Potentieel of niet?

Jokke

Stoppelbaard
Hi allemaal!

Ik ben intussen 43 en ik zou graag eens mijn baard laten groeien.

In tegenstelling tot mijn jongere broer - die een mooie, volle baard heeft - is mijn baardgroei eerder beperkt. Altijd geweest en tot voor 2 jaar eigenlijk nog minder dan nu. Ik heb me nooit vaak moeten scheren en kan gerust enkele dagen ongeschoren rondlopen zonder dat het slordig wordt.

Omdat ik graag een baard zou laten groeien, heb ik me nu eens 14 dagen niet geschoren. Zoals je kan zien zijn er best wel grote, lege plekken Waar bv helemaal niets groeit (bv hals, verbinding snor-sik, …). Best ook wel wat witte, fijne ‘donshaartjes’. Enkel de snor, net onder de onderlip en de kin lijken enigzins ‘geconcentreerd‘ met dikkere en donkere haren, de rest zijn eerder plukjes dunner haar.

De vraag is: kan dit goed komen tot een mooie volle baard? Ik lees hier vaak dat men 4 maanden moet laten staan om dit te kunnen zeggen. Maar ik vraag me af of er überhaupt potentieel is of niet. Ik zie namelijk soms 17-, 18-jarigen rondlopen met een meer ontwikkelde baard dan ik als 43-jarige man en dat vind ik dan ergens best jammer.

Zit dit echt 100% in de genen? Want bij mijn broer is het bv opmerkelijk anders. Of zijn er hulpmiddelen die een goeie baardgroei stimuleren En die écht werken? Of kan het zijn dat dit zich - ondanks mijn leeftijd - nog verder zal ontwikkelen?

Thx voor de tips!

Gr,

Bijlagen

• IMG_8668.jpeg
    IMG_8668.jpeg
    949,6 KB · Weergaven: 35
  • IMG_8669.jpeg
    IMG_8669.jpeg
    979,4 KB · Weergaven: 34
  • IMG_8680.jpeg
    IMG_8680.jpeg
    1.021,9 KB · Weergaven: 34
  • IMG_8685.jpeg
    IMG_8685.jpeg
    724,6 KB · Weergaven: 34

Texman

Koning Baard
Hi allemaal!

Ik ben intussen 43 en ik zou graag eens mijn baard laten groeien.

In tegenstelling tot mijn jongere broer - die een mooie, volle baard heeft - is mijn baardgroei eerder beperkt. Altijd geweest en tot voor 2 jaar eigenlijk nog minder dan nu. Ik heb me nooit vaak moeten scheren en kan gerust enkele dagen ongeschoren rondlopen zonder dat het slordig wordt.

Omdat ik graag een baard zou laten groeien, heb ik me nu eens 14 dagen niet geschoren. Zoals je kan zien zijn er best wel grote, lege plekken Waar bv helemaal niets groeit (bv hals, verbinding snor-sik, …). Best ook wel wat witte, fijne ‘donshaartjes’. Enkel de snor, net onder de onderlip en de kin lijken enigzins ‘geconcentreerd‘ met dikkere en donkere haren, de rest zijn eerder plukjes dunner haar.

De vraag is: kan dit goed komen tot een mooie volle baard? Ik lees hier vaak dat men 4 maanden moet laten staan om dit te kunnen zeggen. Maar ik vraag me af of er überhaupt potentieel is of niet. Ik zie namelijk soms 17-, 18-jarigen rondlopen met een meer ontwikkelde baard dan ik als 43-jarige man en dat vind ik dan ergens best jammer.

Zit dit echt 100% in de genen? Want bij mijn broer is het bv opmerkelijk anders. Of zijn er hulpmiddelen die een goeie baardgroei stimuleren En die écht werken? Of kan het zijn dat dit zich - ondanks mijn leeftijd - nog verder zal ontwikkelen?

Thx voor de tips!

Gr,
Ha Jokke,
Welkom op ons leuke forum.
Om een goed antwoord te geven op je vraag of je een goede baard kan laten staan is het nu nog te vroeg. Ik zie op de foto's dat er wel baardgroei aanwezig is. Het is inderdaad zo dat we vaak aanraden een baard 3 tot 4 maanden te laten groeien maar dat geldt vooral voor die mannen die een lange en volle baard willen hebben. Vaak is in het begin al te zien dat er voldoende baardgroei aanwezig is.
In jou geval zal je ook een tijdje je baard moeten laten groeien waarbij ik denk aan een week of 6.
Daarna is goed te beoordelen hoeveel baardgroei je hebt en hoe dat over je gezicht, hals en kaken is verdeeld. Je zal waarschijnlijk geen volle baard krijgen maar dat wil niet zeggen dat je helemaal geen baard kan laten staat. Ik raad altijd aan om een baardmodel te kiezen die bij de baardgroei past.
Bij jou zie ik wel de nodige potentie hiervoor.
De genen bepalen inderdaad voor een groot deel wat voor baardgroei je krijgt. Maar dat wil niet zeggen dat alle mannen uit een gezin dezelfde baardgroei krijgen. Ieder mens heeft namelijk unieke genen dus verschillen zijn heel goed mogelijk. Ik heb een oudere broer met stijl haar en zelf had ik krullend haar. Er zijn ook andere factoren die bepalend zijn of je een goed baardgroei krijgt. Een daarvan is het hormoon testosteron. Als dat te weinig aangemaakt wordt zal je baard zich ook niet sterk ontwikkelen. Gelukkig kunnen we de aanmaak hiervan wel enigszins stimuleren. Dat doe je door gezond te leven en te eten. Buiten verblijven en veel bewegen (krachtsport) is hierbij heel belangrijk. Je moet je lichaam de kans geven om zo optimaal mogelijk te functioneren. Drank, drugs en roken zorgen ervoor dat je lichaam dit niet kunnen. Dus niet doen.
Er zijn eigenlijk geen middelen waarmee je een goeie baardgroei kan stimuleren.
Wat je wel kan proberen is Neofollics Beard Growth Stimulating Serum. Het product stimuleert slapende haarfollikels waardoor er nieuwe haren zouden gaan groeien. Het is echter geen wondermiddel want als die er niet zijn gebeurd er niets. Kijk maar eens op de website wat zij hier zelf over zeggen. Je baard blijft zich wel een groot deel van je leven ontwikkelen maar dat gaat heel langzaam. Ik hoop dat wat kan met mijn advies.
Texman :)>

Banner image