Poging tot baard

Barca

Baard
Nu de kapperszaken zowel in België als in Nederland gesloten zijn, heb je al geen keuze meer om te gaan. Dit zal een tijdje moeten wachten...

Waar je je natuurlijk van bewust moet zijn, is dat als je vraagt aan een barbier om de ongelijkheid er wat uit te halen, je baard een flink stuk korter wordt terug. En uiteindelijk groeit hij even onregelmatig terug, waardoor je nadien opnieuw met hetzelfde dilemma zit.
Anderzijds af en toe een stapje terug zetten, hoeft absoluut niet slecht te zijn. Dit doe ik zelf ook wel eens. Afhankelijk van je doel, kan dit terug nieuwe motivatie brengen, die je mogelijks even kwijt was.

Nu vind ik persoonlijk jou baard absoluut niet slordig voorkomen. Wat vaak nog als slordig wordt aanzien is de zone van je bakkebaarden. Door die iets korter en verzorgd te houden ten opzichte van de rest van de baard, creëer je een strakkere, frisse look zonder in te boeten aan de lengte en volheid van je baard. Maar ook daar zie ik bij jou geen probleem hoor.
Klopt, het zal sowieso nog een hele tijd duren vooraleer kappers en barbiers weer opengaan en ik weet niet of ik het zelf goed zal doen dus ik laat de trimmer nog wel een tijdje in de schuif liggen.

Ik hou die zone van de bakkebaarden de komende weken wel in de gaten. Is wel een goeie tip alleszins, bedankt!
[DOUBLEPOST=1608034026][/DOUBLEPOST]
Mooie baard, ideaal voor een volle baard te kweken, volhouden ;):)>

Thanks! Ik ben alleszins benieuwd naar meer :)
 

Barca

Baard
Door de kerstvakantie deze keer een update 3 weken na de vorige. Zoals gezegd de trimmer nog steeds in de schuif laten liggen en zodoende weer wat vooruitgang denk ik. In de hoeken onder de kaak begint het nu wel wat samen te klitten en staat het soms wel wat raar. Ik vermoed dat het daar wel wat bijgewerkt zou mogen worden, maar ik weet nog niet goed hoe ik daar best aan begin. Wat denken jullie?
 

Bijlagen

  • pic1.jpg
    pic1.jpg
    446,3 KB · Weergaven: 83
  • pic6.jpg
    pic6.jpg
    442,7 KB · Weergaven: 83
  • pic4.jpg
    pic4.jpg
    335,1 KB · Weergaven: 78
  • pic2.jpg
    pic2.jpg
    444,4 KB · Weergaven: 84

Barca

Baard
Wat denken jullie hiervan? Het lijkt me aan de onderkant stilaan een beetje te lang te worden en de neklijn is daardoor wat gezakt denk ik. Ik kom zo stilaan ook in de buurt van de gewenste lengte, al hoop ik dat de wangen nog ietsje voller worden.
 

Bijlagen

  • b1.jpg
    b1.jpg
    265,4 KB · Weergaven: 47

Jimmy16

Baard
Wat denken jullie hiervan? Het lijkt me aan de onderkant stilaan een beetje te lang te worden en de neklijn is daardoor wat gezakt denk ik. Ik kom zo stilaan ook in de buurt van de gewenste lengte, al hoop ik dat de wangen nog ietsje voller worden.
Zou het kunnen dat je je baard richting je hals kamt/borstel? Nu je baard langer wordt, kan je proberen om je baard enkel naar beneden te kammen. Dus niet richting je hals (naar achter), maar gwn naar beneden zodat je baard gaat 'hangen'. Als je begrijpt wat ik bedoel. :rolleyes:

Dan zou het kunnen dat die 'pluk' die je aanduidt ook terug verdwijnt in je baard ipv dat die naar achter wijst..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210115-000016_Chrome.jpg
    Screenshot_20210115-000016_Chrome.jpg
    1.008 KB · Weergaven: 47

theJB

Baard
Het lijkt er wel een beetje op (maar ik ben geen kapper) dat er net een draai in je haar richting zit op die plek.

Dat maakt het erg lastig om dat echt netjes te krijgen, ik heb dit ook aan de linkerkant van mijn baard, de barbier kan het redelijk ok krijgen maar voor hem ook altijd een uitdaging om dat goed te krijgen zodat het ook mooi uitgroeid.
 

Barca

Baard
Zou het kunnen dat je je baard richting je hals kamt/borstel? Nu je baard langer wordt, kan je proberen om je baard enkel naar beneden te kammen. Dus niet richting je hals (naar achter), maar gwn naar beneden zodat je baard gaat 'hangen'. Als je begrijpt wat ik bedoel. :rolleyes:

Dan zou het kunnen dat die 'pluk' die je aanduidt ook terug verdwijnt in je baard ipv dat die naar achter wijst..
Ja, daar heb je wel een punt, bij het kammen durf ik dat idd wel eens richting m'n hals doen. Ik zal het eens proberen kammen zoals jij aangeeft, maar ondertussen heb ik al een klein beetje overschot lichtjes weggewerkt dus het lijkt me al wat beter te zijn.
 
Banner image
Top