Dutchbeards

pomade in je baard

Discussie in 'Baardverzorging algemeen' gestart door christian1122, 10 jan 2017.

1. ik had ergens gelezen dat je ook pomade in je baard kon doen
    was wel benieuwd omdat ik hier nooit echt over na heb gedacht
    heb het net geprobeerd met een klein beetje groene reuzel (dus op olie basis) en ben er erg tevreden over.
    het is makkelijker te verdelen over je baard dan een baard balm en heeft wat meer hold

hebben jullie het ook wel is geprobeerd?

2. Derek

Derek Baard

Ik heb nog een grote rooie, roadhog ofso iets? Nog niet geprobeerd, wellicht iets voor morgen.

May the beard be with you!

3. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Pommade in de baard werd tussen 1850 en 1920 veel gebruikt. Resultaat was een zeer strakke baard en snor met de soepelheid van gietijzer en de glans van een gepoetste stoomtrein. De heren in die tijd hadden er geen last van, omdat hun kleding al strak stond van het stijfsel en de snit van hun kostuums weinig bewegingsvrijheid toestond.
    Hedentendage is ons voorkomen meer casual en mag onze baard en snor vrijelijk bewegen, dus gebruiken we geen pommade meer.

RobRockhard, TheoT, GlennBG en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Derek

Derek Baard

Ik heb vandaag pomade gebruikt, was ffies in model brengen maar de vettigheid/stugheid bleef wel mooi erin zitten, af en toe gekamt, ik bracht altijd meerdere keren per dag olie of balsm aan in de baard, dat is met pomade niet nodig. Wellicht morgen weer :)

GlennBG en ProfessorMelchior vinden dit leuk.
  5. JeroenP

JeroenP Volle Baard

is je baard niet erg "vettig" dan???

6. ProfessorMelchior

Is Parijs een stad?
    Is de Paus katholiek?
    Heeft Pinokkio houten ballen?
    :p:D;):p:D:rolleyes:

JeroenP, Step en GlennBG vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. JeroenP

JeroenP Volle Baard

een vettige baard vind ik vreselijk...ik pas..

Laurent1965 vindt dit leuk.
  8. Derek

Derek Baard

Het maakt de baard iets stugger en wat moeilijker te modelleren maar als de baard goed zit, zit het goed :)

Laurent1965, GlennBG en JeroenP vinden dit leuk.
  9. JeroenP

JeroenP Volle Baard

Ik persoonlijk vind het erg fijn als mijn baard zo natuurlijk mogelijk voelt met de middelen die ik er in smeer. Iedere baardman zijn eigen ding. En wat werkt...werkt!

10. LuckyBasterd

LuckyBasterd Volle Baard

:rolleyes: mhmmm
    Pinokkio houten ballen... Euh... hoe ziet zijn schaamhaar er dan uit? Houtkrullen...
    Laat staan het ejaculeren.. houtmeel hahahahahahao_O:D

Yainderidoo, Joep, Hartenheer en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. ProfessorMelchior

Houtlijm? :confused::)>

LuckyBasterd, Yainderidoo, Joep en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. zenn

zenn Zware baard

Gewone pomade zou 'k zelf niet zo snel in m'n baard stoppen, lijkt me niet fijn zo'n vettige baard de gehele dag...
    Online zijn er wel 'bomades' te vinden zoals die van Jao, welke anders zouden moeten zijn dan pomade of balsem...

"Bomade is not a heavily stiff waxy pomade – it is a solid oil. Tame finely textured hair and control frizz on thick hair. If you apply to damp hair it makes a lovely natural curl. Use it to moisturize cuticles and the white dry skin around nails. You can rub balm on dry body parts to moisturize skin and soften to rough hands." - Jao Website

Laatst bewerkt: 3 dec 2019
    ProfessorMelchior en Texman vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina