Op zee blijkt een baard sneller te groeien.

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Na zojuist de film 'Kon Tiki' over de legendarische reis per vlot van Thor Heyerdahl gezien te hebben, kom ik tot de conclusie, dat een baard op volle zee twee maal zo snel groeit. De acteurs zijn volgens het script 3 maanden reizend over de oceaan en hebben dan een baard van minimaal een half jaar.
Ik overdenk om mijn baard met zeewater te gaan wassen!

image.jpeg
 

Lennchu

Baard
Tijd om de Longboat weer uit stal te halen en continenten te veroveren! Heeft er iemand een berenvel voor me? :p
 

GuBre

Baard
Ik geloof dat ik ook maar eens meer bij/in het zeewater ga zitten...
Met 10-15 minuten fietsen moet dat wel te doen zijn!
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Zou kunnen, al had ik de laatste weken met de hitte en zon toch meer last om alles niet te laten uitdrogen overdag :oops:
 
  • Like
Reactions: Tim

vonchipka

Baard
De zee,de zee......
waarom de moeite doen om je te verplaatsen. Vandaag in de keuken eens kwistig geweest met het keukenzout voor de aardappelen. Merk just niks jong... veel dorst jong :D.
En de buitenlucht, pak dat ook maar met een korreltje zout ( heb je hem....)
werk op de bouw,elke dag in de buiten. Dat heeft niks verschil zenne. Larie en apekool. Enkel de vitamine D misschien:)>(Y)
 

carlos038

Stoppelbaard
wellicht interessant..

http://www.warriorsforhealth.com/keltisch-zeezout.html

Keltisch zeezout
Let op! Ik heb het hier over Keltisch zeezout en dat is wat anders dan zeezout dat je in de supermarkt koopt. Het is zelfs wat anders dan Himalaya zout of oerzout dat ook wel in de reformwinkel of natuurwinkel verkocht wordt. Er zijn maar weinig plaatsen waar je het echte Keltische zeezout kunt kopen.

Keltisch zeezout is perfect voor een goede werking van de lichaamscellen. Je cellen moeten de stoffen krijgen die ze nodig hebben om te regeneren, om goed te kunnen functioneren en om de noodzakelijke reparaties aan cellen en organen te kunnen uitvoeren..

Wist u dat Keltisch zeezout, wanneer het opgelost word in water, bijna dezelfde samenstelling heeft als het menselijk bloed. Wanneer je 1 tot 2 x per dag een glas water met daarin een theelepel sole drinkt dan word dit onmiddellijk in de bloedbaan opgenomen en vind het zijn weg naar de cellen. Het zal de elektromagnetische en de lichtcommunicatie tussen je cellen vergroten en efficiënter maken zodat de cellen beter met elkaar kunnen communiceren.

Zeezout uit de winkel of supermarkt, keukenzout, pekel..het komt allemaal van dezelfde bron en is allemaal bewerkt. Maar Keltisch zeezout is écht zeezout. Onbewerkt, ongeraffineerd en ongewassen. Het word volgens een 2000 jaar oud recept, nog afkomstig van de Kelten, met de hand geschept en in een zak gedaan met 7 tot 10% water daarbij. En dat is juist zo belangrijk, want als je het gaat wassen raak je een waterminnend mineraal kwijt. Namelijk, magnesium en magnesium is erg belangrijk voor je gestel. Het is een levensnoodzakelijk mineraal, maar vooral voor het hart en voor je bloed. Het is een fabeltje dat Keltisch zeezout je bloeddruk zou verhogen! Integendeel! Het is ook goed voor je cellen, je cellen vinden het helemaal geweldig, want het komt via een vochtige substantie, water in dit geval, je bloed binnen en vind daardoor rechtstreeks de weg naar je cellen zonder dat daar enige vertering aan te pas komt. Dus het effect is vrijwel onmiddellijk! Ons lichaam neemt Keltisch zeezout namelijk het beste op in een oplossing van het zout (1/3 deel) met water (tweederde deel). De spijsvertering wordt dan overgeslagen en de oplossing kan direct worden opgenomen in het bloed dat overigens voor 98% dezelfde samenstelling heeft als zeewater.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Geen idee, waar je deze wijsheid verkregen hebt, maar zout water drinken is gewoon gevaarlijk.

Zout water dringt via het celmembraan de lichaamscel binnen, waardoor de waterdruk binnen de cel hoger wordt, dan de buitendruk.
Dit proces heet osmose.
Deze term ga ik niet helemaal uitleggen, want dan staat het halve forum direct vol. Bekijk het maar op Wikipedia en dergelijke.

Osmose tast in rap tempo de organen en hersenen aan. Vandaar dat schipbreukelingen helaas geen zeewater kunnen drinken zonder te sterven.
Osmose is ook de reden, dat kadavers opzwellen in water en dat er waterblazen onder verfsystemen van schepen ontstaan.

Zwemmen in zout water is prima, maar het nuttigen ervan is sterk af te raden.:confused:
 
Banner image
Top