Nostalgie

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Je bedoelt wellicht dit soort installaties? Heb ik ook nog gekend. Radio, cassette- cd- en/of plantenspeler,... alles in één toren. Waar is de tijd...
Heb ik hier nog steeds staan. Platen, cassettes, cd’s.. het is allemaal terug van (nooit)weggeweest.

Texman

Koning Baard
Je bedoelt wellicht dit soort installaties? Heb ik ook nog gekend. Radio, cassette- cd- en/of plantenspeler,... alles in één toren. Waar is de tijd...
Ja, dat bedoel ik, je vind nog heel veel foto's van dit soort sets op het internet waarvan sommige zeer indruk wekkend zijn zoals op bijgaande foto.:)>

331b1dbed6bc36e5f8898defe4fe8c2e.jpg

• Like
Reactions: JGB

Texman

Koning Baard
Heb ik hier nog steeds staan. Platen, cassettes, cd’s.. het is allemaal terug van (nooit)weggeweest.
Heel recent heb ik mijn oude stereo-installatie weggedaan. Ik had deze al 40 jaar maar de laatste jaren maakte ik er weinig gebruik van. De luidsprekers waren aan het eind van hun latijn en moesten nodig gereviseerd worden. Dit kon nog wel maar allen met niet-originelen onderdelen. De platen-speler kon nog wel worden gereviseerd wat ik dan ook gedaan heb omdat ik ook nog Lp's bezit.
De luidsprekers heb ik kunnen verkopen aan een echte liefhebber die er heel blij mee was.
De installatie heb ik weggeven aan een kennis die graag sleutelt aan dit soort oude hifi apparatuur.
Ik heb nu een eenvoudige Netwerk CD receiver staan die alles kan wat ik wil.

JGB

Baard

Texman

Koning Baard
Over roken gesproken.
Ik zag laatst een stuk van een oude talkshow. Daar werd gewoon gerookt tijdens het interview.
Dat was in de 70er jaren heel gewoon.
In mijn jeugd rookte leraren ook gewoon in de klas en toen waren pijptabak en sigaar ook nog gebruikelijk rookwaren. In 1973 ben ik begonnen te werken, bijna al mijn collega's rookte en dat ik dat niet deed vond men heel raar. Er waren kamers waar een dikke mist hing. Een zekere alarmfase zou niet misstaan hebben.

Ivan

Baard
a.JPG
b.JPG

Zo zag het er bij mijn grootmoeder thuis uit. Ik vond het daar altijd heel gezellig, veel gezelliger dan die steriele, strakke en kale interieurs die in de 21ste eeuw de norm zijn/waren: alle meubels pure rechthoeken, muren en vloeren van één kleur met weinig of geen versiering, veelal een overdaad aan wit,... Toen mijn grootmoeder in 2008 overleed, kreeg ik verschillende meubels uit dat huis, onder meer die tafel en stoelen die op de eerste foto te zien zijn. Die meubels staan vandaag nog steeds bij mij thuis.

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Bekijk bijlage 28591
Bekijk bijlage 28592

Zo zag het er bij mijn grootmoeder thuis uit. Ik vond het daar altijd heel gezellig, veel gezelliger dan die steriele, strakke en kale interieurs die in de 21ste eeuw de norm zijn/waren: alle meubels pure rechthoeken, muren en vloeren van één kleur met weinig of geen versiering, veelal een overdaad aan wit,... Toen mijn grootmoeder in 2008 overleed, kreeg ik verschillende meubels uit dat huis, onder meer die tafel en stoelen die op de eerste foto te zien zijn. Die meubels staan vandaag nog steeds bij mij thuis.
Fantastisch! Goeie ouwe tijd.! :cool:
Herinner me dat het er bij mijn grootouders ook zo uitzag.

Texman

Koning Baard
Bekijk bijlage 28591
Bekijk bijlage 28592

Mijn grootouders hadden een soortgelijk interieur, warm, gezellig en veel mooie dingentjes waar je als kind niet aan mocht komen maar wel van genieten. Mijn ouders hadden dat ook maar dan met de modernere dingen van hun tijd.

Texman

Koning Baard
De Golden Gate Bridge in San Francisco werd ontworpen door de Amerikaanse ingenieur Joseph B. Strauss. De bouw werd in ongeveer vier jaar voltooid en heeft zo'n 35 miljoen dollar gekost. De Golden Gate Bridge werd feestelijk geopend op 27 mei 1937.
Op de foto zie je een klein stuk van 1 van de kabels waaraan de brug is opgehangen.
Deze kabels bestaat uit 27572 dunne stalen draden.
Een knap stukje technisch kunnen vooral in die tijd.(Y)(Y)(Y):)>

e5083f5186f3f919640dcc34acf4fe3b.jpg

Banner image