Nu een poging voor een serieuze baard

InZane

Stoppelbaard
Ik ga het toch weer proberen. Heb al eerder een baard(je) gehad voor een paar jaar zelfs, maar die hield ik altijd kort. Gewoon een keer per week met de trimmer er over, totdat ik het zat was.. Maar dit keer wil ik toch een poging gaan doen voor een serieuze baard!

Momenteel ben ik een kleine 2 weken onderweg en ik zit behoorlijk in de jeuk fase... grrr. Maar gewoon volhouden he. Het is momenteel ongeveer op een lengte zoals ik het vroegah altijd maximaal had.
Wil van het weekend wel even rustig mijn wangen en hals een beetje bijwerken, zodat ik er niet helemaal als een zwerver kom uit te zien :D

Tot nu toe alleen maar positieve reacties, zelfs van m'n vrouw! (Y)

Nu me maar eens een beetje inlezen voor spulletjes die ik nog moet halen. Trimmer en tondeuse heb ik wel, maar daarnaast heb ik alleen maar een Gillette scheermes. Niet echt ideaal he.
 

Bijlagen

  • 20200501_092654 (Small).jpg
    20200501_092654 (Small).jpg
    38,8 KB · Weergaven: 159

Ronnie

Baard
Welkom!! Begin is al goed. Kunt idd de lijnen een beetje strakker zetten. Baardolie helpt tegen de jeuk. Een borstel met harde haren ook. Tondeuse en trimmer kun je op marktplaats zetten;) Of voorlopig ergens weg stoppen dat je ze niet te snel weer erbij pakt. Zou in het begin niet teveel spullen aanschaffen, hoe verleidelijk het ook is. Voor de rest, geniet van je baard(Y):)>
 

Bolt

Zware baard
Ik ga het toch weer proberen. Heb al eerder een baard(je) gehad voor een paar jaar zelfs, maar die hield ik altijd kort. Gewoon een keer per week met de trimmer er over, totdat ik het zat was.. Maar dit keer wil ik toch een poging gaan doen voor een serieuze baard!

Momenteel ben ik een kleine 2 weken onderweg en ik zit behoorlijk in de jeuk fase... grrr. Maar gewoon volhouden he. Het is momenteel ongeveer op een lengte zoals ik het vroegah altijd maximaal had.
Wil van het weekend wel even rustig mijn wangen en hals een beetje bijwerken, zodat ik er niet helemaal als een zwerver kom uit te zien :D

Tot nu toe alleen maar positieve reacties, zelfs van m'n vrouw! (Y)

Nu me maar eens een beetje inlezen voor spulletjes die ik nog moet halen. Trimmer en tondeuse heb ik wel, maar daarnaast heb ik alleen maar een Gillette scheermes. Niet echt ideaal he.

Goed plan om de Baard te laten staan.
Beste Baardgroei.
Inderdaad alleen de hals tot aan je adamsappel ongeveer bijwerken, en de wangen iets schoon houden. Gaat best goed alleen met een gillette scheermes, Ik heb nooit anders gedaan.
Over 3 maanden heb jij iets serieus aan je kin hangen.
Succes
 

Rothbeard62

Volle Baard
Welkom! Je hebt een heel goede baardgroei, dus dat kan een heel mooie baard worden ;)

Als je de hals- en wanglijn gaat zetten: let dan vooral op dat je de halslijn niet te hoog en de wanglijn niet te laag aanbrengt, zodat het mooi natuurlijk oogt. Inderdaad: een tondeuse/trimmer heb je voorlopig absoluut niet nodig! Ook niet in de verleiding komen om de boel even bij te werken, laat je baard zeker zo'n drie maanden met rust, dan krijg je een mooi beeld van je opties. Succes met je baardreis en hou ons op de hoogte! :)>(Y)
 

InZane

Stoppelbaard
Welkom! Je hebt een heel goede baardgroei, dus dat kan een heel mooie baard worden ;)

Als je de hals- en wanglijn gaat zetten: let dan vooral op dat je de halslijn niet te hoog en de wanglijn niet te laag aanbrengt, zodat het mooi natuurlijk oogt. Inderdaad: een tondeuse/trimmer heb je voorlopig absoluut niet nodig! Ook niet in de verleiding komen om de boel even bij te werken, laat je baard zeker zo'n drie maanden met rust, dan krijg je een mooi beeld van je opties. Succes met je baardreis en hou ons op de hoogte! :)>(Y)

Thanks! Ik gebruik de tondeuse hooguit om de lijnen te zetten en dan maak ik het af met 't scheermes :)

Ik heb van elke dag een foto. Zit eraan te denken om na X tijd een timelapse video van te maken.
 

Venderwel

Stoppelbaard
Wat je ook kan doen is eerst nog nergens aankomen.....gewoon overal laten groeien de eerste paar maanden, dan weet je dan namelijk ook waar je wel groei hebt en waar niet.

Maar denk dat menig baardstarter hier 'jaloers' is op de baardgroei die bij jou nu al zichtbaar is!
 

HrFreek

Baard
Welkom. Ja jeuk kan ik helaas niet over meepraten.
Die fase heb ik eigenlijk niet gehad ofzo.
Ik was wel al snel begonnen met de olie.
Mischien is dat wel de truuk geweest.
Maar je hebt een zware baardgroei als ik dat zo kan zien, dus met de groei komt wel in orde.
Een maandje of drie verder en dan zie je wel wat je er allemaal van kan maken.
Is af en toe lastig kan ik je mededelen. Maar als je ergens mee zit of je ziet het effe niet zitten, gewoon effe op dit forum neuzen en vragen om advies.
Ik spreek uit ervaring.
Alleen samen krijgen we baarden onder controle:confused:
( of ging dat ergens anders over:))
 

InZane

Stoppelbaard
Welkom. Ja jeuk kan ik helaas niet over meepraten.
Die fase heb ik eigenlijk niet gehad ofzo.
Ik was wel al snel begonnen met de olie.
Mischien is dat wel de truuk geweest.
Maar je hebt een zware baardgroei als ik dat zo kan zien, dus met de groei komt wel in orde.
Een maandje of drie verder en dan zie je wel wat je er allemaal van kan maken.
Is af en toe lastig kan ik je mededelen. Maar als je ergens mee zit of je ziet het effe niet zitten, gewoon effe op dit forum neuzen en vragen om advies.
Ik spreek uit ervaring.
Alleen samen krijgen we baarden onder controle:confused:
( of ging dat ergens anders over:))

De jeukfase is gelukkig alweer over en het gaat best prima zo. Een keer in de week even de randjes wat bijwerken en ik denk dat ik m'n snor van het weekend ook maar wat ga korten, want er beginnen wat haartjes bijna mijn mond in te groeien :D
 
Banner image
Top