OAK The Beard Box Review

Peterwas

Stoppelbaard
Product beschrijving (van de site OAK)
The BEARD BOX contains four most essential products for excellent beard care. Wash, brush, oil, shape – and every full grown beard is ready to start the day.

The BEARD WASH gently cleans the beard. The BEARD OIL softens and cares for facial hair and skin. The BEARD HOLD lends hold to the beard and provides a compact form.

And now completely new and exclusive in the BEARD BOX: the black BEARD BRUSH! With strong bristles it detangles, keeps the beard in shape and frees skin and hair from dandruff.

The exclusive black finished wooden case makes the BEARD BOX a perfect gift. Even for oneself. It combines all necessary beard care basics for every beard rookie. But also the frequent bearded traveller will appreciate the product sizes – made for hand luggage.

EF07F9E1-1AE4-47F2-8E31-19D62BD584D5.JPG

Verpakking
- Erg mooie donker houten kistje met het logo van OAK bovenop.
- Indeling voor alle producten.
- Mooie kaart met uitleg in het kistje.

55B5956B-986E-4214-B57F-F0F79D43C59A.JPG AC73D1A0-80C0-4EA0-9304-A12AB2790643.JPG A4EECE8E-C770-4880-B51A-BE6836D54BFD.JPG IMG_0147.jpg IMG_0148.jpg

Inhoud
- Beard Wash 30ml
- Beard Hold 50ml
- Beard Oil 30ml
- Beard Brush

Geur
De gehele product range heeft dezelfde geur om het in één lijn te houden. Vetiver, juniper en grapefruit.

Vetiver is een kruid, lijkt wat op gras en van de wortels wordt de olie ontrokken. Het is een wat aparte geur omdat het zoet, aardachtig en houtachtig ruikt maar ook licht rokerig en zware nootachtige tonen in naar voren komt, met subtiele frisse tonen van citrus.

Juniper is een boom die in de gehele noordelijke halfrond voortkomt. De geur van juniper is een mild penetrerende, houtachtige.

Grapefruit wie kent het niet een fruitige, bitterzoete geur.

De geur van alle producten is mild en subtiel, een erg prettige geur die niet te veel opvalt.

Gebruik

- Beard Wash 30ml

- De wash zit in een kleine flesje met draaidop. 30ml is niet heel veel maar voor op reis voldoende. Het is een wat stroperige melkachtige substantie. De geur is goed te ruiken en het voelt heerlijk aan in de baard.
IMG_0143.jpg IMG_0144.jpg
- Beard Hold 50ml
- De Hold zit in een mooi glazen potje met draaidop. Het is een crème kleurige boterachtig substantie. Het is zacht en goed uit te smeren in de baard, een beetje vettig. Helaas is mijn baard bij lange na nog niet lang genoeg om te bepalen hoe goed de "hold" functie van het product is.
IMG_0141.jpg
- Beard Oil 30ml
- De olie heeft een pompje met handig bescherm dopje waarmee je gemakkelijk doseert en je baard goed kunt in wrijven. Heerlijk product dat het jeuken van mijn opkomende baard goed bestrijd. De haren worden heerlijk zacht en de geur is goed.
IMG_0149.jpg
- Beard Brush
- De brush is van wilde zwijn haren, in het begin wat scherp. De haren zijn heerlijk stevig en een waar genot om je jeukende baard mee te borstelen.
IMG_0145.jpg IMG_0146.jpg

Ingrediënten
Deze staan netjes op de producten maar ook op de site van OAK zijn ze bij elk product te vinden.

- Beard Wash
Aqua (Water), Sodium Coco-Sulfate, Coco-Glucoside, Betaine, Sucrose Cocoate, Sodium Chloride, PCA Glyceryl Oleate, Glyceryl Oleate, Hordeum Vulgare Extract* (Organic Malt Extract), Citric Acid, Sodium Benzoate**, Parfum (Fragrance)***, Sodium Lauroyl Lactylate, Limonene, Potassium Sorbate**, Linalool, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol
*Organic **Preservative ***Natural Essential Oils​

- Beard Hold

Ricinus Communis Seed (Castor) Oil, Aqua (Water), Lanolin Alcohol, Hydrogenated Castor Oil, Candelilla Cera (Euphorbia Cerifera Candelilla Wax), Butyrospermum Parkii (Shea) Butter*, Cera Alba (Beeswax), Glyceryl Dibehenate, Zinc Sulfate, Parfum (Fragrance), Tribehenin, Glyceryl Caprate, Limonene, Glyceryl Behenate, Tocopherol, Citric Acid, Linalool, Citral *Organic​

- Beard Oil

Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Seed Oil*, Brassica Oleracea Italica (Broccoli) Seed Oil*, Capryloyl Glycerin/Sebacic Acid Copolymer, Hippophae Rhamnoides Seed Oil*, Parfum (Fragrance), Diheptylsuccinat, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract*, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Alcohol, Citral, Limonene, Linalool *Organic

Op organische oliebasis van almond, broccoli zaden en Hippophae.​

- Beard Brush
Handvat is geolied eiken hout, met wilde zwijnen haren van oneven lengtes en extra grote ruimte tussen de borstelharen.​

Oordeel
- Erg tevreden met het product. Het is mijn eerste keer dat ik dit soort producten gebruik en deze is zeker weten een blijvertje. Desondanks ben ik ook heel benieuwd naar de andere merken en zullen die ter behoeve van de wetenschap er dan ook zeker komen. Dit wordt mijn basislijn waarvan ik de rest zal gaan vergelijken.
- Mooie afwerkingen en mooie presentatie van het product. Voelde echt aan als een cadeautje.
- Mooi strak merk, weinig poespas en van Duitse bodem.
- Kortom een echte aanrader!
 

Sanflo

Stoppelbaard
Ik zweer bij de Beard Hold, ik heb een vrij lastige baard en hij blijft mooi in model.
Niet te veel van gebruiken en dan blijft hij ook niet zo heel vet, Top product!
 
Banner image
Top