Project baard...

Ro3l

Baard
Een hele goede avond vanuit hier!

Een 3 weken geleden heb ik ineens zomaar zonder enige reden bedacht dat het me wel leuk zou lijken een baard te hebben. Dus besloten te stoppen met scheren en wachten hoe dit project zich verder zou gaan ontwikkelen. Voor mij een nogal nieuw hoofdstuk zal ik maar zeggen. Ik was dan ook verbaasd dat mijn baard rood lijkt te gaan worden :), maar nu ik veel websites heb bezocht over baarden is het ook weer niet heel verrassend.

Ik ben nu 3 weken verder en scheer alleen mijn baardlijn vanuit oorlel tot oorlel via de adamsappel. Ik heb uiteraard allerlei baarden bedacht die wel leuk zouden staan... maar zie dat mijn baard nogal licht van kleur is dus ga denk ik eerst maar eens wachten op een lengte dat je ook daadwerkelijk wat ziet :). Ik dacht eerst aan het type baard waarbij over de gehele lengte de haren niet langer worden dan 1 cm... maar ik ga nu maar eerst voor 1,5 cm en kijk dan wel verder.
 

Bijlagen

  • IMG_20180101_120027.jpg
    IMG_20180101_120027.jpg
    1 MB · Weergaven: 247

Ro3l

Baard
Ohja, mijn naam is Roel en ik ben 39 jaar oud en ben woonachtig in Helmond :)

Ik sport ... nogal veel :) Ben eigenlijk iedere dag wel bezig met sport. Krachttraining en hardlopen. Ik ben getrouwd en heb een lieftallige dochter van 5.
 

Ardjan

Baardaap
Ha Roel, welkom op het forum!
'k Zou zeggen, laat lekker groeien en ga kijken wat het wordt!
Succes op je baardreis! (Y)
 

Kale666man

Baardaap
Hee roel ook welkom op het forum waar zat info te vinden is en commentaar in positieve zin en info krijgt waar je misschien wel wat aan hebt.
Tijdens je groeifase kun je lekker op je gemakkie tijdens je andere activiteiten is nadenken welk type baard je wilt en mogelijk is.
In ieder geval een fijne baardreis hoe ze dat hier noemen.(Y)
 

Ro3l

Baard
Overigens heb ik nog geen echte last van jeuk gehad. Ik lees overal dat mensen wel 3 weken last hebben van jeuk en dergelijken, maar ik heb hoogstens 1 dag even last gehad, maar that's it. Ik heb overigens wel (omdat ik gelezen had dat dit te voorkomen was door goed te hydrateren ofzoiets) steeds mijn groeiende baardhaartjes ingesmeerd met aftershave... vond het anders zo'n zonde om weg te gooien :)
 

JeroenP

Volle Baard
aftershave is niet het beste om er in te smeren. als ik je een advies mag geven. Aftershave op de ongeschoren delen smeren en lekkere baardolie bestellen. Baardolie zorgt er voor dat de baardharen lekker zacht worden en de huid onder je baard niet uitdroogt.

en uiteraard ..Welkom hier!!
 

Ro3l

Baard
Ik had inmiddels al olie gehaald omdat ik inderdaad gelezen had dat het beter is. Maar denk dat de eerste 2 weekjes hierdoor jeukvrij waren. Bedankt voor de tip! Ik weet eigenlijk niet of het echte baardolie is. Had het bij de etos gekocht. Zal eens kijken wat het echt is.

Het is 'L'Oréal Paris Men Expert BarberClub Short Beard & Face Moisturiser'
 

Ro3l

Baard
Thanks!

Zondag weer een update. Dan zijn we 4 weken onderweg. Er zin nogal wat kale plekken... hoop dat dit de komende maanden bijtrekt. Heb inmiddels wel een idee wat voor baardje het moet gaan worden. Alleen kan ik niet goed beoordelen hoe lang die haren zijn van die mannen. Ik zal de foto's vanavond hier neerzetten. Wellicht weten jullie hoe lang de haren ongeveer zijn. Ik verwacht dat ik rond de 2 of 3 maanden nodig heb voor die baardjes.
 

Texman

Koning Baard
Ha Roel,
Welkom op dit fijne forum, leuk dat je mee gaat doen.:)
Dit zegt LÓreal over het door jou genoemde product.

L'Oréal Paris Men Expert BarberClub Short Beard & Face Moisturiser is voor de dagelijkse verzorging van je baard korter dan 1cm. Ervaar de Short Beard & Face Moisturiser, verrijkt met natuurlijke oliën. Het verzorgt je huid, verzacht je baard en gaat jeuk tegen.

Lijkt mij geen slecht product om mee te beginnen . Wellicht een tip voor andere beginners
Veel Succes,
Texman:)>
 

Ro3l

Baard
Ik zat zelf een beetje te denken aan dit soort baardjes. Alleen weet ik niet goed hoe lang die zijn en vrees ik dat bij mij de dekking minder goed is.
 

Bijlagen

  • IMG_20180105_145701.png
    IMG_20180105_145701.png
    266,3 KB · Weergaven: 93
  • IMG_20180105_145824.png
    IMG_20180105_145824.png
    197,2 KB · Weergaven: 92
  • IMG_20180105_145754.png
    IMG_20180105_145754.png
    461,9 KB · Weergaven: 91
Banner image
Top