Ook maar even voorstellen

BaardjeOngeduld

Stoppelbaard
Goedemiddag, mijn naam dankt zich aan het feit dat ik graag een baard wil laten groeien en hiervoor al meerdere verwoede pogingen heb gedaan. Mijn echte naam luid Frank (31), ik ben vader van een leuke dochter en heb een vrouw waarmee ik samen met 2 honden in Duiven (bij arnhem) leef. Ik ben na de vakantie +- 19 juli weer begonnen om weer "onverzorgd" rond te lopen (volgens mijn wederhelft) en hoop dmv van het forum de kracht te vinden om daadwerkelijk een echte baard te krijgen (the real deal). Ook zou ik een foto bijvoegen met de pluizen die er op dit moment staan.20190802_065814.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Bolt

Zware baard
Welkom Frank!
Tja afblijven afblijven en afblijven :p
Je ongeduld moet je aan de kant schuiven anders wordt het niks.
6 maanden niet aankomen en dan kijken waar je staat.
Mooie uitdaging toch?
Succes (Y)
 

BaardjeOngeduld

Stoppelbaard
Gaat moeilijk worden, maar wil om de 2 weken/maand foto posten. Miss dat ik door het forum een stok achter de deur heb.

Is het verstandig om tussendoor wel te trimmen, bv de wangen of kan ik beter totaal helemaal niets doen. Heb meerdere goedbedoelde sites bestudeerd maar blijf toch steeds met vragen zitten

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 

Mikkelson

Stoppelbaard
Het algemene advies op dit forum luidt:
- minimaal 3 maanden laten groeien
- in het geval van een hele verwilderde look kun je de wangen en halslijn netjes bij (laten) werken, maar bij voorkeur niet
- kies op bv. mijnbaard.nl een lekkere olie uit, en smeer je baard dagelijks hiermee in

Laat vooral de trimmer en barbier achterwege, Rome is ook niet in één dag gebouwd - hetzelfde geldt voor de baard.
 

BaardjeOngeduld

Stoppelbaard
Bedankt voor jou input :)

kan ik deze topic gebruiken voor de "reis" of kan ik beter een nieuwe topic hiervoor aanmaken

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Edit:
Ga proberen 3 maand niet aan de gezichtsbeharing te komen
 

Texman

Koning Baard
Ha Frank,
Welkom op ons forum leuk dat je mee gaat doen. Wij jou gaan helpen bij het laten groeien van een mooie baard.
Het is niet verplicht maar wel erg handig om een een nieuwe topic aan te maken voor je eigen baardreis.
Je kan dan zelf heel snel nog eens terug kijken.
Hierboven heb je al een aantal goede adviezen gekregen dus neem deze ter harte.
Als je baard er erg slordig uit gaat zien mag je wel je wangen en je hals schoonhouden. Maar op de plekken waar je je baard wil laten groeien mag je voorlopig niets weg halen. Velen van ons hebben wel eens weerstand tegen de baard ondervonden in de vorm van vervelende opmerkingen.
Daar moet je je niets van aantrekken want het probleem ligt niet aan jou maar aan degene die loopt te zeuren. En het is ook van voorbij gaande aard.
Voorlopig veel succes met de reis ,
Texman :)>
 
Banner image
Top