Probaardsel

Laten we dit soort opmerkingen toch maar houden voor het "glad scheren forum" :)>


Als je goed kijkt heeft niet @istawa maar wel @Ardjan gesproken over "baard er af".
De tip van istawa is overigens erg goed, namelijk gewoon een flesje arganolie kopen bij de lokale drogist (Y)

Haha excuus ik heb inderdaad de namen omgedraaid, sorry!
Het was absoluut als grapje bedoeld!
 

Mart76

Baard
Nou, ik heb het gewoon een weekje zonder olie gedaan en hij is er nog niet af gevallen gelukkig. Tnx voor de veelzijdige reacties:D. Ik dacht wellicht zijn er alternatieven zoals zonnebloemolie of zonnebrandolie. Olijfolie? Maar deze tips kreeg ik niet dus dat zullen wel geen opties zijn...
 

Mart76

Baard
Zo, weer terug van vakantie. Gelukkig weer baardolie dus volgende keer iets meer mee, of minder lang op vakantie!
Baard is inmiddels op redelijke lengte, over 3 werken weer naar de barbier en dan denk ik dat ik m voorlopig op deze lente ga houden. Aan 1 kant is hij wat dikker dan de andere kant, moet dat dan uitgedund of gewoon niet te veel naar kijken? Wellicht ben ik de enige die het ziet omdat ik erop zit te kijken.
En maar weer een foto erbij voor het archief en de reacties;).
 

Bijlagen

  • 20180818_125536.jpg
    20180818_125536.jpg
    2,9 MB · Weergaven: 139
  • 20180818_125504.jpg
    20180818_125504.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 135

Texman

Koning Baard
Ha @Mart76 ,
Lekkere bruine kop man en prima baard.
Bij mij is de ene zijkant ook wat voller dan de andere.
Ik stem de zijkanten van mij baard op elkaar af.
Voor jou lijkt dat mij ook het beste.
Texman :)>
 

Mart76

Baard
Hoe stem je ze op elkaar af? Niet er dagelijks tegen praten denk ik... haha. Maar dit dus aan de barbier over laten? Zelf ben ik nog niet bedreven met de schaar en tondeuse om er mee aan de slag te gaan. Dat is de volgende stap denk ik.
 

Texman

Koning Baard
Wat ik eigenlijk bedoel is dat je de kant die het langst is wat korter maakt.
En als beide zijde korter moeten worden dat moet de langste zijde iets meer getrimd worden dan die andere zijde.
Maar als je nog niet zo handig bent dat je het zelf kan laat het dan over aan de barbier.

Mocht je het echter toch eens willen proberen ga dan als volgt te werk.
Gebruik hiervoor een baardtrimmer. Doe het niet met een schaar want dat is veel moeilijker.
Haal de kam van de baardtrimmer af want die heb je niet nodig.
Kam je baard goed door en in model zodat je goed kan zien aan welke zijkant je baard te dik is.
Ga nu heel voorzichtig met je baardtrimmer van boven naar beneden langs de zijkant die dunner moet worden.
Werk steeds in kleine stapjes laag voor laag net zolang tot het gewenste resultaat bereikt is. Kam de losse haartjes uit je baard. Zorg ervoor dat je tijdens het trimmen niet gestoord kan worden want dan loop je de kans dat het mis gaat. Maar nogmaals als je nog niet zo handig bent dat je het zelf kan of als je het niet durft laat het dan over aan de barbier. Mocht je een bepaald model in je baard willen hebben dat zou ik dat altijd door een barbier laten doen.
 
Laatst bewerkt:

Mart76

Baard
Zo..... na enkele maanden redelijk ongetemd de baard in lengte te laten groeien er nu een model in aan laten brengen.
Wel weer ff wennen want ik ben wel wat lengte kwijt maar dat groeit wel weer aan.
Ik denk dat ik ook wat lengte nodig had om er (dit) model in te krijgen. Kan er weer 6 weken tegenaan!
20180905_232850.jpg 20180905_232955.jpg
 

Hartenheer

Zware baard
Netjes hoor.
Als je de baard te wild vind worden, moet je inderdaad zorgen dat het weer naar je zin gaat zitten.
Anders wordt het voor jou een irritatie.
Alleen ik ben genezen van de barbier. Heb er twee getest en het is niet bevallen.
Bij de ene zag ik dat het model scheef zat.
De ander begon te snoeien, terwijl ik zeer duidelijk had gemaakt wat ik wilde.
De laatste heb ik niet betaald.

Ik hou het nu zelf bij.
 
Banner image
Top