Nostalgie

Texman

Koning Baard
Bekijk bijlage 12317

Voor degenen die vanavond wilden slapen zonder nachtmerries :D

Misschien dat dit beter slaapt:D:D:D
serveimage
 

zenn

Zware baard
Ik kon mij goed vermaken op straat; Tienen, Paaltjes voetbal, Balletje-trap, Koning-Keizer-Admiraal, Stoeprandje.:)
Of anders wel met m'n bmx richting de geheime crossbaan, deze lag in een parkje verscholen tussen de bosjes en werd door iedereen die daar kwam onderhouden.
 

Texman

Koning Baard
Zo @Hartenheer ! Dus jij was verantwoordelijk voor deze schoenmode in de jaren '70?

Bekijk bijlage 12324
Geweldig...........Disco inferno:)(Y):)(Y)
[DOUBLEPOST=1562175228][/DOUBLEPOST]
Ik kon mij goed vermaken op straat; Tienen, Paaltjes voetbal, Balletje-trap, Koning-Keizer-Admiraal, Stoeprandje.:)
Of anders wel met m'n bmx richting de geheime crossbaan, deze lag in een parkje verscholen tussen de bosjes en werd door iedereen die daar kwam onderhouden.
Bij mij was het niet anders met het voordeel dat er nog geen geparkeerde auto waren in de straat. Dus we hadden de ruimte. Wij woonde in een wijk in aanbouw en wat is er nou nog mooier voor een jonge van 10 jaar. Kijken naar het heien en onder de olie-spetters thuiskomen. Stoomwalsen die sissend en blazend het asfalt egaliseerde, vlotje varen op ondergelopen landjes. Grote hijskranen, beton storten. Maar ook voetballen en badminton in de gemeenschappelijke achtertuin en tenten bouwen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. We maakte met de buurvriendjes ook fietstochtjes naar het viaduct in Rijswijk( de Bult) om naar de treinen te kijken. Wij zwaaien en als er terug getoeterd werd door de machinist hadden wij natuurlijk de grootste lol. Ook gingen we met ze alleen naar het strand in Kijkduin Het was een mooie en vooral zorgeloze tijd.:)
 

Texman

Koning Baard
Wie had er geen pukkel vroeger op school.:)
Een pukkel was een speciale schoudertas. Het is een uit de militaire dienst afkomstige tas van legergroen katoen. Deze was zeer populair in de jaren zestig van de vorige eeuw, maar raakte later in onbruik. Al je boeken gingen er van stuk.:confused:
ec0a7ec9c20c9775c6994809b820a683.jpg
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Schoorvoetend moet ik bekennen er nog steeds enkele te gebruiken…:(
Als ik ga fotograferen in minder gezellige steden en risico-gebieden is het onverstandig om rond te wandelen met één van mijn Billingham-fototassen, dus dan prop ik de camera's in een pukkeltje. :)

image.jpeg
 

Hartenheer

Zware baard
Wie had er geen pukkel vroeger op school.:)
Een pukkel was een speciale schoudertas. Het is een uit de militaire dienst afkomstige tas van legergroen katoen. Deze was zeer populair in de jaren zestig van de vorige eeuw, maar raakte later in onbruik. Al je boeken gingen er van stuk.:confused:
Bekijk bijlage 12348
Die herken ik zeker.
Een kennis van ons was de eigenaar van de Baco, een toen zeer bekende legerdump verkoop.
Dus had het makkelijk om dit soort dingen {en illegale} te kopen.
Het illegale gedeelte had ik een zeer groot piraten muziek studio, hij sponsorde ons enorm.
 

Texman

Koning Baard
Voordat mijn ouders een radiotoestel hadden hadden wij radiodistributie ik kan het mij nog goed herinneren :)
Draadomroep, voorheen radiodistributie geheten, was een faciliteit voor het doorgeven van radioprogramma's via een kabel (draad). Dit had als voordeel dat men niet zelf over een radiotoestel hoefde te beschikken en bovendien een veel betere ontvangst had met een betere geluidskwaliteit. De draadomroep is een voorloper van de latere kabeltelevisie en de digitale netwerken voor kabelinternet.
Zie verder https://nl.wikipedia.org/wiki/Draadomroep
06a40f915addd2c2830021e4cbb975bb.jpg WLANL_-_jpa2003_-_194radiodistributie_arbeidershuisje(tilburg) (1).jpg
 

MaartenK

Baard
Bijna 50 !! jaar geleden (20 juli 1969):

Maanlanding.jpg

Tenminste voor wie gelooft dat het echt waar was :):)
[DOUBLEPOST=1562860511][/DOUBLEPOST]Het Apollo project werd opgezet door J.F. Kennedy. Die op 22 november 1963 werd vermoord.

266px-JFK_limousine.png

Voor wie al wat ouder is zijn dit twee gebeurtenissen die in het geheugen gegrift staan. Voor beide gebeurtenissen geldt dat er heel wat over te doen is. De moord op JFK zou een complot zijn geweest. En de maanlanding? Er zijn nog steeds mensen die denken dat dit in elkaar gezet was door Hollywood.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Beide gebeurtenissen kan ik mij nog goed herinneren.
Bij de eerste maanmissie was ik 18 en op vakantie in Italië aan het Gardameer :)
De moord op JFK vond plaats in 1963 en toen was ik twaalf. Ik zat voor de TV en mijn ouders waren aan het afwassen in de keuken.
Toen ik ze riep dachten ze dat ik een grapje maakte :confused:. In die tijd was JFK ook in ons land immens populair. Zijn dood sloeg in als een bom.
Als kind ging het echter al snel aan je voorbij. De Cuba-crises is ook zo iets, heel spannend en doodeng maar dat hoorde je later pas.
 

MaartenK

Baard
De inwoners van het Vlaamse dorpje Belder kijken vreemd op wanneer zij een man te paard door het bos zien rijden. Het blijkt om Jan Stephorst te gaan, die jarenlang in Griekenland heeft gewoond waar hij op een schip werkte. Omdat de Grieken moeite hadden met zijn achternaam kreeg hij de bijnaam ... Zijn terugkeer heeft alles te maken met het kasteel van Belderbos die ...geërfd heeft van zijn oom Nico. Al in Griekenland bood een man die bekend staat als de Pukkel een aanzienlijk bedrag voor het landgoed, wat .... heeft doen besluiten om zelf het kasteel te gaan bekijken.

kapiteinzeppos09 (1).jpg

Wie kent deze held nog?
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Kapitein Zeppos!
Belgische televisie-serie in Nederland uitgezonden op de voor-avond van de zondag (net als Floris, Thierry de Slingeraar, etc.) met de herkenningstune 'Living it up' van De Duitse Bert Kaempfert.
Ik genoot ervan, al was het moeilijk te verstaan door het accent, en zeker van de amfibische personenwagen van de kapitein!
 
Banner image
Top