor ontwikkeld.
Goede stevige hold en geurt lekker.

Bekijk bijlage 10735


Thanks!! Deze heb ik eerder deze ook besteld en is vandaag binnen gekomen. Morgen maar eens testen, heel benieuwd!
 
Banner image
Top