Nostalgie

Texman

Koning Baard
In de jaren 50 hadden we nog de ouderwetse water en vuur stokerijen in Scheveningen. Geisers waren toen nog geen gemeengoed
Gloeiend heet water kon je daar kopen in een emmer en thuis gebruiken voor de was, schoonmaak e.d. Was natuurlijk levens-link om daarmee over straat te gaan.
Veel van deze stokerijen konden daar niet van leven en verkochten daar b.v. schoonmaakproducten bij en soms ook snoepgoed.
Meestal lag het in grote bakken uitgestald en onder glas (tegen het pikken). Alles was per stuk geprijsd of b.v. per 10 st.
Spekkies, perendrups en draaddrop, zwart op wit en tumtum er was van alles en nog wat. Bij ons was het Joop de Waterbaas die zo'n zaakje had.
Wat er ook al was dat was patat en cola maar dat kregen wij niet zomaar.
We kochten (5 cent) ook zgn. bonkies dat was blok gemaakt van samengeperste koekkruimels en andere banketresten met een laagje chocola erop.
Mars en chips waren er in die tijd nog niet. Kan mij nog goed herinneren dat ik voor het eerst een klein zakje chips kreeg het zout zat er apart bij in een klein blauw papieren propje. Maar dat pas in de jaren 60. O ja en zeekaak was in Scheveningen ook geliefd.
serveimage (2).jpg
 
Deze snoepjes hebben voor mij een enorme nostalgische waarde.
Ik kreeg ze altijd van mijn lieve overgrootmoeder en brengen herinneringen naar boven.
Ik noemde het steenkoolsnoepjes...

220px-Wycam's_Borstbollen®.jpg detail_borstbollen.jpg


De Lange jan... ook een klassieker..
Lange-janfea.jpg

En deze ...
Hopjes.jpg

Deze kauwgom vond ik ook lekker..
img744052040.jpeg
 

Texman

Koning Baard
Wie kent het niet?
Wie kent het programma Super Clean Dreammachine nog uit de jaren 70 werd ook door Ad Visser gepresenteerd op de radio.
In dit programma werd aandacht besteed progressieve rock muziek. Ik luisterde iedere week en naam hele uitzendingen op met mijn bandrecorder.
Texman :)>
[DOUBLEPOST=1519985915][/DOUBLEPOST]
Vele overbodig geworden kinderwagens kregen een nieuwe functie!
Ja heb ik ook gehad. Samen met mijn vader gemaakt. Lekker racen met de buurjongens die ook zo iets hadden.:):):):)
Texman:)>
 

zenn

Zware baard
graine-tournesol-patrelle-3535-318x306.jpg
694_jawbreakers.jpg

De lokale sigarenboer had hier vroeger zo'n muur staan; ƒ0,10 cent per snoepje en ƒ0,25 cent voor een zakje zonnebloempitten.
De jawbreakers kan 'k mij de prijs niet van herinneren, wel dat die ene heel erg heet was... :eek::mad::D:p
 

Gunter

Baard
Ik was vroeger ontzettend 'cool' met auto reverse op mijn walkman....Bekijk bijlage 7469

Ja cool, de walkmans! This brings back a memory!

Mijn eerste echte walkman was een Sony WM-33 EQ. waanzinnig ding. Daar is mijn liefde voor muziek luisteren echt begonnen. Op een rustig plekje, lekker onderuit liggen of zitten, ogen dicht en alleen de muziek horen. En dan dat geklungel met die bandjes opnemen etc. heerlijk!
En hoe is het nu veranderd. Via Google Music heb ik de hele wereld aan muziek tot mijn beschrikking, en via een bluetooth headset heb ik de vrijheid om het te luisteren hoe en waar ik maar wil.
 
Banner image
Top