Nostalgie

Yainderidoo

Zware baard
Het zou me niks verwonderen dat ik dit al eens eerder gepost heb ergens.....maar vandaag moest ik weer eens aan Gert Frõbe denken en die meesterlijke stukjes uit de film: "Those Magnificent Men In Their Flying Machines".....misschien voor de wat oudere generatie.......maar ja......nostalgie..;)

 

Laurent1965

Zware baard
Over verzamelen gesproken. Daar ben ik een ramp in. Ik heb er diverse.
Dit is een heel klein deel van de verzameling waar ik als kind al aan begonnen ben.

oBekijk bijlage 18032l Bekijk bijlage 18033 Bekijk bijlage 18034 Bekijk bijlage 18035 Bekijk bijlage 18036
WoW, wat een mooie verzameling, heel interessant, word ik warm van! Hele mooie hobby! (Y)(Y)

Dit doet mij denken aan mijn huis waar ik heb gewoond, was uit 1740, helemaal teruggebracht in de tijd, paneeldeuren met die korte metalen deurknopjes, we konden het toen goed verkopen..., had ik dat maar nooit gedaan, de koper heeft daarna weer alles "gemoderniseerd". ( ik noem het overigens schaamteloos.. vernield !)
Mijn zorgvuldig gezocht paneeldeuren lagen in een container...
Ik had binnen een muur afgekapt, bleek een gave veel oudere mergelstenen muur onder te zitten, komt hier heel veel voor in oude huizen, weken aan gewerkt, zorgvuldig schoongemaakt en daarna au naturel gelaten, hebben ze als eerste weer "strak" gestuct....
Er hangt nu oa zo'n rvs huisnummer op de oude muur...:mad::mad::mad:, en het originele vooroorlogse glas moest eruit en vervangen voor kunststof, waar was overigens monumentenzorg??
Over smaak valt niet te twisten ?? Of toch wel ?? :eek::eek:
 
Laatst bewerkt:

Giant

Zware baard
@Laurent1965 Veel van deze verzameling komt uit afvalcontainers. Als kind woonde ik ook al in de binnenstad en liep dagelijks na schooltijd alle containers langs. Had ook gereedschap in mijn schooltas om het los te schroeven.
Op een gegeven ogenblik bewaarden diverse aannemers het hang en sluitwerk voor mij.

Het is schandalig hoe sommige monumentale panden worden verpest, echt jammer.

Ik heb ruim 30 jaar geleden oude stoephekken uit een container gehaald. Staan nu aan weerszijden van mijn trap.
Vorig jaar zag ik dat het huis waar ze vandaan kwamen net is gerestaureerd met kopieën van de hekken. Terwijl de originele ook nog bestaan, maar dat weten ze niet.
 

Laurent1965

Zware baard
@Laurent1965 Veel van deze verzameling komt uit afvalcontainers. Als kind woonde ik ook al in de binnenstad en liep dagelijks na schooltijd alle containers langs. Had ook gereedschap in mijn schooltas om het los te schroeven.
Op een gegeven ogenblik bewaarden diverse aannemers het hang en sluitwerk voor mij.

Het is schandalig hoe sommige monumentale panden worden verpest, echt jammer.

Ik heb ruim 30 jaar geleden oude stoephekken uit een container gehaald. Staan nu aan weerszijden van mijn trap.
Vorig jaar zag ik dat het huis waar ze vandaan kwamen net is gerestaureerd met kopieën van de hekken. Terwijl de originele ook nog bestaan, maar dat weten ze niet.
Gelukkig, er zijn nog mensen met smaak...!! (Y):), wordt je blij van in deze depri-tijd... Thanks!

Heel herkenbaar, was als kind ook zo, de enige in mijn omgeving...
Bij ons is in de oorlog heel veel vernield, het was hier aan de Maas maandenlang front in 44-45.
Dit "puin" is toen grotendeels in drassige gronden in het bos gestort, ik zat er als kind al vanaf een jaar of 6 altijd te graven, je vond er de gekste objecten, ook oa hele oude vloertegels.
Ik heb zelfs mijn opa toen nog erbij gehaald, die wist waar een en ander zat, deze snapte er niets van, "laat die troep toch zitten", je vernield de bodem, het is hier niet voor niets ingereden, straks ziet iemand je....
In die tijd werd ik als gek versleten door andere kinderen die alleen maar oog hadden voor voetballen, streken uithalen of belletje trekken, kon me totaal niets schelen, ik was lekker mijzelf.
Op latere leeftijd ben ik hier in de stad bij een amateurarcheologengroep gegaan.
Een klein geïnteresseerd groepje, waaronder ik, stond in de regen te graven in de modder met een tandenborstel en anderen streken met de eer en ZIJ stonden als elitaire voorzitter in de krant..., ik heb me er later van bedankt.

Inderdaad, schandalig hoe zo veel in rap tempo verdwijnt of wordt omgetoverd in een koud, monotoon zielloos geheel.
Er zeggen wel eens mensen tegen me, je moet wat meer met de tijd mee...., waarom zou ik???,:eek::rolleyes:
 

Giant

Zware baard
@Laurent1965 Een heel herkenbaar verhaal. Ik was / ben ook zo iemand die altijd op zoek naar oude dingen. Dit heeft meerdere verzamelingen opgeleverd. Ik heb ook een verzameling apothekers balansen/weegschalen en toverlantaarns en nog een paar andere.

Ik was ook lid van de plaatselijke archeologische werkgroep. Dus veel gegraven in de binnenstad. Diverse vondsten zijn nu in het museum te zien.

Maar het verzamelen en speuren kan ik nog steeds niet laten. Ik kijk nog steeds in afvalcontainers maar dat levert vrijwel niets meer op.
 

Texman

Koning Baard
Over verzamelen gesproken. Daar ben ik een ramp in. Ik heb er diverse.
Dit is een heel klein deel van de verzameling waar ik als kind al aan begonnen ben.

oBekijk bijlage 18032l Bekijk bijlage 18033 Bekijk bijlage 18034 Bekijk bijlage 18035 Bekijk bijlage 18036
Dat is een prachtige verzameling, vooral die deurknoppen zijn erg leuk (Y)(Y)(Y).
Ik heb een tijdje gewerkt in de Grote Markstraat in het centrum van Den Haag. Naast ons kantoor werd een oud gebouw van V&D gesloopt en een nieuw hotel gebouwd. De archeologische dienst heeft toen een heleboel oude funderingen onderzocht de te voorschijn kwamen. Erg leuk om te zien.
Daarna is er in het Haagse Stadhuis een expositie aan gewijd. Er waren erg mooie dingen bij dus leuk dat dat bewaard is gebleven.
 
Banner image
Top