Nieuwe poging!

Laurent1965

Zware baard
Bij mij was bovenstaande een fase, naarmate de baard langer werd tot enigszins wat ik er zelf van verwachtte verstomde de omgeving, kreeg alleen positieve feedback.
Ik heb zelfs Tijdens het groeiproces een tijdje gehad dat er mensen mij niet durfden aan te kijken tijdens een 1 op 1 gesprek... Met name toen mijn kinharen zichtbaar langer werden en naar beneden gingen hangen.
Nou en, dan kijk je toch de andere kant op! :D
Wat ik wil zeggen, deze fase hebben we allemaal (gehad), moet je doorheen, er komt evt. ook nog een tijdje iets van een zwerverslook, ook daar moet je doorheen, heb geduld, het komt allemaal goed! :)
 
Laatst bewerkt:

Amens

Baard
Zo, ik ben weer wakker na een helse nacht. Alhoewel slecht slapen niet fijn is, ben ik wel blij met de oorzaak: JEUK!
Blijkbaar begint er toch echt wel wat te ontwikkelen nu :) Vanmiddag krijg ik als het goed is de olie binnen, perfecte timing dus. Ben benieuwd naar het resultaat!

Verder viel mij gisteren op dat er nieuwe haartjes groeien. Ik had van je van tevoren iedereen uitgelachen wie me had verteld dat er na 5 weken nog haartjes bijkomen. Voor de mede-onzekere baardmens is dan ook mijn advies: Heb geduld!
 

Amens

Baard
Ik heb zojuist de neklijn ook maar even schoongemaakt, die begon aardig slordig te worden. Ik heb (ergens hier gelezen) een touwtje gebruikt en dat lijkt aardig te werken :)
Zo hebben jullie ook weer een beeld van de progressie van de onderkant. Dit is voorlopig even de laatste foto die ik plaats, over een week of 2 a 3 zal ik weer wat beeldmateriaal plaatsen. Ondertussen ga ik het logboek hier mooi bijhouden.
[DOUBLEPOST=1586857726][/DOUBLEPOST]En voor de volledigheid nog even de voorkant.
 

Bijlagen

  • IMG_5491.jpg
    IMG_5491.jpg
    525 KB · Weergaven: 181
  • IMG_8920.jpg
    IMG_8920.jpg
    1.003,2 KB · Weergaven: 187

Amens

Baard
Toch even jullie advies nodig. Ik zie dat er sinds enkele dagen echt serieus haren bij groeien. Is het niet verstandiger / netter om de rest weer wat in te korten zodat alles wat gelijkmatiger groeit vanaf nu? Ik snap dat het advies is om alles te laten groeien, maar het lijkt mij wellicht ook goed om wat 'verlies' te nemen om daarna door te knallen naar een vollere dekking?
[DOUBLEPOST=1586955674][/DOUBLEPOST]En dan specifiek in mijn geval, aangezien het blijkbaar wel een poos duurt voordat alle haren beginnen met groeien.
 

WTRebel

Baard
Toch even jullie advies nodig. Ik zie dat er sinds enkele dagen echt serieus haren bij groeien. Is het niet verstandiger / netter om de rest weer wat in te korten zodat alles wat gelijkmatiger groeit vanaf nu? Ik snap dat het advies is om alles te laten groeien, maar het lijkt mij wellicht ook goed om wat 'verlies' te nemen om daarna door te knallen naar een vollere dekking?
[DOUBLEPOST=1586955674][/DOUBLEPOST]En dan specifiek in mijn geval, aangezien het blijkbaar wel een poos duurt voordat alle haren beginnen met groeien.
Lekker laten groeien zou ik zeggen trekt vanzelf wel bij
 
Ik zou niet iedere dag je hele baardgroei gaan analyseren en overdenken. Maak je jezelf alleen maar gek mee!
Laat groeien, check over een aantal weken/maanden waar je staat en maak dan keuzes. Niet nu, is het nog veel te vroeg voor.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Nib85

Volle Baard
Is je geraden ook anders komt de baardpolitie langs...

hipster2.jpg
 

Amens

Baard
Even een update van mijn kant. Ondanks het gevaar de baardpolitie op bezoek te krijgen heb ik toch de trimmer gepakt om alles weer op 1 lengte te maken. Wellicht is het niet goed, maar voorlopig hou ik de zaak wat korter om te kijken of de dekking wat beter wordt (er groeit nog steeds van alles, dus moet goed komen). Ik blijf mezelf en de baard goed verzorgen, want ik heb gemerkt dat dat erg belangrijk is. Binnenkort nieuwe fotos!
 

Bart1986

Baard
Even een update van mijn kant. Ondanks het gevaar de baardpolitie op bezoek te krijgen heb ik toch de trimmer gepakt om alles weer op 1 lengte te maken. Wellicht is het niet goed, maar voorlopig hou ik de zaak wat korter om te kijken of de dekking wat beter wordt (er groeit nog steeds van alles, dus moet goed komen). Ik blijf mezelf en de baard goed verzorgen, want ik heb gemerkt dat dat erg belangrijk is. Binnenkort nieuwe fotos!
Ieder zijn eigen mening natuurlijk :)! Zelf heb ik het gevoel dat naarmate je verder komt, er steeds minder bijgewerkt wordt.. Je gelooft er misschien meer in naarmate de weken vorderen? *en nog succes in je verdere baardreis
[DOUBLEPOST=1587549625][/DOUBLEPOST]
Best is niet te veel in de spiegel kijken.
En als je kijkt niet te dicht
Dat deed ik ook al zonder beginnende baard, werkt altijd! :) :)
 
Het is jouw baard dus je moet het allemaal zelf weten natuurlijk. Zelf heb ik jaren alles op 1 (kortere) lengte gehouden en ik kan je vertellen, voor mij heeft dat niet gewerkt.

Juist door de haren te laten groeien, en dan heb ik het niet over 2 weken maar zeker 2 maanden, gaan ze over elkaar heen vallen en dichtheid/volheid creëren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 

Texman

Koning Baard
Toch even jullie advies nodig. Ik zie dat er sinds enkele dagen echt serieus haren bij groeien. Is het niet verstandiger / netter om de rest weer wat in te korten zodat alles wat gelijkmatiger groeit vanaf nu? Ik snap dat het advies is om alles te laten groeien, maar het lijkt mij wellicht ook goed om wat 'verlies' te nemen om daarna door te knallen naar een vollere dekking?
[DOUBLEPOST=1586955674][/DOUBLEPOST]En dan specifiek in mijn geval, aangezien het blijkbaar wel een poos duurt voordat alle haren beginnen met groeien.
Hou er rekening mee dat de snelheid waarmee je baard groeit niet overal gelijk is.
Je kan nu wel gaan wat corrigeren maar de kans is groot dat de nieuwe haren steeds in lengte achter blijven.
Je moet eerst gaan voor wat meer lengte anders krijg je nooit een goede baard en als je dat bereikt hebt kan je hem op die lengte gaan bij houden.
De langzamer groeiers halen dan de snelgroeiers in waardoor je een mooie volle baard gaat krijgen.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top