Onbedoeld snorrenwax gemaakt

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Nou zoals de titel al aangeeft heb ik gisteren onbedoeld snorrenwax gemaakt.. :p

Bijenwas, sheaboter, jojoba, arganolie en wat essentiële oliën (rozemarijn en kokos).
De bedoeling was om baardbalsem, of als de verhouding niet helemaal klopte, baardwax te maken. Maar ik had er wel degelijk te veel bijenwas in gedaan.. :confused: Waardoor ik na de tijd kan concluderen dat het doorgaat als een snorrenwax. Qua hardheid en in gebruik lijkt hij zelfs op de snorrenwax van Captain Fawcett..(heb ik toch iets goed gedaan;))
Lekker spul moet ik zeggen en ik kan weer voor uit..
Ik zal volgende week of zo wel weer s aan de slag, maar dan toch echt voor baardbalsem! :DWP_20151217_12_21_26_Pro.jpg WP_20151217_12_26_23_Pro.jpgWP_20151217_12_59_25_Pro.jpg WP_20151217_12_21_37_Pro.jpg
 
:D(Y)

Nice... ook maar eens een keer proberen om te maken.
De snorrenwax van GBS - gentlemans blend en Percy Nobleman is lang niet zo sterk als de Booze n Baccy van Fawcetts.. Fawcetts is my carry on!
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
@Arjay, is dat niet een heel "gedoe" balsem /snorrenwax maken?
Valt reuze mee hoor.. Zodra je de ingrediënten hebt is het even de JUISTE:D verhoudingen uitzoeken. En gewoon verhitten (niet koken!) totdat het één geheel is. Dan gieten in een blikje oid en laten afkoelen. Voilà! (Y)
Snorrewax komt bij jou ook wel op lijkt me met zo'n knoepert van een snor Arjay;)Stache up:)>
Nou die knoepert van een snor valt mee geloof ik haha.. Maar ik ga het zeker gebruiken! :D(Y)
 

maximum

Zware baard
Jou snorhaar hangt al flink over je bovenlip Arjay(Y):)Dus voor mij een inspirerende knoepert die me groeidrift hoog houdt:DAangezien mij snorhaar trager groeito_O..Beard up:)>
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Leuk projectje (Y)

Zelf hou ik het bij baardolie want ik ben niet bepaald goed met verhoudingen afmeten/afwegen :oops:

Hopelijk meer succes met de volgende maar gezien de opgedane ervaring zal dat zeker goed komen ;)
 

Ontw3rper

Baard
Nou zoals de titel al aangeeft heb ik gisteren onbedoeld snorrenwax gemaakt..

Bijenwas, sheaboter, jojoba, arganolie en wat essentiële oliën (rozemarijn en kokos).
De bedoeling was om baardbalsem, of als de verhouding niet helemaal klopte, baardwax te maken. Maar ik had er wel degelijk te veel bijenwas in gedaan.. :confused: Waardoor ik na de tijd kan concluderen dat het doorgaat als een snorrenwax. Qua hardheid en in gebruik lijkt hij zelfs op de snorrenwax van Captain Fawcett..(heb ik toch iets goed gedaan;))
Lekker spul moet ik zeggen en ik kan weer voor uit..
Ik zal volgende week of zo wel weer s aan de slag, maar dan toch echt voor baardbalsem! :DBekijk bijlage 1544 Bekijk bijlage 1545Bekijk bijlage 1546 Bekijk bijlage 1547
Cool, dat staat nou al een tijdje op mijn lijstje om ook te brouwen. Waar haal jij de bijenwas en sheaboter vandaan?
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Is ook leuk om te doen. Ik heb de ingrediënten bij een gezondheidswinkeltje in ons dorp gekocht. Ze moesten het wel even bestellen voor me, maar de volgende dag lag het al klaar..

Wat trouwens wel een goede site is, is www.magicalnaturals.com. Hier kun je alles kopen wat je nodig hebt, ook voor baardolie oid. Ze verkopen bijenwas, sheabutter, basisoliën, essentiële oliën, flesjes, pipets, blikjes, kannetjes, potjes etc.. En niet eens gekke duur of zo.. (Y)
 

Fernand

Baard
dank voor de link. ik zit zelf ook te denken aan het zelf maken van baard balsem/wax/etc.
er zijn verschillende DIY Beard wax filmpjes te zien op youtube/internet.
In mijn dorp/stadje zit een imker en ga kijken of hij ook bijenwas verkoopt.
 

maximum

Zware baard
Hoe modeleer of shape je jou mustache Arjay?Kamt of borstelt niet naar buiten neem ik aan?Beard up:)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Ja met wax r in kam ik het wel naar buiten. Maar het valt dan wel weer redelijk naar beneden.. Dus ik zit ook een beetje in dubio. Zo houden, of langer laten groeien in de hoop dat het dadelijk beter naar buiten toe wil.. :confused:
Maar zoals op mijn huidige profielfoto heb ik geen product in mijn snor (misschien wat olie), en dan zit het dus zo.. ;)
 
Hey Arjay,
Ik vraag me alleen af of je nou ook korreltjes krijgt zodra je het product eruit schraapt en warm wrijft tussen de vingers?

Een snor is het baardje van de baard. Ook die kent lastige periodes waar je even doorheen moet.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hey Arjay,
Ik vraag me alleen af of je nou ook korreltjes krijgt zodra je het product eruit schraapt en warm wrijft tussen de vingers?
Nee, geen last van.
Ik vraag mij ook wel een beetje af wat maakt dat sommige producten dat wel hebben. Niet lang genoeg verwarmd waardoor bijvoorbeeld de sheabutter niet goed smelt?
 

maximum

Zware baard
Ja met wax r in kam ik het wel naar buiten. Maar het valt dan wel weer redelijk naar beneden.. Dus ik zit ook een beetje in dubio. Zo houden, of langer laten groeien in de hoop dat het dadelijk beter naar buiten toe wil.. :confused:
Maar zoals op mijn huidige profielfoto heb ik geen product in mijn snor (misschien wat olie), en dan zit het dus zo.. ;)

Ah oke(Y)..Ik krijg hem juist prima opzij geborsteld zelf zonder product:)Alleen wilt hij niet hard zakken zeg maar:(Maarja ik heb hem de eerste 4 maanden ook bijgeknipt bovenzijde lip:oops:Vandaar denk ik;)..Beard up:)>
 
Banner image
Top