Poging tot een baard

unknown

Stoppelbaard
Hoi,
Ik ben een man van 26 jaar en dit is mijn poging tot een baard laten staan.
Ik ben nu 1 maand en 15 dagen onderweg.
Ik heb helaas pech met de baardgroei op mijn wangen en voor op mijn kin.
Op mijn wangen groeit nagenoeg niks en voor op mijn kin groeit het trager dan de rest.
Mijn verwachting is dat als ik mijn baard langer laat groeien dat dit meer de lege plekken gaat benadrukken.
Ik zou graag een volle baard laten groeien, maar ik ben bang dat dat er niet in zit.
Ik heb veel gezocht naar andere mannen met vergelijkbare baardgroei, maar die vind ik nog niet veel.
Ik heb een keer eerder een poging gewaagd om een baard te groeien, de onderstaande foto was na ongeveer 6-7 maanden groeien en toen was ik 24 jaar .
Ik heb baardolie, baardshampoo en evt baardbalsem voor onderhoud.

Ik zou graag tips en advies van jullie ontvangen over of ik een baard kan laten groeien, of misschien moet overwegen om een kortere stijl met een barbier te zoeken die past bij mij. Alle tips en advies wordt gewaardeerd :)
 

Bijlagen

  • 20200423_141444 (2).jpg
    20200423_141444 (2).jpg
    226 KB · Weergaven: 304
  • 20200423_141456 (2).jpg
    20200423_141456 (2).jpg
    264,6 KB · Weergaven: 288
  • 20180414_174513 (2).jpg
    20180414_174513 (2).jpg
    177 KB · Weergaven: 306
  • 20200423_141429 (2).jpg
    20200423_141429 (2).jpg
    193,7 KB · Weergaven: 291

Bart1986

Baard
Hoi,
Ik ben een man van 26 jaar en dit is mijn poging tot een baard laten staan.
Ik ben nu 1 maand en 15 dagen onderweg.
Ik heb helaas pech met de baardgroei op mijn wangen en voor op mijn kin.
Op mijn wangen groeit nagenoeg niks en voor op mijn kin groeit het trager dan de rest.
Mijn verwachting is dat als ik mijn baard langer laat groeien dat dit meer de lege plekken gaat benadrukken.
Ik zou graag een volle baard laten groeien, maar ik ben bang dat dat er niet in zit.
Ik heb veel gezocht naar andere mannen met vergelijkbare baardgroei, maar die vind ik nog niet veel.
Ik heb een keer eerder een poging gewaagd om een baard te groeien, de onderstaande foto was na ongeveer 6-7 maanden groeien en toen was ik 24 jaar .
Ik heb baardolie, baardshampoo en evt baardbalsem voor onderhoud.

Ik zou graag tips en advies van jullie ontvangen over of ik een baard kan laten groeien, of misschien moet overwegen om een kortere stijl met een barbier te zoeken die past bij mij. Alle tips en advies wordt gewaardeerd :)
Hey succes met je nieuwe poging! Zelf nog een beginner dus de raad laat ik aan anderen over :) toi toi
 

Peter1971

Baard
Hoi,
Ik ben een man van 26 jaar en dit is mijn poging tot een baard laten staan.
Ik ben nu 1 maand en 15 dagen onderweg.
Ik heb helaas pech met de baardgroei op mijn wangen en voor op mijn kin.
Op mijn wangen groeit nagenoeg niks en voor op mijn kin groeit het trager dan de rest.
Mijn verwachting is dat als ik mijn baard langer laat groeien dat dit meer de lege plekken gaat benadrukken.
Ik zou graag een volle baard laten groeien, maar ik ben bang dat dat er niet in zit.
Ik heb veel gezocht naar andere mannen met vergelijkbare baardgroei, maar die vind ik nog niet veel.
Ik heb een keer eerder een poging gewaagd om een baard te groeien, de onderstaande foto was na ongeveer 6-7 maanden groeien en toen was ik 24 jaar .
Ik heb baardolie, baardshampoo en evt baardbalsem voor onderhoud.

Ik zou graag tips en advies van jullie ontvangen over of ik een baard kan laten groeien, of misschien moet overwegen om een kortere stijl met een barbier te zoeken die past bij mij. Alle tips en advies wordt gewaardeerd :)

welkom unknown: een chinstrap zou je goed staan denk ik, en als je niet vies bent van een kleurtje... dan zou je de aanzet van de haren donkerder kunnen maken waardoor de baard voller lijkt, wil je dat niet dan zou ik je een kortere baard adviseren ..geeft je een wat nettere look of een langere baard maar dan de bakkebaarden kort en sikgedeelte rechtmaken waardoor je meer vierkante look krijgt, de lange baard van de foto geeft een beetje Arabisch tintje aan de baard.
 

