Probaardsel

Mart76

Baard
Haha.... is toch een heikel punt om je baard te laten bewerken door de barbier. Hoe kunnen je eigen ideeën aankomen bij de barbier en hoe kan de barbier ervoor zorgen de baard de vorm te geven die je wenst?
Dat is toch niet zo eenvoudig.

Voor ik naar de barbier ging vond ik mijn baard wat wild en ongetemd. Nu is ie me net iets te netjes. Niet verkeerd, maar te netjes. Dat trekt met een paar weken wel weer bij, maar hoe kan ik de volgende keer duidelijk maken dat het verzorgd en ruig mag zijn?

Zo leer ik elk bezoek aan de barbier bij. Ben er pas 3x geweest dus heb nog maar een beperkt beeld gevormd. Ik ga er met plezier naar toe en ben me ook een ander, wat langer, kapsel aan het aanmeten.

In de ochtend ben ik bijna 10 minuten langer bezig om verzorgd de badkamer uit te komen. Ook ff wennen!
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mart76 ,
Ja, die barbier die weet wat.;););)
Verzorgd en ruig is wel moeilijk omdat het elkaars tegenpolen zijn.
Ik denk ook dat de barbier het erg moeilijk zal vinden.
Verzorgd is niet zo moeilijk laat dat maar aan de barbier over.
Ruig wordt je baard vanzelf als hij wat langer wordt dus laat de barbier er niet te veel afhalen want dan zit hij weer supperstrak.
Succes Texman:)>
 

Mart76

Baard
Zo, weer een maandje verder. Mn baard is zeker al een half jaar, al zitten er wel 3 snoeibeurten bij.
Ik hou m nog even, hij wordt me steeds meer eigen. Al vind ik m nu weer wat rommeliger. Wellicht is de barbier om de 6 weken net iets te lang want over 2 weken staat mn volgende bezoekje gepland.
Hier een update met de huidige stand van zaken!
20181006_173701.jpg 20181006_234354.jpg 20181006_173608.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mart76 ,
Het is een prachtige baard geworden(Y)(Y)(Y).
Als je van een goed verzorgde baard houd dan is wellicht een frequenter bezoek aan de barbier nodig.
Het een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de groeisnelheid van je baard.
Ga zo door en succes.
Texman:)>
 

Mart76

Baard
Klopt, dat idee heb ik ook. Of de uitdaging met mezelf aan gaan om het onderhoud (deels) zelf te gaan doen. Daar zal ik me eens wat meer in verdiepen komende tijd.
 

Texman

Koning Baard
Ik heb het eigenlijk altijd zelf gedaan.
Als je er eenmaal handigheid in hebt kan je het kleine onderhoud makkelijk zelf doen.
Voor groot onderhoud ga je dan b.v. 1x in de 3 maanden naar de barbier.
Je hebt wel goed gereedschap nodig tw:
Kappersschaar (om uitstekende delen weg te knippen)
Scheermesje (voor het creëren van een strakke baardlijn)
Baardtrimmer zonder opzetkam ( als je baard in vorm wilt brengen)
Grote en kleine baardkam
Spiegel(s) (om rondom je baard te kunnen bekijken).
Als je het zelf gaat doen wees dan altijd voorzichtig door steeds hele kleine delen van je baard te knippen.
Wil je je baard in zijn totaliteit korter maken werk dan ik kleine laagjes.
Succes Texman:)>
 

Mart76

Baard
Thnx voor de info. Goed voorbereiden voordat ik eraan begin dus! Ben het meest huivering voor de baardtrimmer zonder opzetkam, je zou maar moeten niesen of iets onverwachts doen. 1 hap kan 5 maanden groei om zeep helpen:).
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mart76 ,
Als je de opzetkam gebruikt dan maak je baard overal even lang en als je al een model had dan trim je dat dus eruit.:eek:
Vandaar mijn advies zonder kam en in hele kleine stapjes/laagjes.
Begrijp best dat je er huiverig voor bent, bij mij ging het ook niet altijd goed en je zal er ook handigheid in moeten krijgen.
Vind je het eng begin er dan sowieso niet aan en laat het dan over aan de barbier want het is inderdaad dood zonde als er ineens een heel stuk uit je baard is.
Succes Texman :)>
 

Mart76

Baard
Tja, alles moet geleerd worden toch? Dus soms maar een risicootje nemen denk ik. Met opzetkam is sowieso geen optie, daar is de baard te lang voor en er mag wel weer wat lengte bij. Vooral indammen in de breedte is de bedoeling.
 

Texman

Koning Baard
Ja indammen in de breedte is een prima idee om je baard er langer uit te laten zien.
En als je de voorkant zo laat op een paar uitstekende haartjes na dan gaat het nog sneller
Het kan prima zonder opzetstuk op de trimmer. Haal heel voorzichtig met lange slagen de trimmer van boven naar beneden langs de zijkant van je baard.
Haal ook regelmatig een kam door je baard dan kan je goed zien of er iets uitsteekt of dat je scheef gaat.
Succes.
 

Mart76

Baard
Hier maar weer even een update! Ik tik het jaar met een baard ongeveer nu aan!
Mensen in mijn omgeving zijn er ook aan gewend en de baard is en blijft een mooi onderwerp.
Zijkanten blijven wat dunner en dat valt ook wat op omdat ik ze korter houd en ze grijzer zijn.
Kan er weer mee door zo denk ik!

20190309_154044.jpg 20190309_154202.jpg 20190309_154129.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
Ziet er goed uit Mart! Ten opzichte van je vorige foto's zijn er ook wat meer grijze haren bijgekomen :eek::D:D:D gaat de goede kant dus op ;)
 
Banner image
Top