Onze goedkope tips

Arjay

Baardaap
Oerbaard
de lijst met ingrediënten eens en vraag je af of je dit gezonder voorkomt, dan natuurlijke arganolie, die duurder is, dan de Kruidvatvariant.
Je besteedt veel aandacht en zorg aan je baard en dan wil je er naar mijn mening toch geen Pernis-producten in smeren.
Ik kijk meer naar het effect van het product.. En hier ben ik uitermate tevreden mee, en heb nog geen negatief effect op mijn baard hieruit kunnen constateren. Dus zie ik geen probleem als er volgens 'het boekje' om wat voor reden dan ook het product iets negatiefs zou doen met één of ander aspect van de baard wat ik als 'niet waar' ervaar.
[DOUBLEPOST=1474023476][/DOUBLEPOST]
Even offtopic:
Waarom smeer je olie in voor het slapengaan?
En worden je kussens en lakens daar niet vettig van?
Wat Melchior zegt idd ;)
 

maximum

Zware baard
Misschien dat ik dat s'avonds ook maar eens ga doen dan.
Hebben jullie nog (goedkope) tips voor olie dat goed is voor zachtheid/ontwarring?

Die kruidvatolie die je gebruikt kun je daar evt. voor gebruiken en voor ontwarring heb je echt de borstel nodig:)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Misschien dat ik dat s'avonds ook maar eens ga doen dan.
Hebben jullie nog (goedkope) tips voor olie dat goed is voor zachtheid/ontwarring?
Doe maar wat @maximum doet, maar HOU NOU EENS OP MET DIE NEDERLANDSE ZUINIGHEID !!!
Tips over goedkope artikelen, zoals kammen, borstels of aanbiedingen van olie, etc. zijn prima en leuk, maar ga er vanuit, dat goedkope baardolie of balsem voor minder geld verkocht wordt, omdat het wordt aangelengd met mindere olieëen (olijfolie bv) of dat het voor het merendeel bestaat uit middelen van chemische structuur, die gewoon niets kosten, maar slecht voor de huid en het haar zijn.
Ik ga het nog duidelijker uitleggen: eet je voor een normale prijs voedsel van een goede kwaliteit of stouw je gewoon afval in je hoofd, omdat dit goedkoop is?
Mocht je voor de tweede optie gaan, dan kun je ook een goedkope baardolie of balsem aanschaffen. :)
 

maximum

Zware baard
Doe maar wat @maximum doet, maar HOU NOU EENS OP MET DIE NEDERLANDSE ZUINIGHEID !!!
Tips over goedkope artikelen, zoals kammen, borstels of aanbiedingen van olie, etc. zijn prima en leuk, maar ga er vanuit, dat goedkope baardolie of balsem voor minder geld verkocht wordt, omdat het wordt aangelengd met mindere olieëen (olijfolie bv) of dat het voor het merendeel bestaat uit middelen van chemische structuur, die gewoon niets kosten, maar slecht voor de huid en het haar zijn.
Ik ga het nog duidelijker uitleggen: eet je voor een normale prijs voedsel van een goede kwaliteit of stouw je gewoon afval in je hoofd, omdat dit goedkoop is?
Mocht je voor de tweede optie gaan, dan kun je ook een goedkope baardolie of balsem aanschaffen. :)

Mee eens:)>
 

Weeble

Volle Baard
Doe maar wat @maximum doet, maar HOU NOU EENS OP MET DIE NEDERLANDSE ZUINIGHEID !!!
Tips over goedkope artikelen, zoals kammen, borstels of aanbiedingen van olie, etc. zijn prima en leuk, maar ga er vanuit, dat goedkope baardolie of balsem voor minder geld verkocht wordt, omdat het wordt aangelengd met mindere olieëen (olijfolie bv) of dat het voor het merendeel bestaat uit middelen van chemische structuur, die gewoon niets kosten, maar slecht voor de huid en het haar zijn.
Ik ga het nog duidelijker uitleggen: eet je voor een normale prijs voedsel van een goede kwaliteit of stouw je gewoon afval in je hoofd, omdat dit goedkoop is?
Mocht je voor de tweede optie gaan, dan kun je ook een goedkope baardolie of balsem aanschaffen. :)

Het mag ook een pure olie zijn, maar ik zie dat amandel weer goedkoper is dan jojoba en de ene webshop biedt hetzelfde goedkoper aan dan de ander. Als het voor de nacht is dan maakt de geur niet uit.

Ik houd van mijn baard en van mijn geld. Het verschil is alleen dat mijm baard vanzelf groeit;)
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Doe maar wat @maximum doet, maar HOU NOU EENS OP MET DIE NEDERLANDSE ZUINIGHEID !!!
Tips over goedkope artikelen, zoals kammen, borstels of aanbiedingen van olie, etc. zijn prima en leuk, maar ga er vanuit, dat goedkope baardolie of balsem voor minder geld verkocht wordt, omdat het wordt aangelengd met mindere olieëen (olijfolie bv) of dat het voor het merendeel bestaat uit middelen van chemische structuur, die gewoon niets kosten, maar slecht voor de huid en het haar zijn.
Ik ga het nog duidelijker uitleggen: eet je voor een normale prijs voedsel van een goede kwaliteit of stouw je gewoon afval in je hoofd, omdat dit goedkoop is?
Mocht je voor de tweede optie gaan, dan kun je ook een goedkope baardolie of balsem aanschaffen. :)
Vergelijking van niks natuurlijk. Omdat het goedkoop is, is het rommel :confused:
En die onzinverhalen over slecht voor je huid en haar zijn ook gebasseerd op niks.. Hoor hier niks over een ervaring. Terwijl ik die wel post, en die zijn positief. Dus om dan vervolgens mensen wijs te maken dat dat weer onzin is vind ik een beetje onredelijk.
Maar goed, meningen zijn meningen en kunnen pas beargumenteerd worden doormiddel van ervaring..

