Paardenhaar/varkenshaar

Hartenheer

Zware baard
Voorlopig kan ik het toch niet kopen, maar ben wel altijd aan het rondkijken.

Nu zie ik borstels van paardenhaar en varkenshaar.
Wat is beter voor de baard.

Of worden de producten voor verschillende dingen gebruikt?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Maakt geen enkel verschil, alleen in prijs. Varkenshaar is stugger.

In de menselijke geest is er altijd een zoektocht aan de gang naar "wondermiddelen". Dat kan geneesmiddelen, voedsel, drugs of gebruiksvoorwerpen betreffen.
Een borstel is niet meer, dan een stuk hout, waar steeltjes uitsteken, waarmee haren van elkaar gescheiden kunnen worden. Of die steeltjes bestaan uit paardenhaar, varkenshaar, dassenhaar of kamelenhaar maakt niets uit. De hardere haarsoorten schuren meer over de onderliggende huid en kunnen dus als minder prettig ervaren worden.
 

Kale666man

Baardaap
Voorlopig kan ik het toch niet kopen, maar ben wel altijd aan het rondkijken.

Nu zie ik borstels van paardenhaar en varkenshaar.
Wat is beter voor de baard.

Of worden de producten voor verschillende dingen gebruikt?
Goeie vraag ja, maar dan ga ik voor iets wat er tussenin zit hartenheer.
Is er geen winkel waar je kan proefborstelen dan.ja ja het is allemaal wat een baard toch.
Alleen niet scheren denken sommige.
Vandaar dat het een reis genoemd wordt.
Laat me weten waar je voor hebt gekozen als het zover is.want je geeft zelf ook goed tips voor het nu al klaarliggende loodje
 

Hartenheer

Zware baard
Ik heb een paardenhaar borstel gehad. In eerste instantie was het geen succes, hij stonk nog erger dan de anus van het paard zelf.
Maar na de borstel met shampoo goed schoon gemaakt te hebben, vind ik het een zeer fijne borstel

Nu de vraag een borstel van varkens- of paardenhaar.
Ik modeleer mijn baard met een ronde borstel en ''strijk'' het in model met de paardenharenborstel

Met varkensharenborstels heb ik persoonlijk geen ervaring, maar lees dat die een stuk stugger zijn.
Denk dat die meer geschikt zijn als je echt wil borstelen.
 

Hartenheer

Zware baard
Vandaar die prachtige baard en snor....is dus goed voor de haartjes die natuurlijke oliën. ;)
Bedankt voor het compliment :D
Ik borstel er dus niet echt mee, maar na het stylen met de ronde borstel, wrijf ik de uitstekende {spring}haartjes nog glad met deze borstel. Als de balm dat is opgedroogd blijft het bijna de gehele dag goed zitten
Meer doe ik er eigenlijk niet met de borstel.
 

Kale666man

Baardaap
Ik heb een paardenhaar borstel gehad. In eerste instantie was het geen succes, hij stonk nog erger dan de anus van het paard zelf.
Maar na de borstel met shampoo goed schoon gemaakt te hebben, vind ik het een zeer fijne borstel

Nu de vraag een borstel van varkens- of paardenhaar.
Ik modeleer mijn baard met een ronde borstel en ''strijk'' het in model met de paardenharenborstel

Met varkensharenborstels heb ik persoonlijk geen ervaring, maar lees dat die een stuk stugger zijn.
Denk dat die meer geschikt zijn als je echt wil borstelen.
Hahaha hoe kom je der op,ja heb ook ervaring met paarden en we hebben er nog steeds 1 maar mijn gaat het meer om je ervaring ermee en moest wel lachen om die stinkende anus.
Maar ja nogmaals het is denk ik ook een beetje proberen en het hoeft niet meteen een dure te zijn
Ben altijd wel blij met je uitleg erover en begrijp die twee combinaties van borstels wel.
Weer een goed advies en iedereen moet maar kijken welke die neemt
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Yep.
In de tijd dat mijn ouders nog appartementscomplexen hadden in Spanje hadden we ook een manage.
Ik weet dus heel goed hoe dat ruikt :(
Vreemd o_O

Wij hebben 3 grote paarden en 2 pony's en zelf heb ik niet de indruk dat het echt "stinkt" :cool:

Dat is trouwens heel wat anders dan wat onze hond produceert :D

Groot verschil tussen een vleeseter en een planteneter ;)

Maar.............wat borstels en kammen betreft blijft de keuze voor iedereen verschillend naar wat hij het liefst gebruikt en het makkelijkst lijkt om de boel toonbaar te maken (Y)
 

Hartenheer

Zware baard
Vreemd o_O

Wij hebben 3 grote paarden en 2 pony's en zelf heb ik niet de indruk dat het echt "stinkt" :cool:

Dat is trouwens heel wat anders dan wat onze hond produceert :D

Groot verschil tussen een vleeseter en een planteneter ;)

Maar.............wat borstels en kammen betreft blijft de keuze voor iedereen verschillend naar wat hij het liefst gebruikt en het makkelijkst lijkt om de boel toonbaar te maken (Y)
Heb je er wel eens achter gestaan als ze een ruft laten :(, dat is de lucht die ik bedoel :cool:.

En al is het de helft van die lucht, wil je echt je baard niet mee behandelen hoor :rolleyes:
 

Kale666man

Baardaap
Vreemd o_O

Wij hebben 3 grote paarden en 2 pony's en zelf heb ik niet de indruk dat het echt "stinkt" :cool:

Dat is trouwens heel wat anders dan wat onze hond produceert :D

Groot verschil tussen een vleeseter en een planteneter ;)

Maar.............wat borstels en kammen betreft blijft de keuze voor iedereen verschillend naar wat hij het liefst gebruikt en het makkelijkst lijkt om de boel toonbaar te maken (Y)
Hahaha ja ik moest wel lachen om de opmerking van hartenheer,moet het eigenlijk nog even vragen,maar waarschijnlijk was het er 1 van een nijlpaard en dat zijn vleeseters ook cowboy.
Ja zoals ik al zei moest wel lachen om die opmerking en is niet kwaad bedoeld.
We hebben ook altijd paarden gehad en me dochter heeft nu nog een tinker en die lucht valt mee als je het gewend bent hoor.
Maar goed als het dan over de anus gaat is het maar goed dat ze van die van mij geen borstel maken, want daar komt af en toe een lucht uit waar geen paard tegenop kan
 

Kale666man

Baardaap
Nou dit was een kort topic.
Jammer dat er niet meer gereageerd wordt,maar ja wat moet je eigenlijk nog meer zeggen erover:p:D
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als er een antwoord gegeven is op een vraag krijg je inderdaad kortere topics ;)

Sommige topics op het forum zijn dus eindeloos lang, andere van het kortere type ;)
 
Banner image
Top