Nostalgie

Joep

Zware baard
Ik heb vanavond drie-in-de-pan gemaakt en gegeten, hoewel ik er 5 in een hele grote pan doe. Mijn moeder noemde ze altijd dikkertjes. Volgens mij is dat echt oud Hollands en dus nostalgie. Mmmmmm lekker met stroop :)
drie-in-de-pan.jpg
 

Texman

Koning Baard
Kom je in Den Haag koop dan eens een "Haagsche Kakker".
De Haagsche Kakker
De Haagsche Kakker ontstond jaren geleden, toen krenterige Hagenezen zich tegenover hun gasten royaal wilden voordoen. Om te bewijzen dat zij niet krenterig waren serveerden zij hun gasten een ambachtelijk gevuld krentenbrood, met een vulling van amandelspijs, kaneel, roomboter en noten. De Haagsche Kakker dus. Broers Frans en Hans Hessing van Bakkerij Hessing hebben deze traditie weer in ere hersteld. In twee maten te krijgen en maak je geen zorgen…. je krijgt ze geen van beide op #hijvultbehoorlijk

Tip van de redactie: Zet de Kakker even kort in de oven. Je huis ruikt niet alleen heerlijk maar deze delicatesse smaakt warm nóg lekkerder!

 

Texman

Koning Baard
De "Kakker" is erg lekker maar oh zo machtig (lees dik makend):):):)
Ik had een collega die er altijd op trakteerde als hij jarig was.(Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik kende het woord, maar heb het kledingstuk nooit gezien of gedragen.

Ik moest direct denken aan de "long john" (in Nederland de "hansop"), waar ik nog steeds van in de lach schiet. Werkelijk alle mannen op het platteland van de Verenigde Staten, dragen zo'n kreng en hij is ook nog altijd eens roze. Ooit rood geweest, maar door het vele wassen vervaald. Als ze hun mouwen opstropen zitten die roze armen er nog en als ze naar het toilet moeten, dan zijn ze even bezig, want geheel uitrekken gaat natuurlijk niet, dus zit er een achterklep op de bilpartij.
Als het heel warm is, dan trekken vele cowboys hun overkleren uit en lopen dus rond in hun lange roze ondergoed. Sommigen slapen er zelfs in.
Ik wordt vaak scheef aangekeken, omdat ze bij mij huid kunnen ontwaren, maar dan wordt het vergoeilijkt door te zeggen, dat ik Europeaan ben en dan draaien ze nog even met hun wijsvinger over hun slaap. 'Kooh-Kooh'.

Als goedmakertje hebben deze mannen in ieder geval een baard. :D

image.jpeg
 
Banner image
Top