Op naar een volledige baard

Wilfred

Baard
Goedemiddag allen,

Sinds afgelopen maandag lid geworden van het baardforum.
Ik ben sinds 20 dagen onderweg naar een volledige baard, ben nu 50 en het raakt tijd dat ik zelf.
Graag hoor ik tips over het bijhouden tijdens de journey.
 

Bijlagen

  • WIN_20210304_16_02_31_Pro.jpg
    WIN_20210304_16_02_31_Pro.jpg
    181,8 KB · Weergaven: 128
  • WIN_20210304_16_01_15_Pro.jpg
    WIN_20210304_16_01_15_Pro.jpg
    171 KB · Weergaven: 125
  • WIN_20210304_15_59_05_Pro.jpg
    WIN_20210304_15_59_05_Pro.jpg
    191,8 KB · Weergaven: 118

Texman

Koning Baard
Ha @Wilfred ,
Welkom op ons leuke forum goed dat je mee gaat doen want het forum bevat een schat aan informatie en je kan hier altijd om raad vragen :).
Voor de 20 dagen dat je bezig bent heb je al een redelijk goede baard kunnen laten groeien (Y)(Y)(Y).
Laat voorlopig je baard doorgroeien en kijk wat het wordt na 3 maanden heb je een goed beeld van je baardgroei.
Probeer niet te gaan trimmen want dan krijg je nooit een mooie volle baard.
Je mag wel de lijnen van je baard strak houden en de hals en wangen schoon.
Als je jeuk krijgt ga dan een goede baardolie gebruiken.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte.
Texman :)>
 

Wilfred

Baard
Ha Texman,
De doelstelling is zeker 3 tot 4 maanden laten staan, niet trimmen en de jeuk gewoon accepteren, zo ook de zwerverslook, hahaha.
Geduld , geduld , geduld. Een mooie eigenschap om te cultiveren ( zoals de baard)
[DOUBLEPOST=1614888427][/DOUBLEPOST]Ik ga jullie sowieso op de hoogte houden.
[DOUBLEPOST=1614889596][/DOUBLEPOST]upload_2021-3-4_21-10-0.png En plezier ervan heb ik zekerupload_2021-3-4_21-10-0.png
Ha @Wilfred ,
Welkom op ons leuke forum goed dat je mee gaat doen want het forum bevat een schat aan informatie en je kan hier altijd om raad vragen :).
Voor de 20 dagen dat je bezig bent heb je al een redelijk goede baard kunnen laten groeien (Y)(Y)(Y).
Laat voorlopig je baard doorgroeien en kijk wat het wordt na 3 maanden heb je een goed beeld van je baardgroei.
Probeer niet te gaan trimmen want dan krijg je nooit een mooie volle baard.
Je mag wel de lijnen van je baard strak houden en de hals en wangen schoon.
Als je jeuk krijgt ga dan een goede baardolie gebruiken.
Veel plezier hier en hou ons op de hoogte.
Texman :)>
thanks Texman,
Baardolie is onderweg, lijnen houd ik bij, en de rest is grow, grow , grow
 
Nooit te laat voor een volle baard ;)

Je hebt het klassieke ringbaardje met overloop naar de bakkebaarden. Heb je op jouw leeftijd nooit eerder een volle baard laten groeien? Ben benieuwd hoe je wangen gaan zijn. In ieder geval 3 maanden niet trimmen. Hoeft zeker niet te leiden tot een zwerverlook als je de contouren (enigszins) bijwerkt!
 

Wilfred

Baard
Nooit te laat voor een volle baard ;)

Je hebt het klassieke ringbaardje met overloop naar de bakkebaarden. Heb je op jouw leeftijd nooit eerder een volle baard laten groeien? Ben benieuwd hoe je wangen gaan zijn. In ieder geval 3 maanden niet trimmen. Hoeft zeker niet te leiden tot een zwerverlook als je de contouren (enigszins) bijwerkt!
Dank je,

Ik heb al 15 jaar een ringbaardje en ook ik ben zeer benieuwd wat de wangen gaan doen, ze worden in ieder geval voornamelijk grijs/wit.
Hahahaha
[DOUBLEPOST=1614963270][/DOUBLEPOST]Trimmen, bah:)
 

Wilfred

Baard
Even een kleine update:

