Opmerkelijke baarden.

Ronnie

Baard
Natuurlijk is deze discussie totaal off-topic, maar wel interessant aangezien het bewijst, dat het Baardforum werkt: het is een gedegen stamtafel in een bruine kroeg geworden met vaste bezoekers, die lekker met elkaar in contact zijn.

Dit topic gaat inderdaad over de "Gekkies", die hun baard als uithangbord gebruiken en daar is weinig mis mee, want het Baardforum behandelt onderwerpen over baarden, zoals verzorging, model, groei, barbiers, gereedschap ter modellering, problematiek en tips, dus "vreemde baarden" horen daarbij.

@Gunter stoorde zich aan het feit, dat er word gelachen om personen, die een ander aanzien hebben, dan de gemiddelde burger.
Tevens vind hij het ongepast, dat @Cowboy oordeelt het een geweldig topic te vinden, terwijl hij ook nog eens de functie van moderator vervuld. @Gunter beslist, dus het Baardforum te gaan verlaten en daar komen reacties op.

Nu zijn alle Baardforummers nogal sterke persoonlijkheden, anders zouden ze niet met trots een baard kweken en onderhouden en zich weinig tot niets van commentaar in hun omgeving aantrekken.
Het gezegde: 'Dooie vis drijft met de stroming mee, maar levende vis zwemt er tegenin' is waarschijnlijk op ieder van toepassing.
En door deze sterke persoonlijkheden voelen we elkaar aan, maar kunnen ook even flink botsen om daarna weer gezamenlijk voort te gaan. Een normaal sociaal gebeuren, dat nodig is om te kunnen groeien.

De maatschappij veranderd altijd onder invloed van kunstenaars, auteurs, artiesten, etc. en niet door de mening van grijze belastingambtenaren en in hetzelfde pak gehesen autoverkopers.
De Gekkies, Paradijsvogels, Excentriekelingen, Enkelingen, Autonomen maken de nieuwe stromingen.
Er is dus niets op tegen om de "Opmerkelijke Baarden" onder de aandacht te brengen en misschien leiden ze tot creatieve inspiratie.

Nu is het enigszins rigoreus van @Gunter om direct op te stappen bij meningsverschillen, maar die keus is aan hem.
Ook @Cowboy is naast een zeer gedreven moderator ook nog eens een Baardforum-lid (welhaast een van de langste qua tijdspanne) en mag gewoon zijn visie geven. Wat betreft levensstijl, humor en verantwoordelijkheid voor het Baardforum liggen @Cowboy en ik toch wel zeer dicht bij elkaar, wat voor sommigen dan weer minder prettig kan zijn…vooral op dat gebied van humor!

We vegen de kruimels van de stamtafel, schenken nog eens bij, slaan elkaar op de schouders, verdiepen ons in elkaars levens en lachen om de vreemde dingen des levens. Als Baardforum zijn we al een hecht groepje en zo te zien wordt het alsmaar steviger.

:)>
Mooi gezegd!! Kan mij er helemaal in vinden:)>
 

mcvries

Baard
Ik vind het prima verwoord @ProfessorMelchior en wat @Gunter betreft voor mij hoeft hij helemaal niet op te stappen.:(
Voor niemand denk ik eigenlijk. En het zou ook jammer zijn. Wat houden we over als we in elke situatie waarbij iets je tegenstaat we allemaal meteen de jas aantrekken en naar buiten wandelen? Maar goed, iedereen heeft een grens en dan dus ook de vrijheid om te gaan.

Om de analogie met de bruine kroeg aan te houden: stel ik laat zo’n foto van zo’n absurdistische baard zien aan mijn barmaatje met de tekst: allemachtig, kijk dit dan!!, dan is dat iets heel anders dan dat ik op een van de andere bezoekers wijs en schaterlachend door de kroeg slinger: das toch geen baard!
Want die verwachting las ik in een van de opmerkingen van Günter (Gaan we dan ook.. etc)
Nou loop ik hier nog niet zo lang maar daarmee doe je de forumleden hier tekort vind ik. Overwogen en opbouwende kritiek lees ik hier nog wel eens, maar het is altijd positief en steunend.

En onder aan de streep, ieder moet doen of laten waar hij of zij zich prettig bij voelt.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik vind het prima verwoord @ProfessorMelchior en wat @Gunter betreft voor mij hoeft hij helemaal niet op te stappen.:(
Voor niemand denk ik eigenlijk. En het zou ook jammer zijn. Wat houden we over als we in elke situatie waarbij iets je tegenstaat we allemaal meteen de jas aantrekken en naar buiten wandelen? Maar goed, iedereen heeft een grens en dan dus ook de vrijheid om te gaan.
..................................
En onder aan de streep, ieder moet doen of laten waar hij of zij zich prettig bij voelt.
Ik snap de reactie van @Gunter ook niet, maar als hij wenst op te stappen is dat uiteraard zijn goed recht :)>

Dat mijn post de "aanzet" was tot zijn verbolgen gevoel betreur ik, maar ik ben van mening dat ik hier gewoon mag zeggen wat ik leuk vind en wat niet, ongeacht het feit dat ik moderator ben. Mijn posts zijn altijd in "eigen naam" en nooit "in naam van het bestuur" of iets dergelijks.

Wanneer men het om een bepaalde niet eens is met een post dan kan men dit melden maar het ook gewoon negeren en het topic niet meer bekijken.
Weglopen is ook een mogelijkheid natuurlijk, maar dat is minder mijn stijl :)>
 

Boof72

Volle Baard
Zoals mijn wijlen grootmoeder van 101 gezegd zou hebben. Wat een gezeik. Kan mij helemaal vinden in de woorden van de prof.

IT ain't over till the fat lady sings.

Inderdaad, als je nu iemand om z'n uiterlijk tot de grond toe afbrand heb je een punt. Maar naar mijn idee gebeurt dit niet en wordt er respect vol met elkaar omgegaan.
En tuurlijk wordt er wel eens een ' grapje en en grolletje gemaakt die wat harder klinkt. En als je je baard en hoofdhaar op deze manier bewerkt vraag je toch om een reactie ! :D:D
 

Joep

Zware baard
Ai, omdat ik er zelf een tijdje tussenuit ben geweest op dit forum, had ik dit helemaal gemist. Ik miste @Gunter ook al een tijdje en via een zoektocht naar zijn laatste berichten kwam ik op dit topic terecht.

Wat ontzettend jammer dat dit zo gelopen is. Ik zou graag willen dat @Gunter gebleven was :(

Eerst wilde ik nog iets inhoudelijks zeggen, maar @ProfessorMelchior heeft alles al zo goed verwoord dat ik daar helemaal niets meer aan kan toevoegen.

.....nou, misschien dit nog:
Wat mij betreft mag dit topic gewoon doorgaan, want ik vond de eerste posts echt "opmerkelijk" en heb er lekker om kunnen lachen. Lachen is gezond, dat voel je ook, dat opgeluchte gevoel naderhand. Als mensen hun uiterlijk op deze manier aanpassen, dan willen ze in de meeste gevallen dolgraag in het topc "opmerkelijke....."komen, daar is het ze veelal om te doen, dus geef ze hun zin en laat ons er hartelijk (niet hatelijk) om lachen en wie weet inspireerd het nog één van ons :D :D (Y)
 
Banner image
Top