Nostalgie

Texman

Koning Baard
Oh, dit ken ik helemaal niet, dus net als in "twee voor twaalf" ga ik het opzoeken.:D
[DOUBLEPOST=1544545277][/DOUBLEPOST]Ik heb hier het antwoord:
Carl Spitzweg (Germering, 5 februari 1808 – 23 september 1885) was een Duits kunstschilder en dichter. Hij wordt gezien als een van de belangrijkste kunstenaars uit het Biedermeier-tijdperk.
 
Laatst bewerkt:

Yainderidoo

Zware baard
Wij hebben al jaren een kopie van dit schilderij aan de muur en wisten nooit een naam van schilderij of schilder. Op een geven moment ben ik er toen eens goed voor gaan zitten en heb ik weet niet hoeveel zoekwoorden moeten gebruiken en websites doorspitten totdat ik hem eindelijk gevonden had. Prachtige sfeer. De Duitsers zelf zouden misschien zeggen: "gemütlich", wij in Fryslân zouden waarschijnlijk zeggen: "noflik" Voor den ollanders word het dan zoiets als "genoeglijk". :)

En hier nog een mooie, zelfs Friesche Schilder, Alma Tadema. Het spijt me potdorie nog steeds alle haren in mijn Baard dat ik niet naar de tentoonstelling in het Friesch Museum ben geweest van Alma Tadema...

29e85c5b156931b7804c1265824e816e.jpg
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Oudere strips zijn in de huidige geest al bij voorbaat "fout" want in vroeger tijden kon en mocht je nog spreken zonder dat iemand hier een negatieve bijklank aan toeschreef.

De titel hieronder was/is niet shockerend bedoeld en de verhalen van Oki en Doki waren/zijn gewoon leuk.

Politiek incorrect maar wel een stukje nostalgie.

OkiDoki.jpg
 

zenn

Zware baard
@Texman William Noble, Alexander Dawson and John Harper fought in the Crimean War with the 72nd Highlanders. Joseph Cundall and Robert Howlett were commissioned by Queen Victoria to create a series of photographs of Crimean Heroes when the war was over. Cundall was responsible for studio portraits showing the successful heroism of Victoria's men. Howlett worked on location at the naval dockyards and the veterans' hospital recording the underside of war, in the portraits of those who were severely wounded. Here the men are shown in red tunics and trews of Prince Charles Edward tartan. :)>

42130.jpg

88148.jpg

42131.jpg

Nog meer zijn te vinden op> https://www.nationalgalleries.org/search/artist/joseph-cundall
 

Texman

Koning Baard
Ha @zenn ,
Leuk dat hier even wat meer van verteld want ik wist niet waar in de tijd ik dit moest plaatsen en nu is het duidelijk.
Baarden hoorde er in die tijd duidelijk bij. Die ene man zonder baard kijkt een beetje sip, zie je dat:(.
Bedankt Texman:)>
 

zenn

Zware baard
@Texman Haha, hij kijkt idd sipjes... Misschien moest hij hem er wel afscheren. o_O

'K kwam het toevallig tegen omdat 'k een aantal weken geleden op zoek was naar 'baarden in de 2e Wereldoorlog'; bleek dat meeste soldaten (zowel geallieerden als asmogendheden) verplicht waren zich te scheren tenzij dat anders was tbv traditie/geloof en mits er gelegenheid was om te scheren. Op onderzeeërs/schepen werd er niet geschoren ivm vers waterrantsoen en eveneens in woestijn/jungle/pool-gebieden niet.

3099e7f1d95dfb96871f2cb3fade1eb5.jpg

George Legg en zijn 'D-Day' baard, niet meer geschoren vanaf de landingen in Normandië.

069d27023ddae14e6ab1549d1ce8758c.jpg

Baard trim aan boord bij de Australische Marine.

Eccentric-facial-hair-on-the-USS-Pensacola_2010.572.107-1024x718.jpg

Bebaarde schippers aan boord van de USS Pensacola.

USS-Staten-Island-beard-contest.jpg

Baardgroei-wedstrijd aan boord van de USS Staten Island (wellicht onderdeel van "the great beard contest of 1941").

:)>
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @zenn ,
Erg leuk deze foto's hoeveel van deze mannen zoudenhun baard hebben behouden na hun dienstperiode.
En baardgroei wedstrijden, geweldig om het moreel hoog te houden.:)
Texman :)>
 
Banner image
Top