Daarbij is dit topic niet bedoeld voor de zuinige krent, maar voor de man met de kleinere portemonnee.
Of verwacht je van mensen die weinig geld hebben ook dat ze bij een restaurant gaan eten ipv naar de Aldi gaan??
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Vergelijking van niks natuurlijk. Omdat het goedkoop is, is het rommel :confused:
En die onzinverhalen over slecht voor je huid en haar zijn ook gebasseerd op niks.. Hoor hier niks over een ervaring. Terwijl ik die wel post, en die zijn positief. Dus om dan vervolgens mensen wijs te maken dat dat weer onzin is vind ik een beetje onredelijk.
Maar goed, meningen zijn meningen en kunnen pas beargumenteerd worden doormiddel van ervaring..

Daarbij is dit topic niet bedoeld voor de zuinige krent, maar voor de man met de kleinere portemonnee.
Of verwacht je van mensen die weinig geld hebben ook dat ze bij een restaurant gaan eten ipv naar de Aldi gaan??
Hier geef ik je zondermeer gelijk in zeker wat betreft de ervaringen met producten.
De zgn. "wonderverhalen" over middelen, die fantastische resultaten voor huid en haren zouden verrichten zijn meestal ook marketing-onzin.
En ik ken genoeg restaurants, die afval serveren en goede producten te koop bij de Aldi. :)
Het enige punt, dat ik probeerde te verduidelijken is, dat men niet direct uit zuinigheid voor de goedkoopste variant gaat, maar ook tevoren nagaat of de producten en hun resultaten echt vergelijkbaar zijn, anders kan goedkoop wel eens duurkoop zijn.
Ik ben meer bang, dat men alles maar kritiekloos in zijn baard smeert met als reden, dat het goedkoop is. :)>
 

maximum

Zware baard
Ik heb ook een tijdje desbetreffende olie van kruidvat gebruikt..Voor mijn baardje was het het net niet..Al is het beter als niks erin smeren..Voor de ene baard werkt iets wellicht beter als voor de andere..Zelf olie maken van de tuinen producten is ook voor de kleine portemonee prima te doen..Voor een mix van 2 basis olie en 3 geuren ben je 20-30 euro kwijt en kun je 300ml baardolie fabriceren..:)>
 

Niels

Baard
De foto is te groot hier de ingredienten
Caprylic/capric triglyceride. shea butter. ethyl esters. Butyrosperum parkii oil. Dicprylyl ether. Canola oil. Parfum. Tocopherol. Heluanthus annuus deed oil. Citrics acid
 

gewoonsteve

Stoppelbaard
En kun je iets zeggen over de producten? Werken ze een beetje? En hoe ruikt het?

Net de olie aangebracht. 4 druppels. Wel goed vet en lijkt wel goed te werken. Echter zoals hierboven vermeld staat, heeft het wel een geurtje wat ik zelf niet prettig ervaar. Uit de pot zelf ruikt het wel beetje fris. Beetje toilet aqua blok achtig :) alleen na een tijdje in je baard, begint de geur toch wel storend te worden en heeft het helemaal niets meer van dat frisse geur. Merk nu dat me huid een beetje branderig aan voelt. Dit wellicht een reactie erop. Ik kijk het nog even aan. Morgen maar de wax aanbrengen. Merk wat dat de wax wel erg vloeibaar is en het kleine beetje wat ik op mijn vingertoppen had, voelde na wrijven een beetje als gel.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De foto is te groot hier de ingredienten
Caprylic/capric triglyceride. shea butter. ethyl esters. Butyrosperum parkii oil. Dicprylyl ether. Canola oil. Parfum. Tocopherol. Heluanthus annuus deed oil. Citrics acid
Deze post en de bovenstaande meegenomen heeft het Kruidvat het alweer voor elkaar, wat ik echt spijtig vind, want ik zou graag een grote winkelketen dit soort producten in hun assortiment zien hebben, maar.......
HET IS WEER CHEMISCHE TROEP !!! :mad:
Ik ben nu van zins om binnenkort contact met het Kruidvat te gaan leggen om een serieus overleg aan te gaan. Ik ben ervan overtuigd, dat vele baarddragers hun producten zouden aanschaffen (ook bij een hogere prijs) als ze niet gelijk de halve Europoort in hun haren hoeven te smeren.
Ik zal verder niet ingaan op de chemische bestanddelen van de olie en wax om jullie niet te vervelen, maar het staat ongeveer gelijk aan sterk geurend gemaakte schoonmaakmiddelen en zijn echt niet verzorgend en goed voor baard en snor. :(
 
Banner image
Top