Nostalgie

Haha, wat grappig om al deze dingen voorbij te zien komen! Hoewel ik de gemiddelde leeftijd hier waarschijnlijk wel iets naar beneden trek, herken ik ze bijna allemaal. (Al dan niet van ontdekkingstochten bij opa en oma op zolder)

Erg grappig om te zien hoeveel dingen zijn veranderd. Ik ben zelf meester in het basisonderwijs, en zie gelukkig dat de kinderen in het dorpje waar ik werk nog wel veel buitenspelen/zich vermaken zonder tv en spelcomputer.

Dan hoor ik ouders op het plein vertellen dat ze 's zomers koude prak op tafel hadden staan, omdat de kinderen de tijd vergeten waren en tot 7 uur bij het zwemmeertje waren blijven spelen, ipv braaf om half 6 thuis. Er had wel iemand een horloge, maar die had ie in zijn tas verstopt zodat ie niet nat zou worden bij het zwemmen. Dan is het weer even alsof ik mijn ouders over ondergetekende hoor praten.
 

Texman

Koning Baard
Schokkend!
In onze tijd kwam dat niet voor, jongeman.
Toen hield men zich bezig met Muziek Express en Popfoto en heel soms de Oor, maar er werd niet gekeken naar de ontklede medemens, want sexuele voortplanting bestond nog niet, omdat de babies door de ooievaar werden afgeleverd.
:D
"Muziekkrant Oor" daar ben ik nog geabonneerd op geweest :). Dat waren nog eens tijden.(Y)
proxy-image
 

Joep

Zware baard
Ik heb nog een dubbel CD die bij een een Oor encyclopedie zat. Lekkere muziek staat daar op.
Various - Oor
├── Disk 1
│ ├── 01 - R.E.M. - The One I Love.mp3
│ ├── 02 - Alice Cooper - Halo Of Flies.mp3
│ ├── 03 - Fleetwood Mac - Say You Love Me.mp3
│ ├── 04 - Joe Walsh - Rocky Mountain Way.mp3
│ ├── 05 - The Allman Brothers Band - In Memory Of Elizabeth Reed.mp3
│ ├── 06 - Roxy Music - If There Is Something.mp3
│ ├── 07 - Lynyrd Skynyrd - Free Bird.mp3
│ ├── 08 - Dire Straits - Water Of Love.mp3
│ ├── 09 - Procol Harum - Whaling Stories.mp3
│ ├── 10 - The Who - Bargain.mp3
│ ├── 11 - Jethro Tull - To Cry You A Song.mp3
│ └── 12 - Guns 'n Roses - November Rain.mp3
├── Disk 2
│ ├── 03 - The Band - The night they drove old Dixy down.mp3
│ ├── 04 - ZZ Top - Heard it on the X.mp3
│ ├── 05 - Frankie Miller - Searching.mp3
│ ├── 06 - Yes - Starship trooper.mp3
│ ├── 07 - Uriah Heep - Gypsy.mp3
│ ├── 08 - Lou Reed - Lady Day.mp3
│ ├── 09 - Traffic - No face, no name, no number.mp3
│ ├── 10 - Free - The hunter.mp3
│ ├── 11 - Cream - Tales of brave Ulysses.mp3
│ ├── 13 - Wishbone Ash - Persephone.mp3
│ ├── 14 - Rare Earth - Get ready.mp3

Een bijzondere combinatie, maar toch past het bij elkaar.
 

Texman

Koning Baard
Wat voel ik mij ineens jong zeg. :D

Geen idee waar jullie het over hebben hahahha
Geeft helemaal niets andersom heb ik dat ook vaak, gelukkig voel ik mij er niet oud door, in tegendeel want ook voor moderne zaken heb ik veel interesse. Muziekkrant Oor was in die tijd (geen internet) een van de weinige bladen die aandacht besteedde aan de de betere rock en popmuziek. En als ik eraan terug denk was het een hele leuke tijd. In die tijd bezocht ik ook heel veel concerten, dat was echt fantastisch omdat er nog ruimte was voor enigen spontaniteit en alles niet zo strak voorgeprogrammeerd was.
 
Banner image
Top