Probaardsel

RCM

Baardaap
@Ardjan Dat maakt het juist ook zo leuk, al die verschillende stylen en smaken... stel je eens voor dat we allemaal dezelfde baard en smaak hadden...... ;):):)>(Y)
 

Mart76

Baard
Bedankt voor jullie reacties. Wellicht inderdaad een kwestie van smaak. Ik waardeer elke reactie want daaruit kan ik mijn eigen referentiekader/route bepalen. En aangezien ik echt 0 verstand heb van de mogelijkheden zijn deze dus zeer welkom.

Van mij een bewuste keuze om de groei in de breedte in te dammen en de barbier volgens mijn instructies haar visie te verwerken in mijn baard.
Over 6 weken heb ik de volgende afspraak. Voor kapsel prima, voor baard wellicht nog niet nodig gaf ze me aan. Dat toont tevens dat ze idd de lengte mee in wil, op mijn baardreis. En dat vertouwen vind ik echt prettig. Ik wil in elk geval nog 1x deze lengte onder mijn kin, en nu ik er weer netjes bijloop heb ik ook geen twijfel over doorzetten.

Overigens gaat ook mijn kapsel mee in deze reis, nog niet te extreem maar wel al minder "zoals ik het altijd al had", minder "as usual".

Wellicht dat op dit forum verder vanalles te vinden is over reuzel, maar wat zijn jullie ervaringen hiermee?
En de citrusgeur in de olie was ook heerlijk overigens.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: RCM

Texman

Koning Baard
Ha @Mart76 ,
Je bent goed op weg als ik het allemaal zo lees.(Y)
Met "Reuzel" heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.
Zelf gebruik ik Utility Balm van Beardbrand in de geur Tree Ranger.
Ik vind dit een een zeer goed product. De geur blijft echter niet lang hangen.
Maar mijn baard zit er erg mooi mee.
Baardolie gebruik ik niet, dat is bij de Utility Balm niet nodig.
De voorkeur voor een bepaalde geur van baardolie en andere producten is natuurlijk heel persoonlijk.
Maar het is leuk om het e.e.a. uit te proberen. Er zijn heel veel geuren.
Grofweg kan je ze indelen in de citrus-, woody-, tabak-, rum-, achtige geuren.
Daarnaast heb je ook nog een heleboel bijzondere geuren met exotische namen.
Op het forum vind je wel het e.e.a. hierover.
Succes Texman:)>
 

Mart76

Baard
Ha @Mart76 ,
Ik vind dat de dame (barbier) heel goed werk heeft geleverd. Je baard ziet er fantastisch uit.
Het is eigenlijk precies wat ik al eerder aanraadde. De zijkanten zien er mooi uit en de voorkant alleen een beetje bijgewerkt.
Leuk dat je ervaring bij de barbier zo goed is bevallen. Bij welke barbier ben je geweest.? Je hebt nu in ieder geval een goed barbier gevonden en dat is heel prettig.
Ga zo door en geniet ervan.
Texman:)>
Www.newimagebudel.nl
[DOUBLEPOST=1529169580][/DOUBLEPOST]Deze baardstijlen worden o.a. door "schorum" barbiers uitgedragen. Stijlen die al jaren gebruikt worden en niet aangepast.
Mijn barbier is, zoals gezegd, daar in de leer geweest en ik koers dus een beetje op een van deze karakters.
Screenshot_20180616-190842_Google.jpg Screenshot_20180616-190647_Google.jpg
 

Mart76

Baard
Zo, we zijn weer enkele weken verder. En tijd voor een kleine update. Het groeit gestaag, al blijven de zijkanten iets achter maar daar doen we het maar mee.
Ik heb het idee dat ik nog wel wat lengte kan hebben onder mijn kin, dus we gaan nog even door. Bevalt me tot nu toe prima.

Van een stoppelbaard kan ik niet meer spreken denk ik.
20180707_121355.jpg 20180707_121212.jpg 20180707_115902.jpg
 

RCM

Baardaap
Dat ziet er heel goed uit.. met de zijkanten is niks mee en je stoppelbaard is inderdaad verleden tijd :) . Ga zo door! :)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Mart76 ,
Leuk dat je baard zo goed bevalt. En dat begrijp ik best wel want hij ziet er gewoon heel goed uit.(Y)(Y)(Y)
Het is een goed idee om de voorkant nog wat langer te laten groeien en misschien ook wel de hele baard.
Ga in ieder geval zo door, Texman:)>
 

Mart76

Baard
Ja, groeien dat moet ie, maar ik wil wel baas blijven van mijn eigen baard:). Da's steeds lastiger want het kost steeds meer tijd om hem in model te dwingen. Waar ik voorheen met mn vingers er voldoende vorm in kon krijgen heb ik nu een kam/borstel nodig en ben ik nog zoekende welk middeltje het beste verstevigt en de hele dag blijft zitten.
Vermoeiend hoor, zo'n baard:D.

Vorige week zagen mijn vrouw en ik iemand lopen met een baard van zo'n 10-15 cm. We zijn het eens dat hij zo lang niet zal worden. Maar dat zien we over een half jaar wel weer;)

Hij valt wel steeds meer op, leuk! Blijven overigens wisselende reacties, maar is vaak wel even onderwerp van gesprek.

Ben trouwens trots op mn baard... denk ik:D.Ik onthou mijn dromen bijna niet, maar vorige week droomde ik dat mn dochter er in mijn slaap een stuk uit had geknipt waardoor ik weer terug bij af was:eek:. Gelukkig zit ie er nog aan haha!
 

Ardjan

Baardaap
Vorige week zagen mijn vrouw en ik iemand lopen met een baard van zo'n 10-15 cm. We zijn het eens dat hij zo lang niet zal worden.;)

Ik onthou mijn dromen bijna niet, maar vorige week droomde ik dat m'n dochter er in mijn slaap een stuk uit had geknipt waardoor ik weer terug bij af was:eek:. Gelukkig zit ie er nog aan haha!
Tóch zou ik h'm laten groeien @Mart76, want je hebt écht een droombaard! :D
 

Mart76

Baard
Tóch zou ik h'm laten groeien @Mart76, want je hebt écht een droombaard! :D
Ja.... paar centimeters nog. Over 2 weken naar de barbier om weer ff wat te fatsoeneren. Niets van de lengte af hoor!

En. .. een droombaard (wat versta je trouwens precies onder en droombaard) hoeft niet persé heel lang te zijn.
 

Mart76

Baard
Zo, woensdag staat het bezoek aan de barbier weer op het programma! Zin in. Ben nu zeker 4 maanden onderweg en wil richting de cocktail. Hij mag nog iets langer, maar aan de zijkanten iets meer met de kaaklijn mee, dus daar juist wat korter.
Ook wil ik m iets minder breed, dus richting wat strakker/puntiger.

Moet ik dan drastisch laten snoeien of me meer verdiepen in het in model brengen van de baard? Of van beide iets;).
20180723_002952.jpg
 
Banner image
Top