Product gewenning!?

zenn

Zware baard
Misschien een rare vraag; maar kan je baard(haar) wennen aan het gebruik van een bepaald product?

Het is namelijk de 2e keer deze maand dat 'k denk "laat 'k eens ff X balm er in smeren, komt dat ook eens op".
Waarna mijn baard er voor geen meter uit ziet... o_O

Dan toch maar, zo eigenwijs als ik ben corrigeren met het product die 'k de laatste tijd gebruik en het zit weer top!?
 

Yainderidoo

Zware baard
Zoals je weet is er ook een topic over "Geurgewenning". Ik heb het zeker wel met geuren. Daarom wissel ik het af. De samenstelling van de producten (merken) onderling verschillen natuurlijk nogal. Dat levert zeker verschillen op! Dus als het te veel afwijkt van wat je fijn vind zal je dat merken ook. Zo vind ik de "hold" van de Mad Viking balsem heel erg fijn. De Bossman Beard jelly (ook heerlijk!) geeft veel minder hold. Je zult altijd verschillen houden. Daarom vind ik het ook wel fijn dat binnen één productlijn meerdere geuren zijn waar je uit kunt kiezen. Je hebt dan wel steeds de zelfde samenstelling die je eventueel het fijnst/prettigst vind. Vandaag heb ik mij verwent met Beardbrand Old Money. MMMMMMMMMMmmmmmmm;)
 

Texman

Koning Baard
Het zou kunnen zijn dat de kwaliteit van sommige ingrediënten langzaam achteruit gaat.
Een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.
Geurgewenning kan wel optreden en dat kan je vermijden door een paar dagen een ander product te gebruiken.
Wat ik ook wel eens doe na het wassen is een dag helemaal niets in mijn baard doen, voelt goed en de dag erna weer als van ouds de balsem erin.
Er is ook een verschil te bemerken tussen wassen en spoelen. Als je gaat spoelen gaat natuurlijk de balsem van de vorige dag er niet helemaal uit maar wordt als het ware herverdeeld in je baard. Het klein beetje balsem dat ik er na het spoelen dan weer aan toevoeg zorgt er voor dat mijn baard en super uitziet.
 

zenn

Zware baard
'K weet het niet, vind het gewoon vaag; spoel namelijk dagelijks de baard uit en eigenlijk nooit last van.
Het was net alsof die balm gewoon niet aan het haar wilde hechten, het gevoel dat het er als een laagje bovenop lag.
Misschien toch bepaalde ingrediënten die niet samengaan of niet helemaal goed meer zijn? o_O
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik volg dezelfde routine als @Texman en @Laurent1965 en dat werkt prima.

Enig nadeel is, dat ik héél veel baardverzorgingsmiddelen test voor reviews en sommigen zijn echt te chemisch of te goor van geur voor gebruik en dan ervaar ik zeker een aanzienlijke toename van haaruitval.

Om op je vraag terug te komen: ja natuurlijk reageert je haar en ook je huid op bepaalde producten. Sommige ingrediënten vind je lichaam prettig, andere weer niet, dus dan gaat je baard opstandig worden.
 

Laurent1965

Zware baard
Ik volg dezelfde routine als @Texman en @Laurent1965 en dat werkt prima.

Enig nadeel is, dat ik héél veel baardverzorgingsmiddelen test voor reviews en sommigen zijn echt te chemisch of te goor van geur voor gebruik en dan ervaar ik zeker een aanzienlijke toename van haaruitval.

Om op je vraag terug te komen: ja natuurlijk reageert je haar en ook je huid op bepaalde producten. Sommige ingrediënten vind je lichaam prettig, andere weer niet, dus dan gaat je baard opstandig worden.
Denk net aan die heerlijke review over Nivea...., super! ;)
 

Texman

Koning Baard
'K weet het niet, vind het gewoon vaag; spoel namelijk dagelijks de baard uit en eigenlijk nooit last van.
Het was net alsof die balm gewoon niet aan het haar wilde hechten, het gevoel dat het er als een laagje bovenop lag.
Misschien toch bepaalde ingrediënten die niet samengaan of niet helemaal goed meer zijn? o_O
Ik zou de betreffende baardbalsem in iedere geval niet meer gebruiken.
 
Banner image
Top