Poging tot een baard

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Advies is niet eens meer nodig, want je kunt op het forum lezen, wat te doen met "zwervers" en je bent op weg naar een prima baard.
Vergelijk zelf even de eerste foto's die je poste.
Nog even en we kunnen jou om advies gaan vragen!
:)>(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ha @unknown ,
Je baard ziet er goed uit. Als de haren van je snor niet doen wat jij wil kan je een aantal dingen doen:
1. Door veelvuldig naar de zijkant borstelen de haren dwingen (kost tijd maar je krijgt wel een mooie volle snor).
2. De uitstekende haren een klein beetje inkorten.
3. Een wax of gel gebruiken om de snor te fixeren.
4. Of een combinatie van deze dingen.
Het blijft echter een beetje experimenteren.
Texman :)>
 

unknown

Stoppelbaard
Hoi,

Weer een update na iets meer dan een maand.
De baardgroei gaat goed door en het begint wat body te krijgen waar ik zeer blij mee ben.
Ik heb een keer de bakkebaarden wat bijgetrimd. Waarbij ik de trimmer eerst op het hoogste lengte zet waarbij ik nog niks wegschoor. En iedere keer de trimmer een stand korter zet tot ik wel de punten net wel bij kon werken, maar wel zoveel mogelijk lengte kon behouden.
Dankzij de algoritmes van youtube krijg ik ook steeds meer baardgerelateerde video's te zien.

Een vette die ik zag was deze :
Waarbij eigenlijk de baard van Kratos van de laatste God of War game gecreeërd wordt.
Wat mij opviel is hoeveel extra lengte en massa aan baard er nodig is voor de barber om er echt iets goeds mee te kunnen.
En dat besef had ik voorheen nog niet echt.
Dus eigenlijk had ik als idee om eind augustus naar de barbershop te gaan om het bij te laten werken.
Maar ik ga dit uitstellen tot later wanneer ik het echt nodig vindt.
 

Bijlagen

  • 4.5 maanden front (2).jpg
    4.5 maanden front (2).jpg
    196,5 KB · Weergaven: 78
  • 4.5 maand li (2).jpg
    4.5 maand li (2).jpg
    118,5 KB · Weergaven: 78
  • 4.5 maand re (2).jpg
    4.5 maand re (2).jpg
    258,8 KB · Weergaven: 74

Texman

Koning Baard
Ha @unknown,
Je hebt weer een mooie vordering gemaakt met je baard, dus volhouden (Y)(Y)(Y).
Dat van die extra lengte en massa is echt essentieel, goed dat je dit door hebt;).
Je geduld zal worden beloond.
Texman:)>
 

unknown

Stoppelbaard
Volgende tussenstand.
Baard is nu ongeveer 6 maanden onderweg
 

Bijlagen

  • 6 maanden front (2).jpg
    6 maanden front (2).jpg
    204,4 KB · Weergaven: 77
  • 6 maanden li (2).jpg
    6 maanden li (2).jpg
    320 KB · Weergaven: 80
  • 6 maanden re (2).jpg
    6 maanden re (2).jpg
    244,7 KB · Weergaven: 73

unknown

Stoppelbaard
Weer wat lengte erbij, dat gaat mooi. In deze fase kan baardbalsem uitkomst bieden. (Y):)>

Top ga ik die daar eens naar kijken. Ik heb ook gelezen dat je max 2-3x per week je baard moet wassen met baardzeep om het niet uit te drogen.
Momenteel doe ik het dagelijks wassen. Dus ik ben benieuwd of dat nog verschil gaat maken.
 

unknown

Stoppelbaard
Gaat het voor mij helpen als ik langs de barber ga?
Want ik heb wel meer post gezien op het forum waarbij de baard pluizig werd.
Daarna gingen zij naar de barber en werd het dunne "pluizige" gedeelte eraf gehaald en zag de baard er een stuk massiever uit.

Dan is mijn idee ook dat ik langs de barber ga. Het weer net bij laat werken, zodat het weer wat gelijkmatiger door kan groeien.
En het er hopelijk iets massiever uitziet.
 

Texman

Koning Baard
Dat kan je gerust doen. Maar je moet de barbier wel goed uitleggen wat je wil (minimaal bijwerken zodat je baard er minder pluizig uit ziet).
Denk ook aan de halslijn zo laag mogelijk en de wanglijn zo hoog mogelijk want op deze punten gaat het vaak mis bij de barbier.:eek:
Succes Texman :)>
 

Diederik

Volle Baard
Ja inderdaad xD
Heb je nog tips om deze fase goed door te komen?
Sorry voor m’n verlate reactie. Beetje drukdrukbelangrijk geweest.

Sjah tips... ikzelf doe er lekker een beetje baardolie in en kam hem ‘s ochtends in model. De rest van de dag denk ik ‘boeien’ en kijk ik er niet meer naar om, om dan ‘s avonds schrikken bij het in de spiegel kijken.
 

unknown

Stoppelbaard
Hoi Hoi,
ik ben weer een maandje verder met groeien dus ik heb weer foto's gemaakt.
Begin van de maand naar de barber geweest waar ik zeer tevreden weer wegging.
Het pluizige gedeelte eraf laten halen en mijn snor laten bijwerken en uitdunnen.
Ik was mijn baard momenteel 1x per week met baardshampoo en ik merk wel echt een verschil met hoe pluizig het is.
Dus de tips hebben mij in ieder geval weer een stuk verder geholpen.

Ik heb wel een vraag.
Steeds vaker wanneer ik mijn baard kam of baardolie in doe, vallen er enkele haren uit.
Betekent dit dat ik richting mijn eindlengte ga of hoort dit gewoon bij het hebben van een baard?
 

Bijlagen

  • 7 maanden front (2).jpg
    7 maanden front (2).jpg
    219,9 KB · Weergaven: 39
  • 7 maanden li (2).jpg
    7 maanden li (2).jpg
    241,5 KB · Weergaven: 40
  • 7 maanden rechts (2).jpg
    7 maanden rechts (2).jpg
    225,5 KB · Weergaven: 39
Banner image
Top