Prijzig !!

Zwollenaar

Zware baard
Vanmorgen ben ik even aan het rekenen geslagen en heb de Jojoba olie van De Tuinen vergeleken met mijn
favoriete baardolie; namelijk premium baardolie van Honest Amish . De prijzen heb ik teruggerekend tot 100 ml
per soort. En wat blijkt nu? De premium baardolie van Honest Amishis ongeveer €23,= (!!!) DUURDER dan de
Jojoba olie van De Tuinen per 100 ml
Ik vond dit nogal schokkend. Prijsverschil kan ik billijken maar ik vind dit verschil wel erg groot. Maar dit neemt
niet weg dat ik de genoemde olie van Honest Amish een fantastisch product blijf vinden.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb zo ooit eens berekend dat ik mijn eigen baardolie maak (1/3 jojoba /1/3 amandelolie / 1/3 castorolie + enkele druppels van om het even welke geursoort) aan ongeveer 2 à 2,5 euro per flesje van 30ml.

Dat is uiteraard een gigantisch verschil met de op de markt zijnde olieën van om het even welk merk :eek:

Enige probleem is dat ik met veel proberen, puzzelen en testen er niet in slag om de gekende merken ook maar te benaderen qua geur :oops:

Vandaar dat ik momenteel baardbalsems gebruik en de geur "versterk" met baardolie van een bepaald merk (in mijn geval Mr. Beard Family).

Het is kostelijk maar blijft een eigen keuze natuurlijk :)>
 

Zwollenaar

Zware baard
@Cowboy. Voor kwaliteit moet natuurlijk betaald worden dat ben ik met je eens. En ik zie mezelf ook niet fröbelen met de diverse basis-oliën en
etherische geurtjes. Maar dat neemt niet weg dat we voor het gemak en de kwaliteit vaak een forse prijs betalen. En wij als leden van het baardforum zijn natuurlijk ijdel genoeg om met een goed verzorgde baard te willen verschijnen. En daar hangt inderdaad een prijskaartje aan. Het is inderdaad een eigen keuze
 

Beatle

Baard
voor mij hoeft er niet echt een geurtje aan de baardolie te zitten, dus ik heb momenteel een een 50/50 mix van jojoba en castor olie
heb ze beide toen in de aanbieding gekocht en was volgens mij 12 of 13 euro kwijt, dus heb nu 300ml olie voor iets meer dan 10 euro

de lekkere geurtjes haal ik wel uit mijn assortiment eua de toilettes,
word anders ook zo'n mix, van deo, eau de toilette, baardolie en pommade
 

ISYMFS

Baard
Het is natuurlijk een mooie markt met niet al te veel concurrentie geloof ik. Velen hebben het er voor over. En natuurlijk het verhaaltje/stukje marketing erbij werkt gewoon enorm goed. Het is het verhaal wat je koopt. En blijkbaar is die vrij prijzig.
Ruimte voor een prijsvechter in de markt?! Wie o Wie.
 

maximum

Zware baard
Ik gebruik alles door elkaar..Het is maar net wat je er aan uit wil geven..Ik vind het wel lachen je eigen mengseltje te maken..Daarbij komt persoonlijk voor mij bij het feit dat ik sommige eigen mengels echt top vind ruiken(Y)..Vind ik een merkje van 25 euro lekker ruiken koop ik het ook..Alleen gebruik ik vrij veel olie dus zou ik die dan weer niet dagelijks gebruiken..En wat betreft de vergelijking met eau de toilette die gaat voor mij niet op..Want die kan ik niet zelf maken en de merken die ik daarvan gebruik zijn prijs technische minimaal even duur als de duurdere baardolies;) Voor mij is het zelf maken van baardolie een leuk verlengstuk van mijn baardhobby:DDus zo creeer ik mijn eigen prijsvechter;)..grt:)>
 
Laatst bewerkt:

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ik wissel ook merk af met eigen gemaakte olie.. Niet zo zeer om het geld, maar gewoon omdat het kan. En zoals @Cowboy al zegt, sommige geurtjes krijg je zelf nou eenmaal niet voor elkaar..
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Zoals al aangegeven kan je ook met een bestelling in het buitenland je voordeel doen,
zeker als je dit met meerdere personen doet.
Mijn laatste bestelling kwam uit op € 8,- per 30 ml, en dat is inclusief verzendkosten :)
Voor hetzelfde product betaal je hier in Nederland per 30 ml dus gewoon € 17,95 euro,
ruim 2 x zoveel dus, scheelt aanzienlijk ;)
 

maximum

Zware baard
Zoals al aangegeven kan je ook met een bestelling in het buitenland je voordeel doen,
zeker als je dit met meerdere personen doet.
Mijn laatste bestelling kwam uit op € 8,- per 30 ml, en dat is inclusief verzendkosten :)
Voor hetzelfde product betaal je hier in Nederland per 30 ml dus gewoon € 17,95 euro,
ruim 2 x zoveel dus, scheelt aanzienlijk ;)

Inderdaad ook een goeie(Y) Ga ik ook zeker nog eens doen:)>
 

maximum

Zware baard
Zoals al aangegeven kan je ook met een bestelling in het buitenland je voordeel doen,
zeker als je dit met meerdere personen doet.
Mijn laatste bestelling kwam uit op € 8,- per 30 ml, en dat is inclusief verzendkosten :)
Voor hetzelfde product betaal je hier in Nederland per 30 ml dus gewoon € 17,95 euro,
ruim 2 x zoveel dus, scheelt aanzienlijk ;)

Ik ben vandaag ook eens aan het rond snuffelen geweest;) Heb 4 flesjes GBS besteld voor 50 euro incl. verzendkosten wat in nederland ong. 75 euro kost..Dus id alle credits voor Hans(Y):D grt:)>
 
De prijs die gevraagd wordt voor zo'n klein beetje olie met wat essentiële oliën en hoogstwaarschijnlijk nog een beetje aromatische oliën om het 'geparfumeerde' lucht te krijgen, gaat mijn petje te boven.

Heb zelf het geluk gehad dat ik redelijk wat basis oliën en essentiële oliën thuis heb staan. Dus het rekensom was best makkelijk voor mij. Er zal dan ook niet gauw een 'beard oil' aangeschaft worden.
Daarnaast gebruik ik de olie nog niet dagelijks.

Overigens ben ik redelijk verslaafd aan parfum, dus ik ben een voorstander van producten waarvan het geur snel vervliegt (behalve het parfum geur dan) xD
 
Je kunt ook jojoba olie gebruiken. Dan heb je een lifetime voorraad in 1 keer. Maar heb nu een grotere fles Bay Rum gekocht. Niet heel goedkoop maar daar doe ik zo een jaar mee. Dus alles is relatief. De dure baardshampoo ga ik mee stoppen als die op is. Ik heb nu een stuk Grandpa's Pine Tar zeep die niet duur is en dat bevalt me wel heel erg goed. De lucht is even wennen maar als je dat eenmaal bent gewend is het wel erg stoer.
 
Sinds dat ik in de wereld van klassiek scheren ben gedoken, gebruik ik geen shampoos of douchegels meer. Alleen nog maar zeepblokken!
Mijn favoriete lichaams en haarzeep blijft toch echt Aleppo zeep. Pure olijfolie zeep met wat kleine hoeveelheid laurierbesolie. Geur is minder zwaar dan Pine Tar zeep, want dat blok die ik had gebruikt, rook bijna naar zware stookolie. Het was dan niet van Grandpa's, dus zou het niet echt kunnen vergelijken.

Aleppo zeep is trouwens ook het enige zeep die in het water blijft drijven!

Zelf heb ik geen last meer van droge huid of droog en dood stro achtig haar op mijn hoofd.
Zelfs het eelt op de voeten voelt een stuk zachter.

Heb al meerdere mensen geholpen aan Aleppo zeep en de meeste zijn me allemaal dankbaar. Het geur is echter wel iets wat persoonlijk is en voor velen een afhaker is (begrijpelijk), maar daar ben ik voor mezelf heel makkelijk in. Het is goed voor me lichaam dus ik gebruik het en mijn huid en haar is me daar dankbaar voor.
 
Of zelf je zeep maken. Er zijn zat recepten voor te vinden. Wil dat zelf wel een keer proberen.
Daar heb ik ook over na zitten denken. Maar kan niet echt heel duidelijk antwoorden vinden. Zoals de loog verhoudingen bij toevoegingen van boters en E.O.'s

Zou jij cold pressed zeep maken of echt verwarmen in een pan?
 
Banner image
Top