Bossman

Poging tot een baard

Discussie in 'Baard laten groeien' gestart door unknown, 23 apr 2020.

1. unknown

unknown Stoppelbaard

Hoi,
    Ik ben een man van 26 jaar en dit is mijn poging tot een baard laten staan.
    Ik ben nu 1 maand en 15 dagen onderweg.
    Ik heb helaas pech met de baardgroei op mijn wangen en voor op mijn kin.
    Op mijn wangen groeit nagenoeg niks en voor op mijn kin groeit het trager dan de rest.
    Mijn verwachting is dat als ik mijn baard langer laat groeien dat dit meer de lege plekken gaat benadrukken.
    Ik zou graag een volle baard laten groeien, maar ik ben bang dat dat er niet in zit.
    Ik heb veel gezocht naar andere mannen met vergelijkbare baardgroei, maar die vind ik nog niet veel.
    Ik heb een keer eerder een poging gewaagd om een baard te groeien, de onderstaande foto was na ongeveer 6-7 maanden groeien en toen was ik 24 jaar .
    Ik heb baardolie, baardshampoo en evt baardbalsem voor onderhoud.

Ik zou graag tips en advies van jullie ontvangen over of ik een baard kan laten groeien, of misschien moet overwegen om een kortere stijl met een barbier te zoeken die past bij mij. Alle tips en advies wordt gewaardeerd :)

Bijgevoegde bestanden:

Nick1979, Jofa, Skaggy en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Bart1986

Bart1986 Baard

Hey succes met je nieuwe poging! Zelf nog een beginner dus de raad laat ik aan anderen over :) toi toi

Skaggy, Peter1971, Texman en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Peter1971

Peter1971 Baard

welkom unknown: een chinstrap zou je goed staan denk ik, en als je niet vies bent van een kleurtje... dan zou je de aanzet van de haren donkerder kunnen maken waardoor de baard voller lijkt, wil je dat niet dan zou ik je een kortere baard adviseren ..geeft je een wat nettere look of een langere baard maar dan de bakkebaarden kort en sikgedeelte rechtmaken waardoor je meer vierkante look krijgt, de lange baard van de foto geeft een beetje Arabisch tintje aan de baard.

berendgr, Skaggy, Carlstein11 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Texman

Texman Koning Baard

Welkom @unknown ,
    De baardgroei die je hebt is op zich niet slecht. Op je kin gaat het ook best wel maar je wangen blijven helaas achter.
    Het betekent niet dat je geen baard kan laten groeien maar dat je voorlopig een baardstijl moet kiezen die past bij je baardgroei.
    Je baard kan zich in de loop van de tijd nog wat verder gaan uitbreiden naar je wangen en ook op je kin.
    Ook raad ik je aan om een kort model te kiezen dat past beter bij je baardgroei en je leeftijd.
    Succes Texman:)>

berendgr, Skaggy, Carlstein11 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Ronnie

Ronnie Baard

Zou de baard korter houden icm een grote snor.

berendgr, Skaggy, Peter1971 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. JackL78

JackL78 Baard

Welkom op een :)>forum. Een aantal goede tips zijn al gegeven zie ik:)

Skaggy en Bart1986 vinden dit leuk.
    Mijnbaard Woody Citrus Baardset
  7. ProfessorMelchior

ProfessorMelchior Administrator Staff Oerbaard

Welkom op het forum!

Met je baard is niets mis, maar eerder met je geduld.
    Lees op je gemak de vele topics op het forum en mocht je een Instagram-account hebben bekijk dan eens de 1.000 baarden bij het account Baardborrel en dan zie je, dat je een goede baard gaat krijgen.

Jofa, berendgr, Skaggy en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

welkom en succes met je baard reis.

Skaggy en Bart1986 vinden dit leuk.
  9. Skaggy

Skaggy Baard

Welkom op het forum @unknown Voor de korte tijd al een behoorlijke baardgroei en een goede snor. Voorlopig nog even laten groeien zou ik adviseren. Succes met je baardreis en keuzes! (Y):)>

Bart1986 vindt dit leuk.
  10. unknown

unknown Stoppelbaard

Hoi,
    Korte update van de baardprogressie.
    De foto's zijn genomen na 2.5 maanden. Begin volgende maand staat een bezoek aan de barbershop gepland.
    Wat zijn goede vragen om te stellen bij de barbershop?
    Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bijgevoegde bestanden:

berendgr, Skaggy en Texman vinden dit leuk.
  11. TijtheMan

TijtheMan Baard

Wil je er alsjeblieft vanaf blijven?
    Weet u toevallig hoe laat het is?
    Waarom zijn bananen krom?
    Wat heeft u doen besluiten om barbier te worden?

Al met al een mooi resultaat na 2,5 maand. Op naar de 5 maanden. :)

berendgr, Texman, Skaggy en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Bolt

Bolt Volle Baard

Zoals @TijtheMan al zegt.. afblijven
    Nog even geduld om te kijken hoe de Baard zich verder ontwikkeld.

berendgr, Texman, Skaggy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Rainai

Rainai Baard

Ten eerste, Ik ben zelf ook een beginner.
    Als ik jou was, zou ik nog niet naar de barbershop gaan. Wie weet, groeien er op jouw wangen de nieuwe haartjes later pas aan.
    Maar ik laat de advies beter aan anderen over...suc6 met de baardreis!

Texman en Skaggy vinden dit leuk.
  14. Skaggy

Skaggy Baard

Als je dan toch naar de barbier gaat zou ik vragen om de halslijn strak te zetten (niet te hoog!), eventueel de piekende haartjes te knippen en vragen om nog even van de wangen af te blijven. (Y):)>

berendgr en Texman vinden dit leuk.
  15. Carlstein11

Carlstein11 Volle Baard

Nog niks aan doen nog even volhouden voordat je naar de barbier gaat

Skaggy, berendgr en Texman vinden dit leuk.
  16. Texman

Texman Koning Baard

Het probleem is als je nu naar de barbier gaat dan zal er waarschijnlijk te veel a
    Eigenlijk hoef je nog niet naar de barbier maar als je het toch graag wil zeg dan in ieder geval dat je vooral de lengte wil behouden.
    En laat alleen de vorm een klein beetje bijwerken.
    Vertel wat voor soort baard je graag wil laten groeien dan kan hij/zij je raad geven en er alvast een beetje rekening mee houden.
    Voor ieder model baard heb je eerst overlengte nodig anders kan de barbier dat er niet in zetten. Dus hou daar ook rekening mee.
    Succes Texman:)>

Skaggy en berendgr vinden dit leuk.
  17. Kevin91

Kevin91 Stoppelbaard

Je zou best 3 maanden wachten en dan kijken wat je doet,om naar de barber te gaan om te trimmen of verder te groeien..alvast veel geluk en ziet er veel belovend uit als ik naar je baardgroei zo zie!

Texman en Skaggy vinden dit leuk.
Bearded Bastard beard oil and balm

Deel Deze Pagina