Nilltris gaat voor een jaar

Giant

Zware baard
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Je hebt het het hele jaar volgehouden met een mooi resultaat.
We zullen het zien wat het is geworden na je bezoek aan de barbier.
 

Geert77

Baard
Vandaag is het dan zover, dag 365! We hebben het jaar gehaald. Foto’s genomen op 23-09-2022

Nu zou ik kunnen terugblikken op het jaar waarin zoveel is gebeurd, verhuizing, functie wijziging op het werk etc. Maar dat doen we niet! Ik kijk liever naar voren.

Straks om 10:00 zit ik in de stoel bij een barbier voor mijn jaarlijkse verjaardagstrimbeurt. Dan beslis ik of ik de baard zal houden, trimmen of scheren. Ik houdt jullie op de hoogte!

Bekijk bijlage 23017 Bekijk bijlage 23018 Bekijk bijlage 23019
Het zou zonde zijn mocht je de baard afscheren. Een klein beetje bijwerken maar zoveel mogelijk de baard behouden. Ben benieuwd naar het resultaat.
 

Nilltris

Baard
De baard is er nog een beetje. Ik ben niet helemaal tevreden met de trimbeurt. De zijkanten zijn te kort geworden waardoor de kin net te lang is. Viel me tijdens de beurt niet op.

7E396BDE-8F34-476A-9D00-74223FA58423.jpeg 5D29F978-73E2-4992-930E-93EDEEEA7221.jpeg 97C656E1-372D-4A43-AB31-312EADBF337C.jpeg

Echter ben ik huiverig er nog meer af te (laten) halen. Dus twee/drie maanden laten groeien weer en dan de voorkant laten trimmen is het nieuwe plan. Kunnen de ervaringsdeskundigen hier zich daarin vinden? Gelukkig is het niet permanent . Niet schrikken dus, hopelijk herstelt de baard zichzelf snel weer en is dit een mooie basis om door te groeien.
 

Texman

Koning Baard
Ha @Nilltris,
Op zich is je plan goed. Doordat je baard nu veel korter is kan je zien dat de dekking op je wangen best goed is en dat geeft mogelijk heden (Y).
Wat mij wel teleurstelt is dat je de afwerking op mijn nogal slordig overkomt en dat is niet barbierwaardig.
Ik zie veel uitstekende haartjes in de flanken en het front van je baard had best een wat mooiere vorm mogen hebben.
Als ik jou was zou ik je sik nu zelf al een beetje inkorten en de vorm wat ronder maken dan staat het geheel veel beter.
Er voor de rest niet getreurd want je baard groeit gewoon weer langer aan.
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
De baard is er nog een beetje. Ik ben niet helemaal tevreden met de trimbeurt. De zijkanten zijn te kort geworden waardoor de kin net te lang is. Viel me tijdens de beurt niet op.

Bekijk bijlage 23024 Bekijk bijlage 23025 Bekijk bijlage 23026

Echter ben ik huiverig er nog meer af te (laten) halen. Dus twee/drie maanden laten groeien weer en dan de voorkant laten trimmen is het nieuwe plan. Kunnen de ervaringsdeskundigen hier zich daarin vinden? Gelukkig is het niet permanent . Niet schrikken dus, hopelijk herstelt de baard zichzelf snel weer en is dit een mooie basis om door te groeien.

Hallo Nilltris, van harte gefeliciteerd met het halen van een jaar niet scheren, best grote prestatie, vooral als je dan een jaar er helemaal niets aan doet.
Je bent nu naar de barbier geweest en vindt eigenlijk dat de zijkanten te kort zijn geworden, ik vind het wel erg mee vallen en vind je baard erg mooi, het staat je heel goed en in een maandje tijd zit er weer meer lengte aan. Vergeet niet dat je nu voor een witte achtergrond staat, dan kijk je door de baard heen, dat is bijna bij alle baarden zo, omdat de wangen namelijk veel dunner bedekt zijn dan de kin. Ga eens voor een donkere achtergrond staan en neem dan eens een foto, dan zul je zien dat het er nog beter uit ziet.
De profielen vind ik er goed uitzien, als je op het front kijkt met die witte achtergrond dan kijk je door de baard heen en lijkt het dun of te kort, maar volgens mij speelt die witte achtergrond ook een rol.
 

