Op naar de yeard!

Dank heren! Dacht doe maar gelijk mijn profiel updaten haha hoewel wangen nog spaarzaam zijn, lijkt het wel dichter te groeien. Niet perfect, maar er verschijnen hier en daar al wat haren die er nooit eerder waren :p
[DOUBLEPOST=1581105611][/DOUBLEPOST]Overigens de wang die je ziet is mijn slechte wang haha dus dat scheelt al heel veel met maand1 en 2
 
Iemand toevallig een goede tip qua kap voor mijn trimmer? Zodra de yeard voorbij is ga ik hem uniformeel maken, echter gaat mijn huidige instelling tot 7 mm. Nu wil ik hem wel langer houden circa 5 cm. Is daar een kap voor die ik los zou kunnen kopen? Ooh en een update van vandaag, mijn dwangmatige snoeigevoel is compleet verdwenen! Dat is al een vooruitgang haha. Geen zorgen de yeard komt er dus aan, maar denk gewoon aan een uniformeel baard lengte van 5 cm.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Als je écht op weg wil naar een yeard, dan moet je toch echt stoppen met trimmen en knippen! Want bij een yeard is het echt de bedoeling dat je de baardgroei z'n gang laat gaan en er een jaar lang niet aankomt. Best moeilijk soms, maar those are the rules! ;)

The yeard is a full year of uninterrupted beard growth. The goal is to grow your beard for 12 months without shaving or trimming. Beards at this length have reached a milestone and are of course much fuller and longer than any regular beard. It takes commitment and of course time to reach the yeard. 365 days of pure growth will set your beard just a hair above the rest.
 
Als je écht op weg wil naar een yeard, dan moet je toch echt stoppen met trimmen en knippen! Want bij een yeard is het echt de bedoeling dat je de baardgroei z'n gang laat gaan en er een jaar lang niet aankomt. Best moeilijk soms, maar those are the rules! ;)

The yeard is a full year of uninterrupted beard growth. The goal is to grow your beard for 12 months without shaving or trimming. Beards at this length have reached a milestone and are of course much fuller and longer than any regular beard. It takes commitment and of course time to reach the yeard. 365 days of pure growth will set your beard just a hair above the rest.
Ooh ik blijf er ook vanaf! Het is alleen pas erna haha. Toch bedankt voor de reactie!
 

Texman

Koning Baard
Iemand toevallig een goede tip qua kap voor mijn trimmer? Zodra de yeard voorbij is ga ik hem uniformeel maken, echter gaat mijn huidige instelling tot 7 mm. Nu wil ik hem wel langer houden circa 5 cm. Is daar een kap voor die ik los zou kunnen kopen? Ooh en een update van vandaag, mijn dwangmatige snoeigevoel is compleet verdwenen! Dat is al een vooruitgang haha. Geen zorgen de yeard komt er dus aan, maar denk gewoon aan een uniformeel baard lengte van 5 cm.
Ook nadat je de yeard bereikt hebt moet je je baard anders gaan onderhouden. Baardtrimmers met opzetkammen zijn vooral gemaakt voor het creëren van korte en strakke baarden waarbij iedere baardhaar dezelfde lengte heeft. Bij een langere baard is dat echter niet mooi. De voorkant van je baard kan je gewoon laten doorgroeien en met de trimmer of goede kappersschaar op lengte en in vorm houden. De zijkanten van je baard hou je wat korter dan de voorkant en daar kan je eventueel de opzetkam van je trimmer bij gebruiken. Het verschil in lengte kan je met de trimmer in elkaar laten overlopen. Zelf gebruik ik helemaal geen opzetkammen omdat het mij veel te grof gaat en het resultaat is altijd te kort.
Heb je eenmaal je baard op een lengte die je mooi vindt is het enigen wat je moet doen hem op die lengte houden en dat gaat prima als 1 maal in de week een klein beetje bijwerkt. . M.a.w. geen grove snoeiactie's meer. ;)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het lijkt me overigens leuk om tegen die tijd een drankje te doen als er meerdere baardman en interesse hebben!
Speciaal daarvoor is BAARDBORREL in het leven geroepen. Behalve hier op het forum bij het daarnaar genoemde topic kun je het vinden op Facebook en Instagram.
Afgelopen december zijn we op initiatief van @Bolt iets gaan drinken en eten in Groningen.
Laat het maar weten en we zijn er!
 
Vanavond maar eens opfrissen en foto uploaden. Hoe gaan de rangen hier en wat zijn de vereisten? Kan de tread namelijk niet terug vinden
 
Banner image
Top