Zo de eerste maand zit er op ( give or take a few days)
Ik heb het gevoel dat de baardgroei aardig op gang komt.
Veel lichte haren en ook veel kleine haartjes maar het gaat gestaag.
We gaan gewoon lekker door.
Ondertussen heb ik mijn eerste verzorgingssetje aangeschaft, schaartje, borstel, kam, baardolie en baard balsem van het merk Salvano.
De olie ruikt naar niks, maar toch gebruik ik de olie om de huid te verzorgen. de kam bevalt goed, de borstel wat minder maar die heb ik nu nog niet echt nodig denk ik. Ik ga nog kijken naar andere baardolie maar het meeste is uitverkocht ( bol.com)
Ben wel benieuwd naar de Honest Amisch eigenlijk.
In het begin veel spiegeltje kijken ,maar daar werd ik wel een beetje moe van ( van mezelf eigenlijk) dus dat doen we niet meer hahahaha. We laten de zaak gewoon tot wasdom komen en werken met wat ons toebedeeld is. ( wijsheid opgedaan vanuit het forum)
We beginnen er steeds meer lol in te krijgen en ben benieuwd naar de volgende maand.
Foto's maken is niet echt mijn dingentje ben ik achter gekomen hahahaha. Ik hoop dat ze een beetje een indruk geven.
Als er tips zijn dan hoor ik ze graag ( niet over de foto's maar over de baard )
Overigens heb ik met de laatste bijwerkbeurt , 4 dagen geleden de hals lijn niet goed aangepakt, iets te hoog.
We blijven er nu voorlopig vanaf, al doende leert men.
 

Bijlagen

  • WIN_20210312_14_23_16_Pro.jpg
    WIN_20210312_14_23_16_Pro.jpg
    376,4 KB · Weergaven: 65
  • WIN_20210312_14_24_20_Pro.jpg
    WIN_20210312_14_24_20_Pro.jpg
    405 KB · Weergaven: 64
  • WIN_20210312_14_23_24_Pro.jpg
    WIN_20210312_14_23_24_Pro.jpg
    371,9 KB · Weergaven: 62
  • WIN_20210312_14_23_33_Pro.jpg
    WIN_20210312_14_23_33_Pro.jpg
    367,1 KB · Weergaven: 62
Even een kleine update:

Zo de eerste maand zit er op ( give or take a few days)
Ik heb het gevoel dat de baardgroei aardig op gang komt.
Veel lichte haren en ook veel kleine haartjes maar het gaat gestaag.
We gaan gewoon lekker door.
Ondertussen heb ik mijn eerste verzorgingssetje aangeschaft, schaartje, borstel, kam, baardolie en baard balsem van het merk Salvano.
De olie ruikt naar niks, maar toch gebruik ik de olie om de huid te verzorgen. de kam bevalt goed, de borstel wat minder maar die heb ik nu nog niet echt nodig denk ik. Ik ga nog kijken naar andere baardolie maar het meeste is uitverkocht ( bol.com)
Ben wel benieuwd naar de Honest Amisch eigenlijk.
In het begin veel spiegeltje kijken ,maar daar werd ik wel een beetje moe van ( van mezelf eigenlijk) dus dat doen we niet meer hahahaha. We laten de zaak gewoon tot wasdom komen en werken met wat ons toebedeeld is. ( wijsheid opgedaan vanuit het forum)
We beginnen er steeds meer lol in te krijgen en ben benieuwd naar de volgende maand.
Foto's maken is niet echt mijn dingentje ben ik achter gekomen hahahaha. Ik hoop dat ze een beetje een indruk geven.
Als er tips zijn dan hoor ik ze graag ( niet over de foto's maar over de baard )
Overigens heb ik met de laatste bijwerkbeurt , 4 dagen geleden de hals lijn niet goed aangepakt, iets te hoog.
We blijven er nu voorlopig vanaf, al doende leert men.

Gefeliciteerd met je eerste maand niet scheren! Kan alleen maar beter worden vanaf nu ;)

Goed om te horen dat je geniet van je baard journey, ook niet onbelangrijk. Je voorkant is echt netjes. Je kaaklijn (halskant) gaat ook beter. Je bakkebaarden en wangen maken daarentegen nog weinig progressie. Nog zeker 2 maanden laten groeien, dan moet je jouw potentie wel kunnen zien!
 

Wilfred

Baard
Gefeliciteerd met je eerste maand niet scheren! Kan alleen maar beter worden vanaf nu ;)

Goed om te horen dat je geniet van je baard journey, ook niet onbelangrijk. Je voorkant is echt netjes. Je kaaklijn (halskant) gaat ook beter. Je bakkebaarden en wangen maken daarentegen nog weinig progressie. Nog zeker 2 maanden laten groeien, dan moet je jouw potentie wel kunnen zien!
Dank je VollebaardpuntNL,
De bakkebaarden en wangen komen , maar de haren zijn licht en dun, er komen wel steeds meer, hahaha
 

Texman

Koning Baard
Ha @Wilfred,
Je baard begint er al goed uit te zien dus alle reden om door te gaan (Y)(Y)(Y).
Wat baardolie betreft zou ik kijken bij "Mijn baard" die hebben heel wat in huis met uitzondering van Honest Amish.
Zelf gebruik ik HA al een aantal jaar en kan het je van harte aanbevelen :).
Je kan het kopen bij "amazon.com".
Groet Texman :)>
 

Wilfred

Baard
Ha @Wilfred,
Je baard begint er al goed uit te zien dus alle reden om door te gaan (Y)(Y)(Y).
Wat baardolie betreft zou ik kijken bij "Mijn baard" die hebben heel wat in huis met uitzondering van Honest Amish.
Zelf gebruik ik HA al een aantal jaar en kan het je van harte aanbevelen :).
Je kan het kopen bij "amazon.com".
Groet Texman :)>
Ha@Texman,

bedankt voor de tip. Ik zal erin duiken. Goede baardolie is wel een must heb ik al gemerkt.
Wat betreft de baard: dank je voor het compliment, ik weet dat geduld nodig is en het mooie van een baard reis is dat je geduld op de proef wordt gesteld. Als ik sommige foto’s zie van baard reizen dan denk ik , je staat nog maar aan het begin.
Maar dan zeg ik tegen mezelf: gewoon laten staan, niet prutsen, maar doorzetten, op naar de 12 maanden.
 