Texman

Koning Baard
Welkom @unknown ,
De baardgroei die je hebt is op zich niet slecht. Op je kin gaat het ook best wel maar je wangen blijven helaas achter.
Het betekent niet dat je geen baard kan laten groeien maar dat je voorlopig een baardstijl moet kiezen die past bij je baardgroei.
Je baard kan zich in de loop van de tijd nog wat verder gaan uitbreiden naar je wangen en ook op je kin.
Ook raad ik je aan om een kort model te kiezen dat past beter bij je baardgroei en je leeftijd.
Succes Texman:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!

Met je baard is niets mis, maar eerder met je geduld.
Lees op je gemak de vele topics op het forum en mocht je een Instagram-account hebben bekijk dan eens de 1.000 baarden bij het account Baardborrel en dan zie je, dat je een goede baard gaat krijgen.
 

Skaggy

Volle Baard
Welkom op het forum @unknown Voor de korte tijd al een behoorlijke baardgroei en een goede snor. Voorlopig nog even laten groeien zou ik adviseren. Succes met je baardreis en keuzes! (Y):)>
 

unknown

Stoppelbaard
Hoi,
Korte update van de baardprogressie.
De foto's zijn genomen na 2.5 maanden. Begin volgende maand staat een bezoek aan de barbershop gepland.
Wat zijn goede vragen om te stellen bij de barbershop?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
 

Bijlagen

  • 2.5 maand front.jpg
    2.5 maand front.jpg
    194,1 KB · Weergaven: 143
  • 2.5 maand li.jpg
    2.5 maand li.jpg
    130,2 KB · Weergaven: 147
  • 2.5 maand re.jpg
    2.5 maand re.jpg
    353,8 KB · Weergaven: 145

Rainai

Baard
Ten eerste, Ik ben zelf ook een beginner.
Als ik jou was, zou ik nog niet naar de barbershop gaan. Wie weet, groeien er op jouw wangen de nieuwe haartjes later pas aan.
Maar ik laat de advies beter aan anderen over...suc6 met de baardreis!
 

Skaggy

Volle Baard
Als je dan toch naar de barbier gaat zou ik vragen om de halslijn strak te zetten (niet te hoog!), eventueel de piekende haartjes te knippen en vragen om nog even van de wangen af te blijven. (Y):)>
 

Texman

Koning Baard
Het probleem is als je nu naar de barbier gaat dan zal er waarschijnlijk te veel a
Hoi,
Korte update van de baardprogressie.
De foto's zijn genomen na 2.5 maanden. Begin volgende maand staat een bezoek aan de barbershop gepland.
Wat zijn goede vragen om te stellen bij de barbershop?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Eigenlijk hoef je nog niet naar de barbier maar als je het toch graag wil zeg dan in ieder geval dat je vooral de lengte wil behouden.
En laat alleen de vorm een klein beetje bijwerken.
Vertel wat voor soort baard je graag wil laten groeien dan kan hij/zij je raad geven en er alvast een beetje rekening mee houden.
Voor ieder model baard heb je eerst overlengte nodig anders kan de barbier dat er niet in zetten. Dus hou daar ook rekening mee.
Succes Texman:)>
 

Kevin91

Baard
Je zou best 3 maanden wachten en dan kijken wat je doet,om naar de barber te gaan om te trimmen of verder te groeien..alvast veel geluk en ziet er veel belovend uit als ik naar je baardgroei zo zie!
 

unknown

Stoppelbaard
Weer een korte update van de progressie deze maand.
Ik ben in het begin van de maand naar de barbier geweest en zijn eigenlijk alleen de bakkebaarden bijgewerkt om het netjes te houden voor mijn werk.
De lengte is goed behouden gelukkig.
Ik ben op het moment best tevreden over hoe mijn baardprogressie.
Maar als ik momenteel kritisch kijk naar mijn baardgroei op de foto's vind ik het vooraanzicht het minst goed eruitzien. Dit komt voornamelijk omdat onder mijn onderlip de groei niet heel dik is. Ik hoop dat dit in de loop van de maanden bijtrekt en dat het wat dikker wordt uiteindelijk.

Een storende factor voor mij is dat soms haren in mijn snor en baard soms precies de verkeerde kant op staan. En ik weet niet precies hoe ik die moet managen.
Dus hoe doen jullie dat als jullie er last van hebben. Krijgen jullie het wel in model of knippen jullie deze koppige haartjes weg?
 

Bijlagen

  • 3.5 maanden front (2).jpg
    3.5 maanden front (2).jpg
    206,3 KB · Weergaven: 110
  • 3.5 maanden links (2).jpg
    3.5 maanden links (2).jpg
    82,9 KB · Weergaven: 112
  • 3.5 maanden rechts (2).jpg
    3.5 maanden rechts (2).jpg
    84,1 KB · Weergaven: 108

Kevin91

Baard
Je kan altijd je haren de goede richting inborstelen of wat ik meestal deed(had ook dit probleem na uit de douche) was over mijn baard gaan op koude staand met de haardroger en er dan wax in doen om het te stijlen/plat te houden
 
Banner image
Top