tijn

Zware baard
Jaaaaaa hieper de piep hoera. Mer je verjaardag en het 1 jaar niet scheren jubileum.
En dan ga je naar de barbier en ben je niet tevreden:( ik kwn dat gevoel. Mischien moet je overwegen om het de volgende keer zelf te doen. Ben het wel met @Macx eens dat de lichte achtergrond mischien iets meer opvallend is. Ook denk ik als je een jaar helemaal niks aan je baard doet het verschil natuurlijk groot zal zijn. Gewoon weer laten groeien voor een maandje of langer en dan overwegrn om zelf de boel bij te houden. Ik hoop wel dat je een hele fijne dag hebt
 

Nilltris

Baard
@Texman, alle voorgaande keren dat ik zelf iets deed ging het ook mis waardoor uiteindelijk alles eraf ging, dat maakt me zo huiverig om zelf (veel) te doen. Een haartje hier en daar moet wel lukken. Maar denk nu eerst weer gewoon even laten groeien. Ik ben het wel eens dat de afwerking nu niet is wat het zou moeten zijn.

@Macx bedankt voor de geruststellende woorden! Vanmiddag gedoucht en de baard zelf even van olie en balsem voorzien, dat deed ook al een hoop! Ik ga het nu weer laten groeien en dan zien we over een paar maanden weer.

@tijn , ja wel een beetje een domper zo, maar nu niks meer aan te doen. Ik heb me er al overheen gezet en het heeft zeker de dag niet verpest. Ik heb een heerlijke dag gehad. Zelf doen vind ik dus een beetje tricky. Zal er niet ergens een cursus “zelf baardknippen” te volgen zijn? Misschien leuk om eens met dit forum te organiseren haha.
 

Geert77

Baard
De baard is er nog een beetje. Ik ben niet helemaal tevreden met de trimbeurt. De zijkanten zijn te kort geworden waardoor de kin net te lang is. Viel me tijdens de beurt niet op.

Bekijk bijlage 23024 Bekijk bijlage 23025 Bekijk bijlage 23026

Echter ben ik huiverig er nog meer af te (laten) halen. Dus twee/drie maanden laten groeien weer en dan de voorkant laten trimmen is het nieuwe plan. Kunnen de ervaringsdeskundigen hier zich daarin vinden? Gelukkig is het niet permanent . Niet schrikken dus, hopelijk herstelt de baard zichzelf snel weer en is dit een mooie basis om door te groeien.
Ik vind het erg voor jou dat het resultaat tegenvalt, maar niet getreurd binnen enkele maanden zal je baard er al terug veel beter uitzien. Misschien moet je de sik iets inkorten en dan terug een volle baard laten groeien. Volgende keer een goeie barbier zoeken en vooral eerst goede afspraken maken hoe je baard er moet uitzien. Succes.
 

Macx

Baardaap
@Texman, alle voorgaande keren dat ik zelf iets deed ging het ook mis waardoor uiteindelijk alles eraf ging, dat maakt me zo huiverig om zelf (veel) te doen. Een haartje hier en daar moet wel lukken. Maar denk nu eerst weer gewoon even laten groeien. Ik ben het wel eens dat de afwerking nu niet is wat het zou moeten zijn.

@Macx bedankt voor de geruststellende woorden! Vanmiddag gedoucht en de baard zelf even van olie en balsem voorzien, dat deed ook al een hoop! Ik ga het nu weer laten groeien en dan zien we over een paar maanden weer.

Die uitstekende haren dat hoeft ook niet hé, met de juiste verzorging liggen die gewoon naar beneden, dus dat olie en balsem al veel deed kan ik me goed voorstellen, ook een borstel er door heen halen nadat je olie erin hebt gedaan is goed voor de verdeling van de olie in de baard. Je mag ook gerust de haardroger gebruiken als ze niet naar beneden willen, haardroger in combi met een kam werkt heel goed.


@tijn , ja wel een beetje een domper zo, maar nu niks meer aan te doen. Ik heb me er al overheen gezet en het heeft zeker de dag niet verpest. Ik heb een heerlijke dag gehad. Zelf doen vind ik dus een beetje tricky. Zal er niet ergens een cursus “zelf baardknippen” te volgen zijn? Misschien leuk om eens met dit forum te organiseren haha.
 

