De ouderen onder ons zullen zich dit beroep nog wel herinneren de lantaarnaansteker
Deze Deventernaar van 74 heeft ze nog meegemaakt ik zal een jaar of 6 zijn geweest toen deze werden vervangen door de elektrische lantaarn.Dat was nog in de tijd van de gaslantaarns? Enig idee hoe oud je vandaag moet zijn om die nog gekend te hebben?Elektrisch licht is niet pas de laatste generatie in ons dagelijks leven verschenen hé... Hoewel, het verschilt waarschijnlijk per streek, mogelijk zijn er in sommige gemeentes veel langer dan normaal nog gaslantaarns blijven staan.
Ik weet dat ze er geweest zijn maar in Den Haag en Scheveningen heb ik ze als kind niet gezien.De ouderen onder ons zullen zich dit beroep nog wel herinneren de lantaarnaansteker.Bekijk bijlage 29067
Ze worden nog steeds gebruik al dan niet mechanisch.Ik gebruik dat al heel veel jaren niet meer, omdat ik (kleur)potloden al zo lang vrijwel niet meer gebruik. Worden potloodslijpers anno 2025 nog veel gebruikt in (basis)scholen?
Ze worden nog steeds gebruik al dan niet mechanisch.
Als googelt op puntenslijpers dan vind je een onmogelijk aantal puntenslijpers zowel elektrisch als niet elektrisch, met en zonder opvangbakje. Dus ze worden nog veelvuldig gebruiktIk ging naar de basisschool in de jaren 1989 - 1995, en hoewel de meeste slijpers mechanisch waren, heb ik er ook elektrische gekend, maar die werden gewoonlijk door de leerkracht gebruikt.
Een portemonnee. Toen je nog elke week een loonzakje kreeg en er nog niet gepind werd.Wat is dat voor iets? Ik herken het niet meteen.
Het is inderdaad een portemonnee.Wat is dat voor iets? Ik herken het niet meteen.