Raad gevraagd

Boudi

Baard
Hallo mannen!

Ik vond het wel weer tijd voor een update. Aanstaande donderdag is het 4 weken geleden dat ik gestopt ben met de slachting der baardharen. Ze groeien gestaag door. Af en toe jeukt het behoorlijk, maar baardshampoo en baardolie brengen gelukkig de nodige verlichting. Ook gebruik ik op de kin en hals nu een mini baardborstel en oh wat voelt dat fijn!

Ben wel aardig tevreden met hoe het er nu uitziet. Dekking op de wangen is nog niet zoals ik wil, maar er komen nog kleine haartjes door die nog een paar maanden nodig hebben om tot volle wasdom te komen.

Het is echt genieten tijdens deze baardreis en kan er moeilijk vanaf blijven. Het wordt echt een onderdeel van mezelf, als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Beard on!

Bekijk bijlage 9888Bekijk bijlage 9889Bekijk bijlage 9890Bekijk bijlage 9891

Goed bezig! Gewoon doorgaan en geniet van je baardreis :)>(Y)
 
M

MacBeard

Guest
Oops Mannen, in reactie op @Richard050 z'n geweldige post had ik ook nog een vraag verpakt.

Omdat ik het maar een geklooi vind om met een "Krabbertje" de halslijn goed-scherp en glad te
houden, kwam bij mij de onzalige gedachten op om een Shavette Cut throat Razor aan te schaffen.

Waar moet ik op letten, wat zijn jullie ervaringen en welke Cut Throat Razer (de naam alleen al doet-
je griezelen) zouden jullie aanbevelen.
 

Texman

Koning Baard
Ha @MacBeard
Ik heb totaal geen ervaring met zo'n Cut Throat Razer. Mijn kapper maakt er wel eens gebruik van om mijn nek uit te scheren.
Ik je dus niet adviseren.
Texman:)>
 
M

MacBeard

Guest
Ha @MacBeard
Ik heb totaal geen ervaring met zo'n Cut Throat Razer. Mijn kapper maakt er wel eens gebruik van om mijn nek uit te scheren.
Ik je dus niet adviseren.
Texman:)>

Ai, probleem: Een stukje anatomie... denk ik. Laten we beginnen bij het holletje boven je borstbeen, direct daarboven zit je AdamsApple (bij mij) Dan heb ik ruim drie vingers over van/voor mijn halslijn. (nu wordt het moeilijk) tot twee vingers onder mijn kin grenst mijn baardlijn. Dit moet ik ELKE dag scheren, anders loop ik voor gek. (Althans, het staat niet netjes) Dus mijn gedachten gaan uit naar zo'n ENG mes.

ps. @Texman, je nek zit aan de achterkant van je hals..... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
 

Richard050

Stoppelbaard
Voor mij is het voorlopig niet nodig om zo’n scheermes te gebruiken. Dat beetje dat ik nu moet scheren doe ik met een weggooi scheermesje. Denk ook niet dat ik een shavette zal kopen, maar wie weet.
 

Richard050

Stoppelbaard
Gaat goed; en 't staat je ook goed! (Y)
En die snor groeit volgens mij als kool! :D
Ik zeg: lekker doorgaan!
Bedankt @Ardjan! De snor groeit idd wel stevig door. Ik laat het lekker doorgroeien. Eind januari ga ik kijken hoe het ervoor staat. Denk dat ik uiteindelijk voor een ducktail wil gaan.
 

Richard050

Stoppelbaard
Weer even tijd voor een update. Morgen is het zes weken geleden dat ik me voor het laatst heb geschoren.
Het bevalt me best wel wat ik in de spiegel zie. De wangen blijven achter, maar er blijven nieuwe haartjes komen. Ik denk dat ik misschien de lijn op de wangen wat lager zet als er eenmaal wat lengte onder mijn kaaklijn komt.
Tot nu toe is het doel om alles te laten groeien tot 20 januari en dan de barbier de baard laten bijwerken tot een ducktail. De snor laat ik niet over mijn lippen groeien trouwens. Dat vind ik een heel vervelend gevoel.

Hieronder nog wat plaatjes.

Beard on allen!

13DBED14-C08A-406B-9D4A-6020F67322DA.jpeg 44BC48C9-254E-4375-97D3-0B43A4CC198D.jpeg BEFBAB61-EB29-45BB-9732-4FB3C59F67DC.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Richard050
Je maakt al aardige vorderingen met je baard.(Y)(Y)(Y)
Je schrijft dat je misschien de lijn op de wangen wat lager zet als er eenmaal wat lengte onder je kaaklijn komt.
Dat zou ik voorlopig niet doen als ik jou was. Wacht tot je aan de 3 maanden zit dan heb je een goed beeld van hoe je baard zich heeft ontwikkeld. Er kan nog best meer bijkomen op je wangen, zeker op de wat langere termijn. En een meer natuurlijke overgang van kale huid naar baard staat trouwens ook goed.
Wat de snor betreft heb je gelijk als je het niet prettig vind dat die over je lip hangt moet hem kort houden.
Je bent in ieder geval goed bezig dus ga zo door.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top