Rothbeard62

Volle Baard
Ha Nilltris, ik kan me voorstellen dat je niet echt blij bent met deze trimbeurt. Nu maar weer laren groeien! Wat ik het meest zonde vindt is dat je je snor hebt laten trimmen, dat was het sterkste en mooiste onderdeel van je baard. En volgens mij had jij geen last van je grote snor..... Volgende keer de barbier niet aan je mooie snor laten knoeien! Geen zorgen: voordat je het weet is alles weer zoals je het wil! ;)(Y)
 

Giant

Zware baard
Jammer dat het niet naar wens is gegaan bij de barbier. Dus nu weer een paar maanden laten groeien en we hebben gezien dat je daarvoor meer dan voldoende doorzettingsvermogen hebt.
Ik ben het met @Rothbeard62 eens wat betreft je snor. Als je er geen last van hebt laat hen zo groot mogelijk.
 

Nilltris

Baard
We zijn weer een paar weken verder en de initiële schok is gezakt. Inmiddels ben ik wel weer gewend aan het nieuwe model en begint het er alweer uit te groeien. Ik ben zeker wel weer van plan om de baard weer lekker te laten groeien. Zodra de zijkanten weer wat langer zijn zal ik de haren op mijn kin wat (laten) inkorten zodat de boel weer in balans is.

Fotos genomen op 10-10-2022:
56448D5B-AFC5-40B2-92EA-8F2902DAE965.jpeg 51BB75B4-6D12-47A5-8546-56B30A9AC352.jpeg 57ECA7A4-AD0E-44FA-A7D5-05DCCF1876BF.jpeg


Nogmaals bedankt weer voor alle toffe aanmoedigen die ik hier heb mogen ontvangen!
 

Texman

Koning Baard
We zijn weer een paar weken verder en de initiële schok is gezakt. Inmiddels ben ik wel weer gewend aan het nieuwe model en begint het er alweer uit te groeien. Ik ben zeker wel weer van plan om de baard weer lekker te laten groeien. Zodra de zijkanten weer wat langer zijn zal ik de haren op mijn kin wat (laten) inkorten zodat de boel weer in balans is.

Fotos genomen op 10-10-2022:
Bekijk bijlage 23119 Bekijk bijlage 23120 Bekijk bijlage 23121


Nogmaals bedankt weer voor alle toffe aanmoedigen die ik hier heb mogen ontvangen!
Het ziet er al een stuk beter uit en het begint alweer jouw baard te worden (Y)(Y)(Y).
 

tijn

Zware baard
We zijn weer een paar weken verder en de initiële schok is gezakt. Inmiddels ben ik wel weer gewend aan het nieuwe model en begint het er alweer uit te groeien. Ik ben zeker wel weer van plan om de baard weer lekker te laten groeien. Zodra de zijkanten weer wat langer zijn zal ik de haren op mijn kin wat (laten) inkorten zodat de boel weer in balans is.

Fotos genomen op 10-10-2022:
Bekijk bijlage 23119 Bekijk bijlage 23120 Bekijk bijlage 23121


Nogmaals bedankt weer voor alle toffe aanmoedigen die ik hier heb mogen ontvangen!
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik je baard nu al een heeeeeel stuk mooier vind.
 

Geert77

Baard
We zijn weer een paar weken verder en de initiële schok is gezakt. Inmiddels ben ik wel weer gewend aan het nieuwe model en begint het er alweer uit te groeien. Ik ben zeker wel weer van plan om de baard weer lekker te laten groeien. Zodra de zijkanten weer wat langer zijn zal ik de haren op mijn kin wat (laten) inkorten zodat de boel weer in balans is.

Fotos genomen op 10-10-2022:
Bekijk bijlage 23119 Bekijk bijlage 23120 Bekijk bijlage 23121


Nogmaals bedankt weer voor alle toffe aanmoedigen die ik hier heb mogen ontvangen!
Je baard is op korte tijd al serieus bijgegroeid en het ziet er al heel mooi uit. Nog een beetje geduld en dat wordt een fantastische baard en is het euvel met de barbier snel vergeten. Volgende keer een goeie barbier zoeken en goeie afspraken maken.
 
Banner image
Top