OAK beard balm & beard hold

Mourad

Stoppelbaard
Ik lees al een tijdje mee op dit forum om informatie te krijgen over verzorgingsproducten voor de baard enz. Vandaag besloot ik zelf is een account te maken om een review te schrijven over twee nieuwe producten van OAK.

Ik zoek al een lange tijd naar de ideale balsem en/of wax voor mijn baard die mijn baard verzorgt, zacht maakt en tegelijkertijd in toom houd. Ik heb een vrij lange kroesbaard en de meeste producten werken bij mij helaas niet goed genoeg. Aangezien ik geen zin heb om elke week naar de barbier te gaan om mijn baard recht te knippen (zeker niet nu ik mijn baard nog wat langer laat groeien) was ik echt opzoek naar een goede wax die de boel wat netter houd gedurende de dag.

Aangezien ik in het verleden tevreden was over Oak's beard wash besloot ik beide producten te bestellen. De balsem om mijn baard zacht en glanzend te maken (baardolie werkt bij mij niet tenzij ik er een halve fles in gooi) en de wax om het allemaal wat netter te houden.

Toen ik mijn pakketje opende viel me gelijk een ding op; de prachtige blikjes die Oak gebruikt. Uiterlijke presentatie een 10. Ik begon met de balsem en tijdens het opendraaien kwam de grapefruit geur die voor Oak zo kenmerkend is me tegemoet. Niet mijn favoriete geur maar ook niet onprettig. Na het openen was het eerste wat me opviel de structuur van het product. Heel erg anders dan de balsems die ik voorheen heb gebruikt. De structuur is een beetje te vergelijken met de type gels die door fabrikanten omschreven worden als een ''paste''.

Baard balsem:
Aan het begin onaangenaam verrast. Het product maakte de baard heel ''greasy''. Verder glansde mijn baard nog meer dan de glitterpakjes die Gerard Joling draagt. Wel zat er een goede hold aan het product en ik denk dat voor mensen met een kortere baard of wat minder moeilijk haar deze hold meer dan genoeg is. Wat me verder opviel was dat het product zeer moeilijk doorkambaar was. Ik heb een hoop haren eruit getrokken tijdens het kammen. Nou is mijn baard al nagenoeg onmogelijk om te kammen als ie droog is en de bedoeling is juist dat een balsem dit makkelijker zou maken. Wel maakte het me baard heerlijk zacht. 3/5

Baard hold:
Omdat ik al het idee had dat ik wat te veel van de balsem gebruikt had besloot ik een zeer kleine hoeveelheid te gebruiken en dit was meer dan genoeg. De hold doet wat het moet doen. Het houd onstuimige baardharen in toom en zorgt dat die kleine rakkers geen kant opkunnen. Helaas had ook de hold hetzelfde probleem als de balsem, namelijk zeer moeilijk doorkambaar. Verder was ik echter zeer tevreden over dit product. 4.5/5




Na 5 a 10 minuten was ik nog niet helemaal tevreden met de vorm van mijn baard en besloot 'm nog eens te kammen. Wonder boven wonder was het kammen nu zeer makkelijk en ging mijn kam er zeer soepeltjes doorheen. Wellicht is het dus de bedoeling dat je de balsem even in laat werken.

Na een halve dag kan ik zeggen dat de baard nog steeds heerlijk zacht is en dat ook de vorm nog exact hetzelfde is. Wat dat aangaat ben ik dus zeer tevreden. Het greasy gevoel blijft een beetje maar is wel minder geworden. Ik denk echter dat ik in mijn enthousiasme teveel van de balsem heb gepakt en dat dat meer het probleem is.Een laatste minpuntje is dat de geur vrij sterk is en ook lang blijft hangen. Velen zouden dit als een pluspunt zien maar ik draag graag parfum en het botst een beetje met mekaar.

Al met al ben ik tevreden met de producten van Oak en doen ze prima wat ze moeten doen (al zijn ze een tikkeltje duur). Vooral de hold ben ik blij mee en kan ik iedereen aanraden die een lange kroes/krullende baard heeft die een eigen wil heeft.

En sorry voor de lange post :)>


iclj0p.jpg
 
Laatst bewerkt:

Almer

Baard
Goede review! Nou ben ik zelf steeds meer aan het afstappen van balm's door hetzelfde probleem als wat jij omschrijft dat het zo vet aanvoelt. Misschien ook maar eens proberen een paar minuten te wachten maar ik verwacht dat ik de natuurlijke puffy look wat toffer vind op het moment.
 

Zwollenaar

Zware baard
Een goed review. Ik ben verslingerd aan de olie en balsem van Honest Amish. (en soms een klein beetje wax van hetzelfde merk}
 

Mourad

Stoppelbaard
Bedankt mannen!

Nog even een update. Vandaag de beide producten weer gebruikt en het aanbrengen blijft toch wel een kriem. Zeer plakkerig alsof ik lijm in mijn baard smeer, vooral bij de balsem. Als het goed zit zit het ook echt goed; de baard is de hele dag zacht en de vorm blijft ook perfect, veel beter dan bij andere balsems en/of waren die ik gebruikt heb. Echter dat begin kan ik toch maar slecht aan wennen.

Goede review! Nou ben ik zelf steeds meer aan het afstappen van balm's door hetzelfde probleem als wat jij omschrijft dat het zo vet aanvoelt. Misschien ook maar eens proberen een paar minuten te wachten maar ik verwacht dat ik de natuurlijke puffy look wat toffer vind op het moment.
Dan moet je deze balsem echt links laten liggen. Hiervoor gebruikte ik mr.bear en die was niet eens half zo vet als deze.
Als ik mijn baard natuurlijk laat springt het echt alle kanten op helaas. Heb echt wel wat spul nodig. En baardolie werkt niet bij mij..
 
Banner image
Top