Ook ik stel me even voor

Bigbird

Stoppelbaard
Hallo allemaal!

Mijn naam is Bert, 55 jaar oud en woonachtig in Tilburg.

Jaren geleden kreeg ik last van folliculitis op mijn hoofd waardoor ik gedeeltelijk kaal werd. De ziekte is nét te vroeg gestopt waardoor het lijkt of er een landkaart op mijn hoofd gezet is ;). Als het nog ff doorgegaan was, hoefde ik mijn hoofd iig nooit meer te scheren, maar het heeft niet zo mogen zijn:(.

Om toch wat van mijn portret te maken, heb ik een paar jaar een ringbaardje gehad (of zoals een collega het noemt: een sprekend k#tje).

Door de Corona-crisis i.c.m. het thuiswerken heb ik de stap genomen om eens te kijken wat er tevoorschijn zou komen als ik de onderkant van mijn gezicht niet zou scheren. Het is ondertussen een behoorlijk wilde struik geworden :eek: waardoor de tijd aangebroken is om iets aan de verzorging te gaan doen. Jammer genoeg is de beharing m.b.t. de bakkebaarden en rond de mond niet echt goed uit de verf gekomen. Ik hoop dat de barbier er iets representatief van kan maken, anders zal ik na dit experiment weer terug moeten naar het ringbaardje.

Ik heb wat rond gezocht op de interwebs om eens te zien welk baardmodel van mijn struik gesnoeid kan worden, maar ik kan zo 1-2-3 niets vinden.

Als beginnend baardmans ben ik ook op zoek naar wat verzorgingsproducten. Ik kan niet goed tegen parfums, maar mijn vrouw, de schat, had spul van L'Oréal Men Expert BarberClub meegenomen, en ik moet zeggen dat ik dat wel lekker vind ruiken. De "wax" is echter niet sterk genoeg meer om mijn snorharen op zijn plek te houden.

Ik ben nu dus op zoek naar verzorgingsproducten in hetzelfde "geurspectrum" die ook nog goed te combineren zijn met een douchegel zonder in een een potpourri van verschillende geuren terecht te komen.

Ik heb m'n struik ook vereeuwigd en in het bericht geplakt. Misschien dat er iemand is die al een idee heeft m.b.t. een baardvariant die bij mijn haargroei past?

Dus tips zijn zeer welkom!

Grtz,
Bert.

Zij.jpg Voor.jpg
 

Jobbo

Baard
Hoi Bert, welkom op het forum en goed dat je je baard laat staan. Ik gebruik ook de olie van L’oreal men expert Barber club en het ruikt idd erg prettig. Ik laat de baard collega’s met lange baarden de wax beantwoorden want zover ben ik nog niet.
 

Texman

Koning Baard
Ha Bert,
Ook van mij welkom op ons forum.
Helaas heb te weinig baardgroei op je wangen om er iets mooi van je maken ik raad je daarom ook aan om daar je baard niet te laten staan.
Ik heb je foto's bewerkt om je een idee te geven wat je met jou baardgroei wel kan aanvangen.
Het komt er eigenlijk op neer dat de ongelijkheid er uitgehaald moet worden waardoor het direct een stukje netter gaat ogen.
Combinatie.jpg
Wat de wax betreft zou je ook een gel kunnen proberen b.v. Got2b.
Ik hoop dat je hiermee wat kan.
Succes Texman:)>
 

Bigbird

Stoppelbaard
Ha Bert,
Ook van mij welkom op ons forum.
Helaas heb te weinig baardgroei op je wangen om er iets mooi van je maken ik raad je daarom ook aan om daar je baard niet te laten staan.
Ik heb je foto's bewerkt om je een idee te geven wat je met jou baardgroei wel kan aanvangen.
Het komt er eigenlijk op neer dat de ongelijkheid er uitgehaald moet worden waardoor het direct een stukje netter gaat ogen.
Bekijk bijlage 16934
Wat de wax betreft zou je ook een gel kunnen proberen b.v. Got2b.
Ik hoop dat je hiermee wat kan.
Succes Texman:)>

Beste Texman,

Dank je voor de moeite die je genomen hebt. Je bent echt een koning! Tof om te horen dat het niet een geheel hopeloze bos haar is ;-) Binnenkort eens bij de barbier binnen lopen.
 

istawa

Zware baard
Er zwerft hier op het forum nog een review als goed is van dat L'Oréal spul, ik stel voor dat je die even op zoekt en leest. En dan moet je maar eens bij mijn baard.nl of superfurry.nl gaan kijken, daar zul je een hoop eerlijke producten vinden zonder al te veel/ geen chemische toevoegingen.
Verder laat je baard lekker groeien. Wees er goed voor met de juiste zeep en olie en dan komt het vanzelf goed. Beard on.

Verstuurd vanaf mijn CPH2021 met Tapatalk
 

Skaggy

Volle Baard
Van mij ook nog een welkom Bert. Succes met het vinden van fijne verzorgingsproducten in het juiste ‘geurspectrum’. Veel plezier hier op het forum en met jouw baardreis. (Y):)>
 
Banner image
Top