Nostalgie

LuckyBasterd

Volle Baard
Heel leuk om ze te verzamelen die gekleurde singels en LP's.
Later werd ook de zgn. picture-disck populair. Het waren meestal maxi-singels waar de foto van de uitvoeren artiest(en) op afgebeeld was.
Ik heb er ook een paar in mijn verzameling zitten.
Bekijk bijlage 10011 Bekijk bijlage 10012

ohhh!! Ik heb er ook nog een..... Een "eigen" plaat..... Die ik kreeg voor mijn verjaardag... hahaha
"Hallo Bas, vandaag is het feest, vandaag zal jij het feestvarken zijn..." hahahah
 

Weeble

Volle Baard
Hier een leuke overzicht van ijsjes van vroeger 'die weer terug moeten komen':

https://www.gatsby.nl/Hebben/28-ijsjes-van-vroeger-die-we-komende-zomer-graag-weer-terugzien

Een daarvan is de Winner Taco, een enorme calorieenbom, maar wel heel lekker!

03-Winner-Taco_reference.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Weeble ;
Het inderdaad een mooi overzicht maar duidelijk van na mijn tijd. In mijn jeugd was er wel al verpakt ijs maar het aanbod was nog niet zo groot als tegenwoordig. Een beroemd ijsje was de "dubbeldik" die kon je kopen bij Jamin (foto). Ze waren er met en zonder chocolade. Ik heb er heel wat van gegeten. Ook was er de ijscoman die met een soort bakfiets schepijs en later verpakt ijs verkocht.
dubbeldik.jpg
Lang geleden ben ik verzeild geraakt in de hemel van de ware ijsliefhebber tw. ijssalon Marinello in de Haagse Spuistraat. Tegenwoordig te vinden aan de Korte Poten
De zaak werd gedreven door een echte Italiaanse familie en bereidde ijs volgens de Italiaanse traditie.
Ben er vaak gaan zitten om me te laten verwennen met een van hun vele specialiteiten. Ook ware calorie bommen.
Was voor mij geen probleem want ik werd nergens dik van.
Texman :)>
 

Texman

Koning Baard
Van spaarlampen hadden we nog nooit gehoord laat staan van ledlampen.
Prachtige oude reclameposter. let ook op het taalgebruik;)
3a4c1c464606dc2634c0b1684ccc1a75.jpg
 

Yainderidoo

Zware baard
The Batmobile gebaseerd op de Lincoln Futura 1955:

95fdceef757a0c06e6fa5563087a4d9a.jpg

198.jpg
[DOUBLEPOST=1542639578][/DOUBLEPOST]
Tommy Cooper was een fantastische goochelaar .
Het deed voortdurend als of er van alles mis ging.
Maar ondertussen deed hij hele mooie goocheltrucs.
Een van de mooiste vond ik het doorgezaagde weesmeisje dat volledig uit de hand liep.
Tommy stierf in het zadel tijdens een voorstelling.
Aanvankelijk had niemand het door omdat men dacht dat het weer een kolderieke truc was.
Een tragisch eind voor een geliefd persoon.
Bekijk bijlage 9958
Wat heb ik veel om die man gelachen. Tragisch eind? Ja zeker...maar hij is inderdaad "gestorven in het harnas"...het publiek bleef lachen waarna het gordijn over hem dichtgaat. Zeer dramatisch om te zien.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Tommy Cooper nam in 1940 dienst in het Britse leger om te strijden tegen de Nazi's en bleef er 7 jaar in dienst.
In zijn spaarzame vrije tijd trad hij op voor de manschappen en vlak voor een optreden in Cairo, waar hij toen gestationeerd was, merkte hij, dat hij zijn hoed vergeten was. Als grap pakte hij een Fez van een bezoeker af, die hij opzette en zijn handelsmerk was geboren.

image.jpeg

Zijn dood tijdens een optreden heeft naar mijn mening geen enkele vorm van triestheid, maar is een fantastisch afscheid van een man, waarvan het podium zijn wereld was.
Vergeten en verlaten wegkwijnend in Huize De Laatste Strohalm zou veel gruwelijker geweest zijn.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik heb hier een plaatje van een toestel wat je vroeger wel eens in speeltuinen tegenkwam (heb er heeeeeeeeel lang naar moeten zoeken) Een plaatselijke speeltuin met hotel restaurant hadden er ook een staan. Op een dag is het hotel afgebrand en kwam het er allemaal een beetje verfomfaaid uit te zien (https://www.taalvoutjes.nl/woordweetje-verfomfaaid) Ik speelde daar met een vriendje en omdat er geen toezicht meer was deden we ook stoute dingen. Mijn vriend zat in het ding en draaide rond en ik bevond me binnen het hek (eromheen voor de veiligheid) en kreeg het contragewicht (een knoert van een betonnen blok) tegen mijn achterhoofd. Voor zover ik me kan herinneren ben ik niet uit de tijd geweest. Maar toen ik om mijn 52ste een diagnose "Asperger" kreeg heb ik daarna nog vaak gedacht zouden mijn hersens toen beschadigd zijn..........?
Kent iemand hier het toestel? Of weet er een duidelijker plaatje van?
1_41.jpg
 

Texman

Koning Baard
Wat een verhaal zeg van dat contragewicht tegen je hoofd je had zomaar dood kunnen zijn.:confused:
Ik ken het toestel wel maar dan meer van de kermis.
Ik zou echt de naam niet weten.
 

Texman

Koning Baard
Drogisterij van de Gaag in het centrum van Den Haag is zo'n heerlijke ouderwetse zaak.
Hier is nog heel veel aandacht voor de klant en men weet ook ontzettend veel.
Ze hebben ook van alles voor de verzorging van je baard.
De zaak was er al toen ik geboren werd en zal het nog lang lang volhouden.
94d6cedd262626ba68dc2178fa5560d0.jpg
This is “Drogisterij Van der Gaag” at the Dagelijkse Groenmarkt in The Hague, The Netherlands. It’s one of the oldest chemist's shops in this country. This pharmacy has still it’s nostalgic setting dating back to the late 1800’s. The notice board outside (left) states that the pharmacy was opened in 1796. To point out the pharmacy a “Gaper” is situated above the store’s entrance. The literal translation of “Gaper” would be yawner; the figure – mostly a Moor, but not in this case – is always displayed with an open mouth, and sometimes you can see a pill he has taken resting on his tongue. So, he is not really yawning, but opening his mouth to take medicine. Nowadays Gapers are rare and normally are part of a museum collection. At Drogisterij Van der Gaag you can buy, next to modern supplies and pharmaceuticals, also traditional goods from grandmothers’ age like liquorice and starch. It’s a wonderful shop. So, please pay it a visit when you’re in The Hague.
 

Yainderidoo

Zware baard
Ik houd heel veel van dit soort zaken en gelegenheden. Modern is niet per definitie verkeerd of zo...maar ik vind dit nostalgische wel heel erg aangenaam. Vertrouwd enzo. Dat soort dingen moet wat mij betreft beslist blijven! Het is zo'n eind weg voor mij (Fryslân)...anders zou ik er beslist een keer willen kijken.(Y)
 

Texman

Koning Baard
Ik heb zo'n 40 jaar in het centrum van Den Haag gewerkt.
Ik wil niet zeggen dat ik een vaste klant was maar ben er wel heel vaak geweest.
En als ik iets speciaals nodig heb ga ik daar naar toe, ik zou zo gauw geen ander adres weten.
 
Banner image
Top