Ha@Texman,

bedankt voor de tip. Ik zal erin duiken. Goede baardolie is wel een must heb ik al gemerkt.
Wat betreft de baard: dank je voor het compliment, ik weet dat geduld nodig is en het mooie van een baard reis is dat je geduld op de proef wordt gesteld. Als ik sommige foto’s zie van baard reizen dan denk ik , je staat nog maar aan het begin.
Maar dan zeg ik tegen mezelf: gewoon laten staan, niet prutsen, maar doorzetten, op naar de 12 maanden.
Komt goed met die baard van jou zeker weten ! Baardolie is zeker een must heb er geen spijt van die te gebruiken de geuren en merken verschillen van persoon tot persoon qua voorkeur maar zoals ik al elders schreef Azbane begint toch iets meer de voorkeur te krijgen op proraso .. Als je besteld in begin best kleine flesjes.. als het je niet bevalt zit je niet direct met een grote fles die maar staat te blinken..
 

Wilfred

Baard
Ha @Wilfred,
Je baard begint er al goed uit te zien dus alle reden om door te gaan (Y)(Y)(Y).
Wat baardolie betreft zou ik kijken bij "Mijn baard" die hebben heel wat in huis met uitzondering van Honest Amish.
Zelf gebruik ik HA al een aantal jaar en kan het je van harte aanbevelen :).
Je kan het kopen bij "amazon.com".
Groet Texman :)>
Welke heb je dan van HA?
 

Texman

Koning Baard
Ha @Wilfred ,
Ik gebruik de volgende producten van HA:
-- Pure Beard Oil.
-- Beardbalm.
-- Heavy Duty beardbalm.
-- Slick Beard and Body Soap.
Ik gebruik het natuurlijk niet allemaal te gelijker tijd.
De olie gebruik ik alleen als mijn huid erg droog aanvoelt.
De balsem gebruik ik als ik mijn baard alleen uitgespoeld heb.
En de heavy duty balsem gebruik ik als mijn baard heb gewassen met baardzeep.
Voor nu heb je alleen de baardolie nodig maar als je baard langer wordt kan in plaats daarvan de baardbalsem gaan gebruiken.
De baardzeep kan ik je echt aanbevelen. Het is een redelijk groot stuk dus als je het aanschaft snij het dan in tweeën.
Let op: de producten van HA hebben alleen de natuurlijke geuren van de ingrediënten waarvan ze zijn gemaakt en blijven ook niet lang hangen.
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel,
Texman :)>
 

Wilfred

Baard
Ha@Texman,

Hartelijk dank voor de bruikbare en nuttige info.
De zeep heb ik al afgevinkt, dat is de befaamde allepo zeep.
Komende tijd zal ik op jacht gaan naar de HA baardolie pure.
de bedoeling is om de baard langer te laten groeien, sowieso 3 maanden.
Ik merk dat de groei aardig op weg is.
Het groeit weliswaar 1 kant op, namelijk naar rechts hahahaha.
Ben gewoon benieuwd wat het gaat worden voor ik een beslissing neem over vorm of zoiets.
Eerst maar een goed laten groeien en goed blijven verzorgen.
 

Wilfred

Baard
Zo we zijn weer 11 dagen verder.
Het gaat denk ik wel wat worden.
Helaas heb ik de hals lijn 1 keer veel te hoog gezet.
Daar blijven we dan ook maar zoveel mogelijk vanaf.
We blijven lekker door baarden.
 

Bijlagen

  • F844ECB7-ABE3-44B9-8B79-8831939963C9.jpeg
    F844ECB7-ABE3-44B9-8B79-8831939963C9.jpeg
    258,8 KB · Weergaven: 55
  • F986F4B0-954C-46F0-8C10-FDC027EF8961.jpeg
    F986F4B0-954C-46F0-8C10-FDC027EF8961.jpeg
    221,4 KB · Weergaven: 54
  • A53B73E9-7212-44C6-9830-AF8714914471.jpeg
    A53B73E9-7212-44C6-9830-AF8714914471.jpeg
    234,8 KB · Weergaven: 52

Texman

Koning Baard
Ha @Wilfred,
Je baard zet er goed uit helaas is je halslijn wat te hoog geworden :(.
Op zich niet erg want het groeit gewoon weer door :).
Probeer de komende maand niets aan de halslijn te doen en bepaal dan hoe laag je hem kan hebben.
Om een mooie volle baard te krijgen is dat echt nodig.
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top